אבוקסיס: "מכבי ת"א הקבוצה הכי טובה עם הקהל הכי גרוע"

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | עדי אבישי

שביעות רצון במכבי תל אביב לאחר סיום העונה הסדירה ללא הפסדים. אבוקסיס: "הם כמעט לא הגיעו למצבים". כובש שער הניצחון, אבי ריקן: "לא להפסיד עד סוף העונה זאת המטרה". גולסה גמר את העונה

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב חזרה מפיגור גם הערב, כדי לנצח את בני יהודה 1:2 במחזור האחרון של העונה הסדירה. הצהובים המשיכו את רצף 26 משחקי הליגה שלהם ללא הפסד, ולמרות יכולת לא טובה בחלקים גדולים של המשחק, יכולים להיות מרוצים לקראת תחילתו של הפלייאוף העליון.


דור מיכה שנפצע במהלך המשחק, הובהל לבית החולים, עבר צילום רנטגן ולאנחת רווחתם של מכבי תל אביב, לא נמצאו ממצאים לשבר, ומדובר בחבלה בלבד. במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק, הודיע איביץ' שאייל גולסה יעבור מחר ניתוח ברצועת הברך העליונה ולא יחזור לשחק העונה.


מאמן הקבוצה, ולדימיר איביץ' נשאר קר רוח כהרגלו גם לאחר המהפך, ולא היה מרוצה מהיכולת של חניכיו בחצי הראשון: "מתחילת מחצית השנייה, שיחקנו יותר טוב מהמחצית הראשונה בוודאות אבל הרבה דברים צריכים להשתפר. ניצחנו את המשחק אבל אני לא מרוצה מהדרך שבה ניצחנו כיוון שלא יצרנו הרבה מצבים. אנחנו צריכים לנתח את המשחק הזה כיוון שיש לנו עוד משחקים נגדם".


עדיין ללא הפסדים, עונה גדולה עבור המועדון? "ברור שהעונה הזאת גדולה עבורנו, ברור שזאת קבוצה גדולה. הם ראויים להרבה מחמאות על המאמץ הזה עד לסיום העונה, אבל יש לנו פלייאוף עליון, ואנחנו צריכים להתרכז רק במשחק הבא".


מתמטית, אתם רחוקים 2 ניצחונות מאליפות. קלי קלות? "זה לא קל לנצח משחקים. הדבר הכי קשה בכדורגל זה לנצח את המשחק ולהבקיע שערים. אנחנו צריכים להיות מרוכזים לנתח את הטעויות של היום, להשתפר למשחק הבא ואז להתכונן לנצח בשבת"



(דני מרון)

גם כובש שער הניצחון, אבי ריקן, סיכם את המשחק:
"המחצית הראשונה שלנו לא הייתה מספיק טובה, היינו קצת רכים. נתנו לבני יהודה לנצל את היתרונות שלהם במשחק המעבר. ידענו איזה יכולות יש להם, ולצערי במחצית הראשונה נתנו לזה לבוא לידי ביטוי. אבל המחצית השנייה עם המון אנרגיות ודחיפה של הקהל, אני שמח שניצחנו"


עונה ללא הפסדים זאת מטרה? "כמו שהספקתם לשמוע מאיתנו. אנחנו מגיעים לכל משחק בשיא הרצינות, מסתכלים רק למשחק הבא וזה המפתח בשבילנו כדי להצליח ולהגיע להישגים כאלה. נבוא ביום שבת ל-90 דקות מאוד קשות במטרה להמשיך לנצח. אני חושב שלסיים ללא הפסדים זאת מטרה בשבילנו ונישאר דרוכים"


חושבים על הצלחת? "כמו שאמרתי עכשיו, על המשחק נגד מכבי חיפה אנחנו לא נסתכל, הראש רק בחדרה. מקווה שננצח בשבת ומקווה שנוכל להמשיך הלאה".

לא יכול להיות שזה לא עובר לכם בראש? "אנחנו מודעים למצב, אנחנו לא יכולים להתעלם. זאת המציאות, אנחנו באמת בפער מבטיח, וזה הולך לכיוון הזה, אבל בשביל לסיים עונה ללא הפסדים, אנחנו צריכים להמשיך ככה. ואם נסתכל קדימה ונחשוב על הצלחת או יותר מדי רחוק, אנחנו נאבד בדרך נקודות ואנחנו באמת לא רוצים שזה יקרה. יש פה חבר'ה שרעבים להצליח, כל דקה חשובה לנו כל דקה אנחנו נהנים. ראיתם את זה במחצית השנייה. אנחנו לא נתפתה".



(דני מרון)

בצד המפסיד, מאמן הקבוצה יוסי אבוקסיס היה קצת פחות מרוצה:
"גם ביום שכבר  את מכבי תל אביב, בסוף עשינו טעויות של גולים. זה מה שמייחד אותם. הם כמעט לא הגיעו למצבים במשחק. שלטו בצורה אבסולוטית אבל כל המצבים היו שלנו. המצב נייח של אלירן עטר פתח את המשחק, עשינו טעות קשה בגול הזה, אבל עדיין היינו במשחק חזק הגענו להמון המון מצבים, צריך לשים אותם אין מה לעשות. לפעמים אתה מגיע ל-7 מצבים ולא כובש, ומשחק אחרי זה מגיע ל-2 מצבים כובש ואומרים איזה משחק גדול. אני מסתכל על הדברים הטובים, שיחקנו בחוכמה אני חושב, אבל התוצאה לא טובה".



מה הדברים הטובים שתיקח מהמשחק היום? "שיפרנו הרבה דברים, שיפרנו את משחק ההגנה שלנו, עד המצב נייח אני חושב שרוב ההגנה שיחקה טוב. שיחקנו מול קבוצה שאם אתה טועה אתה נענש וחבל, כי אני חושב שהחבר'ה נתנו משחק הקרבה גדול, עם הרבה מצבים אבל בסופו של דבר צריך לנצל אותם".


כרטיס אדום שלישי לסורו העונה?
"הוא בסך הכל רצה להשוות. אנחנו מדברים איתו, הוא לא קיבל אדום על דיבורים, ונכון שזה קרה יותר מדי פעמים, כולם בדקות 90 דרך אגב, אבל זה מרצון. אני חושב שיש דברים יותר חשובים שצריך לתקן אותם".


בעקבות העימותים עם האוהדים הצהובים אמר אבוקסיס בסיום המשחק: "למכבי תל אביב יש את המאמן הכי טוב, ההנהלה הכי טובה והקבוצה הכי טובה, אבל הקהל כי גרוע"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי