חזן גילה: "אני ואנדי לא חשבנו לפתוח עם אריאל הרוש"

אלון חזן
אלון חזן | מאור אלקסלסי

הניצחון על אוסטריה ("בזכות האופי של השחקנים"), ערן זהבי, ("מתנהג כמו כולם"), ההתעקשות על טוואטחה ("מתאים בדיוק לסגנון שלנו"), המצב בבית ("כולן יכולות להתברג במקום השני"). עוזר מאמן הנבחרת מדבר

(גודל טקסט)

יממה אחרי ה-2:4 הסנסציוני נגד אוסטריה בסמי עופר, עוזר נבחרת ישראל אלון חזן התראיין הערב (שני) בתוכנית הספורט של רדיו 103FM, והתייחס לתגובה של הצוות האוסטרי אחרי הניצחון, התנהלותו של ערן זהבי, הבעיה במרכז ההגנה, הזימונים של שחקנים ללא כושר משחק, האופוריה שנוצרה בעקבות התוצאות ועוד.

מה עבד הפעם שלא עבד עם מאמנים אחרים: "לא צריך לעשות השוואה לאחרים, הנבחרת כבר פעם שלישית חוזרת מפיגור תחת אנדי ובסופו של דבר האופי של השחקנים על כר הדשא ניצח. עם זאת, צריך לציין שהיו לנו דקות פחות טובות גם אחרי הבקעת השער".

ערן זהבי מעל הנבחרת? "קודם כל, אני באמת נמצא כבר כמה חודשים עם הנבחרת ואני לא רואה את ערן זהבי עומד וכולם משתחווים לו. מואנס דאבור מנהיג שקט, גם ביברס נאתכו ושרן ייני. ערן זהבי לא מחפש מניירות ולא שום דבר אחר, הוא מתנהג כמו אחרון השחקנים. אם היו 24 שחקנים בנבחרת, הוא לא היה מקבל חדר לבד".


"לא מחפש מניירות". ערן זהבי (מאור אלקסלסי) 

ביברס נאתכו: "יש לו יתרון אחד. הוא אמנם לא הכי מהיר ולא נוגח הכי גדול, אך החוכמה שלו מכפרת על כך. הוא יודע להחזיק את החברים מסביב. הוא יוצא לספרינטים אחרי תאקל אבוד וזה נותן דוגמה לשחקנים אחרים בנבחרת. לפעמים אחרי משחקים פחות טובים נוטים לבקר את נאתכו".

אריאל הרוש: "הרצוג החליט שהוא נותן את האמון לשחקנים מסוימים גם בתקופה פחות טובה. אני יכול לומר לכם שבעת הזימון המחשבה לא הייתה לפתוח איתו, אך אחרי האימונים ראינו שהוא בכושר טוב והוא צריך לעלות ב-11. אם הוא לא ישחק עד יוני בבאר שבע, הרצוג עדיין ירצה לראות אותו בסגל ואם הוא יהיה גם אז טוב באימונים הוא ישחק, אבל שום דבר לא מובטח לאף שחקן".


הבעיה במרכז ההגנה
: "אני חושב שהבעיה המרכזית הייתה שהחלק הקדמי היה מרוחק מאוד מהחלק האחורי, מה שקרה זה שנוצרו פערים גדולים ואז ננכס מרקו ארנאוטוביץ' למרכז ההגנה וכבש בקלות. בחצי השני, ייני טאהא, דגני וחבשי עשו עבודה טובה. בחלק הראשון כולם נראו לא טוב לא רק החלק ההגנתי".


"נוטים לבקר את ביברס נאתכו אחרי משחקים לא טובים" (מאור אלקסלסי)

הצבתו של עומרי בן הרוש בהרכב: "צריך להיות כנים, אין לנו יותר מידי אפשרות לערוך שינויים בעיקר במשחק ההגנה, מעבר לכמות הפחותה היו גם כמה שחקנים שהיו פצועים. בן הרוש עשה קמפיין הקודם, גם בקמפיין הזה הוא הגיע עם כושר משחק בלוקרן, אתמול הוא הרגיש לא טוב אחרי 45 דקות, אך הוא נשאר מחויב עד הסיום".

העדפה לפתוח עם טאווטחה למרות שהוא לא בכושר: "אני בטוח שטאלב מתאמן ברמה הגבוה ביותר, ואם הוא יכול לשחק רק 60 דקות אז אין סיבה שלא יעלה אם הוא האופציה הראשונה של המאמן. אנחנו מעלים את השחקנים שנכונים לסגנון שלנו וטאווטחה מאוד מתאים לסגנון שלנו גם אם הוא לא מגיע עם כושר משחק".

המצבים הנייחים: "אין לנו יותר מידי שחקנים גבוהים, אני חושב שברב המקרים השחקנים שלנו הצליחו לעשות זאת בצורה מצוינת, שחקנים נמוכים יותר הצליחו לעשות חסימות, חמד עשה את זה טוב, גם דאבור וכל חוליית ההגנה התמודדו טוב, למרות שבחלק מהמקרים לא הצלחנו גם אנחנו הצלחנו לכבוש במצב נייח".


"אנדי הרצוג ירצה לראות את אראל הרוש בסגל גם אם לא ישחק עד תום העונה" (מאור אלקסלסי)

איך שומרים על המצב הזה עד סיום הקמפיין: "אני לא חושב שאוסטריה יצאה מהתמונה, הבית הזה צמוד מאוד, כל הנבחרות חושבות שהן יכולות להתברג במקום השני. למרות הניצחון, צריך לשמור על פרופורציות. אבל צריך גם לחשוב גם על הטעויות שעשינו, כי יש על מה לעבוד. בפגרת הנבחרת הבאה יהיה לנו שבוע אימונים וזה מאוד יעזור לנו".

איך הגיב הצוות האוסטרי אחרי הניצחון: "אף אחד לא חגג מול האוסטרים, כל האנשים מאוסטריה לחצו ידיים לצוות שלנו, אין לי ספק שכל הצוות שמח כי הוא השיג ניצחון חשוב וגם בצד השני שהם נתנו סטירת לחי קטנה. מאחד עד עשר, הרצוג שמח 11. הוא רץ לשחקנים בשמחה ואני נותן לו עוד אחד כי הוא ניצח את המדינה שלו".

אחרי שאנחנו מנצחים אנחנו מפתחים ציפיות: "הסגל מודע להצלחות ולאכזבות והשחקנים הוותיקים מזכירים שזה יהיה אולי הקמפיין האחרון שלהם ובגלל זה הם משקיעים הרבה יותר. יכול להיות שעוד במהלך הקמפיין הזה יגיעו שחקנים צעירים שישחקו במקומם".


אנדי הרצוג מאושר מהניצחון מבחינה מקצועית ואישית (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי