צפו בתקציר: ליברפול עקפה את סיטי לאחר 1:2 מורט עצבים נגד פולהאם

ג'יימס מילנר
ג'יימס מילנר | Gettyimages

באבל (74) ניצל שורת טעויות קשות של ואן דייק ואליסון כדי להשוות אחרי שער של מאנה (26), אבל פנדל של מילנר (81) נתן את הנקודות לקלופ. לסיטי משחק חסר. ברייטון עלתה לחצי גמר הגביע לאחר דרמה נגד מילוול

קבוצות: פולהאם
(גודל טקסט)

כשהיא יודעת שניצחון יקפיץ אותה מעל מנצ'סטר סיטי לפחות עד שזו תשלים את המשחק החסר, ליברפול התארחה היום (ראשון) אצל פולהאם מתחתית הליגה.

עם פאביניו וללאנה חזרה בהרכב, ליברפול תקפה כבר מהפתיחה והשליטה הזאת תורגמה לשער בדקה ה-26 כשהתקפה מושלמת הסתיימה עם דחיקה של סאדיו מאנה. שער שביעי בארבעה משחקים לחלוץ הסנגלי, שבזמן שסלאח מקרטע (משחק שביעי ברציפות ללא שער) לוקח את המושכות ומסתמן כמנהיג של ליברפול.

המרסיסייד המשיכו לשלוט, אך בדקה ה-72 החליט קלופ לבצע חילוף כפול כשהוציא את פירמינו ואת ללאנה, והכניס במקומם את דיבוק אוריגי וג'יימס מילנר. שתי דקות לאחר מכן הקשר האחורי היה אחראי לטעות שהתחילה התקפת פתע של פולהאם, וראיין באבל ניצל שתי טעויות איומות של וירג'יל ואן דייק ואליסון כדי לכבוש במשחקו ה-100 באנגליה. 92 מתוכם, כזכור, היו במדי ליברפול.

באבל כובש. טעות קשה של ואן דייק ואליסון (AFP)
באבל כובש. טעות קשה של ואן דייק ואליסון (AFP)

המייטי רדס, שידעו שאיבוד נקודות בשלב זה של העונה יכול לעלות באיבוד התואר באחת ההזדמנויות הנדירות לזכות בו, נכנסו ללחץ וחזרו לתקוף. בדקה ה-81 מאנה הוכשל ברחבה על ידי שוער פולהאם סרחיו ריקו, וג'יימס מילנר כיפר על הטעות שלו עם פנדל מוצלח.

הפער כרגע עומד על שתי נקודות, כשליברפול עם 76 וסיטי עם 74, אך כזכור לאלופה המכהנת יש משחק חסר אותו תשלים רק בסוף אפריל בדרבי נגד מנצ'סטר יונייטד. על יורגן קלופ כעת לקוות שהתכולים יאבדו נקודות בשלב הזה של העונה בעוד הוא ושחקניו ינצלו כל הזדמנות לשמור על הפער.

מילוול – ברייטון 6:5 בפנדלים (2:2 לאחר הארכה) לצפייה בתקציר לחצו כאן
במקביל למשחקי הפרמיירליג, גם המשחק האחרון ברבע גמר הגביע האנגלי התקיים היום. קבוצתו של בירם כיאל, שפתח בהרכב, התארחה אצל הקבוצה מהליגה השנייה שחלמה להיות הסינדרלה. 70 דקות עברו לפני ששער היתרון הושג, והוא הגיע מצד מילוול כשאלכס פירס הגיע ראשון לכדור קרן ונגח פנימה את ה-0:1. תשע דקות עברו, ואיידן או'בראיין הכפיל את התוצאה לאחר טעות בהגנת השחפים וקירב את מילוול לחצי הגמר.

שחקני ברייטון חוגגים. הגיע להם לעלות (Gettyimages)
שחקני ברייטון חוגגים. הגיע להם לעלות (Gettyimages)

אלא שליורגן לוקאדיה, החלוץ שנכנס במקום כיאל, היו תוכניות אחרות. בדקה ה-88 הוא כבש מהאוויר כדי להשאיר לו ולחבריו מעט תקווה. בדקה ה-95, עמוק בתוספת הזמן, ברייטון קיבלה הזדמנות אחרונה עם בעיטה חופשית 30 מ' מהשער. סולומון מארץ' לקח את הבעיטה, ואפילו שוער ברייטון מת'יו ראיין עלה אך במקום להגביה לתוך הרחבה כפי שכולם ציפו מארץ' הלך על בעיטה לשער והפתיע את דייויד מרטין עם שער ענק ודרמטי מאין כמוהו ששלח את המשחק להארכה.

אחרי 30 דקות של הארכה אף קבוצה לא כבשה שער נוסף, וההכרעה עברה לדו קרב מהנקודה הלבנה. דווקא גלן מארי, הקפטן והסמל של ברייטון, החמיץ את הפנדל הראשון, אבל בהמשך הדו קרב רומרו החמיץ ואחרי חמש בעיטות לכל קבוצה התוצאה היתה 4:4. סטיבנס ומוריסון כבשו, ודאנק העלה את ברייטון ליתרון לפני שג'ייק קופר בעט ברשלנות כדור שראיין עצר בקלות כדי לשלוח את ברייטון לחצי הגמר לצד ווטפורד, וולבס וכמובן מנצ'סטר סיטי.

עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי