בוז, הרצוג: ההצלחה של המאמן האוסטרי היא גניבת דעת אחת גדולה

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | מאור אלקסלסי

עם זימונים מופרכים שמראים אך ורק זלזול בשחקנים ובמאמנים הישראלים, ועם החגיגה ממקום שני בליגת האומות כאילו הישג שיש להתגאות בו, נראה שאנחנו בדרך לעוד פיאסקו נוסח מיחיץ' ופרננדס. מוטי חביב מאשים

(גודל טקסט)

כשאנדי הרצוג מחליט שאריאל הרוש הוא השוער הישראלי הטוב ביותר בעולם, הוא פשוט לא מעריך מקצועית את הקולגה שלו ברק בכר. כשאותו הרצוג לא סופר את מלך השערים הנוכחי של ליגת העל, אלירן עטר, ואת סגניו הישראלים בן שהר ועומר אצילי, הוא מזלזל בליגת העל הישראלית.

עד כמה הוא מזלזל בליגה שלנו תעיד העובדה שהשוער שספג יותר שערים מכל שוער אחר בליגה נמצא בסגל, ישב ביום חמישי על ספסל המחליפים ויישב שם גם הערב (ראשון) בעת המשחק מול אוסטריה. יואב ג'ראפי שיחק העונה ב-22 משחקי ליגה. הוא שמר על רשת נקייה רק בחמישה משחקים וספג שער בממוצע כל 49 דקות. אפילו למחליף שלו, רועי משפתי, יש ממוצע טוב יותר. להעדיף אותו על פני גיא חיימוב, לתת לו קרדיט יותר מאשר לדני עמוס, לא להתייחס כלל ליכולת של מחמוד קנדיל ואפילו לא להעלות על דל השפתיים את השם של בוריס קליימן מחזק את הטיעונים שנפוצו בשבוע שעבר והלינו על הזימון הזה.

כשדור מיכה, עומר אצילי ודומיהם בתפקיד לא בתוכניות המשחק, אז שלא ימכרו לכם סיפור שזה הרכב התקפי. קבוצת כדורגל בלי קשרים התקפיים היא קבוצה הגנתית, שכל המטרה שלה היא למנוע התקפות מהקבוצה היריבה. אתם מכירים שחקן שאין לו אפילו דקת ליגה אחת ב-2019, ולא חלילה בגלל פציעה, והוא בהרכב הראשון של הרצוג? תכירו: טאלב טאווטחה.

אריאל הרוש. האם הוא באמת ראוי לקבל את ה
אריאל הרוש. האם הוא באמת ראוי לקבל את ה"בונוס"? (מאור אלקסלסי)

ולאור "הבונוס" שקיבל אריאל הרוש בעקבות ההופעות הקודמות שלו בליגת האומות (אפס דקות ליגה בחודשיים, לצד העובדה שהשוער הראשון בקבוצתו הוא ישראלי), נשאלת השאלה מדוע איתן טיבי לא קיבל את אותו "בונוס". כלומר, מה בדיוק ההבדל ביניהם?

להפוך מקום שני בליגת האומות, מקום שני מתוך שלוש נבחרות, להצלחה – זוהי גנבת דעת שעוד לא הייתה כאן מאז ומעולם. איזו הצלחה זו בדיוק לנצח כאן את אלבניה וסקוטלנד? אותה סקוטלנד שנחלה ביום חמישי תבוסה 3:0 מקזחסטן, ואותה אלבניה שהפסידה בבית לטורקיה. במשך כמה חודשים פיזרו פה אשליה אוסטרית, ומכאן לזימונים המופרכים הדרך הייתה קצרה. אפשר להזמין את מי שרוצים ולהישען על ליגת האומות כאילו פירקנו שם בכל משחק את שתי היריבות מהדירוג שלנו, זה לא הופך את הסיפור להצלחה.

אנדי הרצוג הולך להיות מהדורה נוספת של ריצ'ארד מולר נילסן, מילנקו מיחיץ' ולואיס פרננדס, רק עם אנגלית טובה יותר. "לא הגענו לטורניר גדול כבר 50 שנה", ואין לי שום עניין להמשיך את המשפט שהשמיע ערן זהבי לפני שנה וחצי.

הרצוג. ניצחונות בית על אלבניה וסקוטלנד לא הופכים אותו להצלחה (מאור אלקסלסי)
הרצוג. ניצחונות בית על אלבניה וסקוטלנד לא הופכים אותו להצלחה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי