קלינגר: "גם אם תנסו למחוק את ההישגים שלי – אי אפשר"

ניר קלינגר
ניר קלינגר | בית"ר ירושלים, רשמי

מאמן בית"ר ירושלים נערך למשחק נגד מכבי נתניה: "מזדהה עם ליידי גאגא, בן אדם צריך להילחם". בן חיים: "היו אנשים שלא הבינו את החשיבות של צבירת דקות". הקבוצה נקנסה ב-25 אלף שקלים בגין השלכת אבוקות בטרנר

(גודל טקסט)
בית"ר ירושלים כינסה את מסיבת העיתונאים המסורתית היום (חמישי) לקראת משחק הליגה נגד מכבי נתניה, מחזור לסיום העונה הסדירה. הירושלמים מגיעים למשחק אחרי ניצחון על הפועל רעננה, ויצטרכו להתמודד עם אחת הקבוצות הלוהטות בליגה, שהעפילה אמש לחצי גמר גביע המדינה. במסיבה נכחו מאמן הקבוצה ניר קלינגר והבלם טל בן חיים שדיבר בפומבי לראשונה אחרי תקופה ארוכה. 


הירושלמים יגיעו למשחק הקרוב ללא מאור בוזגלו שממשיך להרצות הרחקה, כשגם גדי קינדה, שסבל ממחלה ואושפז דוואק אחרי המספרת האדירה בשבוע שעבר, עדיין בספק למשחק למרות שערך אימון מלא אמש.


ניר, כמה אתה חושב שמשחק הגביע ישפיע על נתניה מבחינת עייפות?
"עייפות זה לא עניינו. אני מניח שנתניה לוקחים את הדברים בחשבון, חשוב לי מאוד לומר שאנחנו שמים את כל הפוקוס על הקבוצה שלנו, על בית"ר ירושלים. על איך אנחנו מגיעים מוכנים, ענייני היריבה חשובים רק ברמה הטקטית ובהכנה למשחק. כל שאר הדברים שקשורים בעומס, עייפות זה לא עניין שלנו, ואנחנו בהחלט עושים את כל המאמצים כדי להגיע למשחק מוכנים מאוד".


אתה מאמין שאם תנצחו את 2 משחקים הבאים תהיו בפלייאוף העליון?
"אני חושב שראוי להתייחס למשחק הקרוב ולא לצמד משחקים. אם לא ננצח את נתניה, אז למשחק הבא אין שום קשר. לכן אני מתייחס רק למשחק הקרוב. יש מאבק כבד על הפלייאוף אבל אנחנו רוצים רק לעשות את המקסימום ולצבור כמה שיותר נקודות".



"לא מתעסקים במכבי נתניה, רק בבית"ר" (צילום: יוני אריאלי)


איך אתה מתמודד עם הביקורות?
"אף אחד לא שופט אותי, מגוון דעות זה לגיטימי. אני חי בשלום עם זה כבר הרבה שנים ורשימת ההישגים שלי בכדורגל היא ברורה וידועה, גם אם ינסו למחוק את זה מההיסטוריה –  אי אפשר. לכן יש לי דרך שאני הולך בה ואני מאמין בה מאוד. ביקורת זה עניין לגיטימי וזה בסדר, אני רק יכול להגיד שבית"ר לפני שבועיים הגיעה לטרנר במטרה לנצח, לא סגרנו את המשחק לא עשינו בונקר, באנו אול-אין מה שנקרא. קרה מה שקרה וכולכם יודעים מה קרה. אני רואה את המשחקים בליגה, וגם בגביע, כשיש לחץ הרמה יורדת. כשיש לחץ על שחקנים, זה בדרך כלל משפיע על הרמה. ראינו את זה לאורך כל המחזור האחרון וזה לא דבר שהוא לא נורמלי, מה שכן, אני מסכים שהמשחק האחרון היה פחות טוב, למרות זאת עשינו את העבודה".


זה מרגיז אתך שמתעסקים במעמדך?
"זה לא מטריד אותי בכלל. אני חי עם זה בשלום, אני מקבל ביטחון מעצמי ומהידע והניסיון שלי ומהעובדה שאני במקום בחיים שאני לא תלוי באף אחד. מאחל להרבה להיות במצב הזה, אני חושב שאני בא מאהבה ועובד מאוד מאוד קשה, בסוף מי שעובד קשה מצליח. הייתם צריכים לשמוע מה ליידי גאגא אמרה בטקס האוסקר השבוע. בן אדם צריך להילחם, לשמוח, לקום ולנצח. לא להישבר כל הזמן, או להתמסכן שהוא מקבל מכות. זה היה מאוד יפה ואני מזדהה עם זה מאוד".


מצבו של קינדה?
"בעזרת השם יהיה טוב, עשה אתמול אימון מלא, התאמן טוב, נתייעץ עם הרופאים ונחליט".



גדי קינדה בספק למשחק. (צילום: דני מרון)


טל בן חיים, איך אתה מסכם את השבועות אחרונים?

אני חושב שבשבועות האחרונים רואים התקדמות ביכולת שלנו, היה לנו יותר זמן לעבוד באימונים על תכנית המשחק ואנחנו מתחילים ליישם את זה. נגד באר שבע זה בא לידי ביטוי בצורה טובה מאוד, יצרנו הכי הרבה מצבי הבקעה שקבוצה יצרה מולה, לצערי כולנו יודעים מה קרה בסוף, אבל בהחלט אנחנו במגמת שיפור. נגד רעננה משחק פחות טוב שלנו, למרות שזאת קבוצה שקשה לשחק נגדה, אבל בסוף אנחנו נמדדים במבחן התוצאה. ברור שבית"ר ירושלים רוצה להיות בצמרת, אבל אם אנחנו מתחשבים בטלטלה שהקבוצה הזאת עברה בקיץ, אפשר בהחלט להבין את המצב. שיש תחלופה כל כך גדולה של שחקנים, אז הדברים האלה לוקחים זמן. גם מכבי תל אביב הגדולה שמיץ' גולדהאר בנה הייתה צריכה כמה שנים להתחבר. בונים פה משהו לטווח הרחוק, אני מאמין שלאט לאט נתחבר ונשתפר ונראה יותר טוב". 


 

בתחילת העונה האוהדים לא קיבלו אותך, מה השתנה?
זאת הייתה העונה הראשונה בקריירה שלי שלא עשיתי מחנה אימון, התאמנתי 3-4 פעמים ונכנסתי להרכב. זה משהו שלא קרה לי בעבר. יש כאלה שלא מבינים את עניין צבירת הדקות וכושר משחק, אבל כמו שניר ציין יש שחקנים עם חוזק מנטאלי שבא לידי ביטוי ברגעים קשים, אני חושב שמה שמאפיין אותי לאורך הקריירה זה עבודה קשה והחוזק המנטאלי שלא נותן לסיטואציות כאלה להשפיע עליי. שמח שאלוהים נתן לי את המתנה הזאת"


 

לבית"ר מגיעה יותר מהפועל חיפה או חדרה להיות בפלייאוף העליון?

"לא חושב שיש מגיע בכדורגל. חדרה עושה עונה פנטסטית, הפועל חיפה גם עברה תהליך. בית"ר ירושלים צריכה להוכיח בכל משחק שמגיע לה. אנחנו לוקחים בחשבון את התהליך שעברנו מתחילת העונה, בכדורגל אין הוקוס פוקוס דברים לוקחים זמן. אני בטוח שיבנו פה משהו להרבה שנים".

 

איך אתה מסביר את השיפור בהגנה?

"אנחנו עובדים הרבה באימונים על תיאום, וזה דברים שלוקחים זמן. אין קסמים".



טל בן חיים: "אין קסמים בכדורגל" (צילום: דני מרון)


מאוחר יותר, בבית"ר ירושלים עמדה הערב בבית הדין עקב האירועים בפתיחת המשחק באצטדיון טרנר כשאוהדי הקבוצה השליכו שתי אבוקות בשתי הדקות הראשונות. מכיוון שהקבוצה לא הצליחה לאתר את משליכי האבוקות גם לאחר הארכת זמן שקיבלה מבית הדין, הדיין גזר על בית"ר ירושלים קנס כספי בסך 25,000 שקלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי