שני בליגת העל: מכבי ת"א נגד נס ציונה ואילת מול הפועל ת"א

ג'ייק כהן
ג'ייק כהן | עדי אבישי

הצהובים רוצים להשיג ניצחון שביעי ברציפות בליגה ולפתוח פער של נקודה רגע לפני משחק העונה מול הפועל חולון. הקבוצה של דני פרנקו תגיע לאילת ותנסה לחזור למסלול הניצחונות. גלבוע/גליל תארח את בני הרצליה

(גודל טקסט)

המחזור ה-23 בליגת העל, שפותח את הסיבוב השלישי יפגיש מחר (שני) את מכבי תל אביב שתנסה לחבר ניצחון שביעי רצוף בליגה מול נס ציונה. הפועל תל אביב תשחק באילת כששתי הקבוצות מגיעות לאחר הפסדים. נועל הטבלה בני הרצליה רוצה לעצור את רצף ההפסדים המזעזע בגן נר מול גלבוע גליל.

מכבי תל אביב (4:18) – עירוני נס ציונה (12:10)
ללא דיאנדרה קיין, שקיבל אישור להמריא לארצות הברית כדי לשהות לצד אמו שנמצאת במצב בריאותי קשה, מגיעה למשחק לאחר ניצחון חוץ 71:76 על חימקי מוסקבה שעצר רצף של שני הפסדים רצופים ביורוליג, אבל כשהסיכוי שלה להתברג בשמינייה הראשונה במעל האירופי קלוש לחלוטין. בזירה המקומית השחקנים של יאניס ספרופולוס עומדים על רצף של שישה ניצחונות ליגה, שבוע לפני משחק העונה מול הפועל חולון, ויוכלו לפתוח פער של נקודה בפסגה אם ינצחו את נס ציונה בהיכל מנורה.

עירוני נס ציונה תגיע למשחק לאחר שעצרה רצף שלישי של שלושה הפסדים בליגה עם ניצחון חוץ במחזור האחרון מול נועלת הטבלה בני הרצליה 62:81. נס ציונה גברה על מכבי תל אביב בחוץ רק פעם אחת בתולדותיה: 76:85 במרץ אשתקד, עם 23 נקודות של קאליף ווייאט ו-15 של טאליב זאנה. מאז, תוך קצת יותר משנה, היא הפסידה לצהובים ארבע פעמים בהיכל מנורה מבטחים, פעמיים בעונה הרגילה ופעמיים בפלייאוף.

הפועל אילת (8:14) – הפועל תל אביב (13:9)
המארחת תגיע למשחק לאחר ההפסד בחוץ 88:85 להפועל באר שבע, וכשהיא הפסידה העונה בבית רק לשלוש קבוצות, שבמקרה או שלא הן היחידות שמקדימות אותה בטבלה: מכבי תל אביב, הפועל ירושלים והפועל חולון שעשתה זאת פעמיים (בליגה ובגביע המדינה). בשני משחקי הבית האחרונים שלהם, חניכיו של שרון דרוקר קלעו 104.5 נקודות בממוצע וספגו רק 75.5, כשהם מוסרים 30.5 אסיסטים למשחק.


דיאנדרה קיין. ייעדר במשחק מול עירוני נס ציונה (דני מרון)

מנגד, הפועל תל אביב הפסידה במחזור הקודם בבית 95:89 למכבי אשדוד, תנסה לחזור לנצח עם רביב לימונד שנכנס במחזור שעבר למועדון אקסקלוסיבי, כאשר הפך לשחקן השלישי בהיסטוריה עם למעלה מאלף בטורי הנקודות (4,029), הריבאונדים (1,004) והאסיסטים (1,321), אחרי מאיר טפירו וליאור אליהו. קפטן האדומים, שעומד על רצף של שישה משחקים בספרות כפולות, מסר בשני המחזורים האחרונים 17 אסיסטים מול 2 איבודים בלבד ועלה למקום החמישי בליגה הן באסיסטים (5.4) והן ביחס אסיסטים לאיבודי כדור (2.6).

הפועל גלבוע/גליל (12:10) – בני הרצליה (18:4)
השחקנים של אריאל בית הלחמי התאוששו במחזור הקודם מהתבוסה הקשה 107:74 באילת, וניצחו בבית 77:92 את מכבי ראשון לציון. המארחת שלא רשמה למשחק את בראיינט קרופורד, חזרה לחצי העליון של הטבלה ממש בסיום הסיבוב השני, לאחר שניצחה בשלושה מארבעת המחזורים האחרונים – לעומת תשעה הפסדים בעשרת המחזורים הקודמים. בהפסד האחרון שלה באילת, איבדה הקבוצה יותר כדורים (21) מאשר בשני הניצחונות האחרונים יחד (20 במצטבר).


רביב לימונד. (דני מרון)

בצד השני, בני הרצליה תגיע לגן נר ללא גייב לוין הפצוע וכשהיא סופרת לא פחות מ-12 הפסדים רצופים בליגה והיא כרגע נמצאת במקום האחרון בטבלה. הקבוצה של אריק שיבק ניצחה העונה רק שני משחקי חוץ: 77:93 בעין שרה במחזור השני ו-76:77 בהיכל קבוצת שלמה במחזור השישי. הכחולים-לבנים, שסוחבים איתם את רצף ההפסדים הכי ארוך בתולדות המועדון, קלעו נגד גלבוע/גליל 105 נקודות בבית ו-89 נקודות בחוץ – הרבה מעל הממוצע העונתי שלהם (76.6 בלבד).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי