השיחה עם אוחנה והטלפון שקרס: איינבינדר פוגש את בית"ר

דן איינבינדר | הפועל תל אביב

המעבר להפועל לא היה מתקבל בעבר בהבנה, אך 5,000 הודעות תמיכה ושיחה עם היו"ר הבהירו לו שחוגג לא מתכוון לוותר ופילסו את הדרך ליריבה. לפני שהצדדים ייפגשו בבית המשפט, הם יתחרו הערב על כר הדשא

(גודל טקסט)

פעם, מעבר מבית"ר ירושלים להפועל תל אביב לא היה דבר של מה בכך. יצר הנקמה בין הקבוצות הוא גדול, כזה שלא מאפשר תמיד לשחקנים לעשות את המעבר, בטח לא לסמלים כמו דן איינבינדר – אחד השחקנים שהקהל הכי אוהב. זאת הסיבה שאופיר קריאף מקבל חסינות בטדי וזוכה לאהדה גדולה, הסיבה לכך שהוא יועדף על פני סתם שחקן רכש ויזכה לעולם לתמיכת הקהל. לב ונשמה בירושלים, זה ערך מוסף שאין כמותו באף מקום אחר בישראל.

ניר קלינגר עקב אחרי איינבינדר תקופה ארוכה, לפני שהגיע להפועל. במהלך חלון ההעברות האחרון הוא שוחח איתו מספר פעמים והבהיר לו כמה חשוב שהוא יעבור לאדום. איינבינדר היה עם הראש בבית וגן. עד הרגע האחרון, הוא עוד ניסה להישאר שם למרות המתיחות עם משה חוגג. אביו נפגש עם אלי אוחנה בניסיון ליצור נוסחה שתשאיר אותו בירושלים, אבל השיחה הובילה אותו למסקנה ברורה: זה לא עניין של מחיר, חוגג כבר החליט: איינבינדר חייב לחפש קבוצה חדשה.

העקשנות של חוגג, המסר של אוחנה
בשורה התחתונה, 300,000 יורו זה שכר שחוגג לא יכול היה לעמוד בו. אבל בעידן שבו איינבינדר ויתר על כמעט מחצית מהחוזה שלו, כולל מענקים, גם למאמנים היה חוסר שקט בגזרה שלו. הם ביקשו לקבל את איינבינדר חזרה, אבל חוגג סירב. ההגעה להפועל סללה את דרכו החוצה, אבל בעלי בית"ר יצטרך לממן את רוב שכרו, שירד בתקופת הקורונה ל-210,000 יורו.

חוגג. העדיף את זרגרי | בית"ר ירושלים, רשמי

איינבינדר עדיין רחוק מלוותר לבית"ר. זה כבר לא עניין של כסף, אומרים בסביבתו, אלא גם פגיעה מקצועית. בתקופה האחרונה נערכה פגישה בין אוחנה לפרקליטו עו"ד רועי רוזן, בניסיון לעצור את התביעה. איינבינדר לא ביטל אותה, הוא פשוט ערך אותה מחדש. במקום תביעה להחזרת השחקן לאימונים, הוא תובע כעת את עלבונו.

"הרי אוחנה אמר שכבר בשלב מוקדם התקבלה החלטה לשחרר אותו, ללא הליך שימוע, אז בשביל מה הוא חתם על הסכם הקיצוץ?", אמרו בסביבתו של הקשר. "ההודעה לדן ניתנה ברגע האחרון של חלון ההעברות. אי אפשר לשחרר אותך יממה לפני סגירת החלון ולצפות שתחתום בקבוצה אחרת". לאחר שלא עבר, בית"ר הודיעה לשחקן כי הוחלט לפטר אותו. החלק החשוב בתביעה הוא הנושא המקצועי. איינבינדר טוען כי בשיחות עם יוסי בניון, רוני לוי, וגם עם דראפיץ' וברדה, נאמר לו בפירוש שמבחינה מקצועית הוא רצוי בקבוצה.

לאחרונה, בראיון לספורט1, סיפר איינבינדר מה קרה לאחר האימון האחרון בו תורגל בהרכב, לפני המשחק מול הפועל תל אביב. "קמתי בבוקר, אחרי שיום קודם תורגלתי בהרכב. בניון התקשר פתאום ובקול חנוק עם הענווה שלו, אמר 'אני יודע שרוני תרגל אותך, אבל קיבלנו הנחתה מלמעלה. לא תהיה בסגל היום'. זה כאב", סיפר. את הדברים האלה הוא מתכוון לכתוב גם בתביעה שיגיש נגד המועדון.

אלי אוחנה
אלי אוחנה | אבשלום ששוני

כבר מנהיג בהפועל
חשוב להבהיר: לאיינבינדר אין טענות כלפי אוחנה או כלפי אדם אחר מהמועדון. הוא אולי נפגע מדברים שאוחנה אמר בהקשר שלו, אבל טען כי יו"ר בית"ר העניק לו יחס חם. הערב, על כר הדשא, היריבות מול בית"ר מסתכמת באיש אחד: משה חוגג. בצד של האדומים, איינבינדר עדיין מסתגל למערכת החדשה. הוא מנסה להביא את עצמו לקבוצה כפי שהגיע לקבוצות אחרות במהלך הקריירה שלו. את הופעת הבכורה הוא כבר ערך, אבל עוד לפני כן הספיק להראות מה הוא יודע בחדר ההלבשה. "שחקנים כמו גרופר, דוידה, ליידנר, אייזן, וכאלה שפחות משחקים, כבר עברו דרכו בשבוע הראשון", אמרו בהפועל.

את קלינגר איינבינדר מכיר בעיקר מהתקופה בה אימן בבית"ר. "הוא לחץ מאוד, רצה מאוד שאגיע", סיפר לאחר החתימה לחבריו. "היה חשוב לי לדעת שבעלי הבית לוחצים ורוצים שאגיע. הם הפעילו הרבה מאוד לחצים, לכן חתמתי שם. רציתי לשחק רק במקום שירצה אותי מאוד".

מבחינה מקצועית, במשחק הראשון איינבינדר תורגל לצד שי אליאס, אבל בהמשך הפועל עשויה לשחק עם קשר נוסף, שיאפשר לו לצאת יותר קדימה. הדבר תלוי בעיקר ביריבה, אבל גם באיינבינדר עצמו. הערב, מול בית"ר, הוא יוצא למסע חדש.

למרות המעבר, אוהדי בית"ר תומכים בקשר. אחרי האימון האחרון שבו האוהדים הגיעו לבית וגן, איינבינדר הוצף. בסביבתו סיפרו שקיבל 5,000 הודעות תמיכה למכשיר הטלפון שלו – יותר מכל אירוע אחר בקריירה שלו. חלק מההודעות, כמובן, עסקו ביחס של בית"ר אליו. "אל תיתן להם להשפיל אותך", כתבו לו חלק מהאוהדים. מאז העזיבה, איש מבכירי בית"ר לא שוחח איתו. איינבינדר ינסה להוכיח הערב שהויתור של חוגג, שאמר לרוני לוי ולדראפיץ' את דעתו בעניין המחליף שסומן, אביאל זרגרי, היה מיותר.

כבר מנהיג בהפועל. איינבינדר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי