ה"סאנדיי טיימס": קטאר שיחדה את פיפ"א ב-880 מיליון דולר

ספ בלאטר
ספ בלאטר | Gettyimages

העיתון הבריטי חשף כי הנסיכות מהמפרץ הציעה לגוף המפקח 400 מיליון דולר בדמות זכויות שידור של רשת "אל ג'זירה", השייכת לממשלה, ובתשלום נוסף של 480 מיליון דולר

(גודל טקסט)
בעיתון האנגלי "סאנדיי טיימס" פורסם תחקיר חדש על כך שקטאר שיחדה את פיפ"א ב-880 מיליון דולר (כ-3 מיליארד שקל), כדי לקיים את המונדיאל ב-2022 על אדמתה. על פי התחקיר הציעו הקטארים לפיפ"א  בסתר 400 מיליון דולר כ-21 יום לפני ההצבעה על זהות הזוכה באירוח אירוע הכדורגל הגדול בעולם.


בנוסף, לידי הטיימס הגיעו מסמכים לפיהם רשת השידור "אל ג'זירה", ששייכת לשייח חאמד בין חליפה אל ת'אני וממשלת קטאר, חתמו על חוזה שידורים עם פיפ"א בסכום של 300 מיליון דולר ועוד 100 מיליון דולר בכפוף להחלטה מי יארח את הגביע העולמי. ב"סאנדיי טיימס" פורסם שסכום נוסף של 480 מיליון דולר הוצע לפיפ"א אם קטאר תקבל את האירוח, ולפי משטרת שווייץ שחוקרת את הפרשה מדובר בשוחד כולל של 880 מיליון דולר. 


Qatar secretly slammed down an extraordinary four hundred million dollar offer in television cash on Fifa's table … just 21 days before the sports body gave the Gulf state its ultimate prize: the 2022 World Cup https://t.co/qgzCrM4CDe

— The Sunday Times (@thesundaytimes) 9 במרץ 2019


כידוע, גביע העולם אמור להתקיים בעוד שלוש שנים בקטאר, ובפיפ"א סירבו ללא הרף להעביר את המונדיאל למדינה אחרת, למרות הוכחות לאי סדירות בנושאים שונים הקשורים למונדיאל. פוליטיקאי אנגלי בשם דמיאן קולינס אמר אתמול לעיתון, כי יש לעצור את העברת הכספים מקטאר לפיפ"א עד לבירור כל האשמות. התקשורת האנגלית כבר פרסמה עשרות כתבות תחקיר בנושא ללא השפעה מעשית. מנגד, פיפ"א סירבה להשיב על האשמות עד כה. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי