"התבטאות אנטישמית נגד בלאט שמחזירה לתקופות אפלות"

דייויד בלאט
דייויד בלאט | אודי ציטיאט

המאמן היווני ואנגליס אלכסנדריס עורר סערה כשהתראיין ביוון וטען שהישראלי משקר מכיוון שיש לו "דם יהודי בתוכו", הקונגרס היהודי העולמי ניצב לצדו של מאמן אולימפיאקוס

(גודל טקסט)

סערה גדולה ביוון לאחר שהמאמן ואנגליס אלכסנדריס, שכשחקן שיחק בילה את מרבית הקריירה באריס ובפאוק וכמאמן עבר כמעט בכל הקבוצות היווניות למעט הגדולות והישגו הגדול ביותר היה זכייה ב-2001 עם מארוסי בגביע ספורטה, סיפק התבטאות אומללה במיוחד במהלך ראיון בו התייחס לאולימפיאקוס של דייויד בלאט.

לאחר שאולימפיאקוס לא התייצבה לדרבי נגד פנאתינייקוס, אלכסנדריס תקף את הישראלי על רקע ניסיונו להסביר מדוע קבוצתו החרימה את המשחק: "הופתעתי מדבריו של בלאט, כי מאמן בסדר גודל שלו לא יכול לעבוד כך. אני מאמין שהוא מודע לכל הפרטים ולא מאתמול, אבל צריך לזכור שיש לו דם יהודי בתוכו ואני מאמין שהוא משקר".

דבריו של המאמן שמשמש כיום כפרשן עוררו הדים רבים ואף מנכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, רוברט זינגר הגיב למקרה: "מדובר בהתבטאות אנטישמית שמחזירה אותנו לתקופות אפלות בהיסטוריה של העם היהודי. לא ייתכן שאיש ספורט ינהג בצורה כה מביישת ואנו דורשים שיחזור בו מדבריו לאלתר. מגרשי הספורט נועדו לחבר בין אנשים ולא על מנת להפיץ שנאה. הקונגרס היהודי העולמי פועל בחודשים האחרונים על מנת להיאבק בתופעות האנטישמיות, הגזענות ושנאת הזרים ואנו קוראים גם למועדוני הספורט ביוון להצטרף אלינו למען מיגור התופעה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי