באיגוד השופטים מחו וה-VAR בדרך, אבל מאור בוזגלו לא נרגע

מאור בוזגלו
מאור בוזגלו | דני מרון

בבית"ר לא הצליחו לעצור את ההשתלחות ביפת ובפריד, ששגו פעמיים לטובת הפועל ב"ש במשחק הניצחון מול בית"ר. הקשר: "אנשים מוותרים על לימודים ועבודה ואז מגיעות החלטות שאינן קשורות ליכולת וחורצות עונה"

(גודל טקסט)
במטרה ברורה להרגיע את הרוחות וליצור שקט סביב ההחלטות של אלון יפת במשחק שלשום בין הפועל ב"ש לבית"ר ירושלים, מיהר אתמול איגוד השופטים לפרסם שיפת ושופט הרחבה יגאל פריד, שתמך בהחלטה לפסוק פנדל לזכות הפועל ב"ש, לא ישובצו בסוף השבוע באף משחק.


יפת ופריד, כך על פי האיגוד, אמורים היו לשמש בתפקידי שופט רביעי במשחקי ליגת על, אבל כבר אתמול התקבלה ההחלטה "להעלים" אותם – בעיקר אחרי הנאצות, האיומים הטלפוניים וההודעות הקוליות והכתובות שהם קיבלו ב-24 השעות מאז סיום המשחק. מתברר שכבר שלשום סמוך לחצות הופץ מספר הטלפון של יפת ברשתות החברתיות ואוהדי בית"ר ירושלים "חגגו" עליו ולא תמיד דאגו לעשות זאת ממספרים חסויים.


אבל מי שחושב שההודעה אכן הובילה לשוך הסערה, טועה בגדול. הרשתות החברתיות לא מפסיקות לייצר המשכיות לפרשת השיפוט, והתמונות שנעשו ברובן באמצעות עריכת מחשב מעלות חיוך במקרה הטוב, ומרתיחות עוד יותר את אוהדי בית"ר ירושלים במקרה הרע.


כבר בשעות הבוקר הופצה תמונה שבה נראה אלון יפת מניף על כתפיו את אלונה ברקת, כשלצדו יגאל פריד. במהלך היום הופצו תמונות נוספות, בוורסיות שונות, שבהן נראה יפת במדי הפועל ב"ש. בתמונות אמיתיות, מהמשחק עצמו, נוספו משפטים שכאילו יפת אומר לשחקן הבאר-שבעי שאיתו בתמונה. יש גם צילום שבו ברקת מתדרכת, לכאורה, את צוות השיפוט דקות בודדות לפני שריקת הפתיחה למשחק.



ברשתות החברתיות חגגו (דני מרון)


מאמן בית"ר ירושלים ניר קלינגר נזהר בדבריו מיד אחרי המשחק כשנשאל על השיפוט. אפשר לומר שהוא כמעט נצר את לשונו בעניין הזה ("לא רוצה להיות שוב מורחק…"), אבל בבית"ר ירושלים לא הבליגו והגיבו: "באיגוד השופטים החליטו שלא רוצים את בית"ר ירושלים בפלייאוף העליון, אחרת אין לנו הסבר להחלטות ההזויות של יפת, שחרצו את גורל המשחק".


את ההודעה הזו לא אהבו באיגוד השופטים והתגובה לא איחרה לבוא: "איגוד השופטים מצר על ההודעה הרשמית שבחרה בית"ר ירושלים להוציא מיד עם סיום המשחק. ניהול צוות השיפוט היה רחוק מלהשביע רצון, ועם זאת אין בכך כדי להצדיק רמיזה מכוערת ושקרית על יד עלומה ומכוונת נגד הקבוצה ומיקומה בפלייאוף כזה או אחר מצד האיגוד בכלל, או שופט כלשהו בפרט. בדיוק כפי שאיגוד השופטים יבחן את עצמו באופן המחמיר ביותר, יסיק את המסקנות הנדרשות ויבצע בהקדם האפשרי פעולות שיבטיחו צמצום, עד כמה שניתן, בטעויות שיפוט – מוטב לכל מי שמנסה להדביק חוסר הצלחה מקצועי לשופטים ולהם בלבד, לבחון את עצמו ואת מעשיו ולהסיק מסקנות ענייניות ולא כאלה הגובלות בהתלהמות מיותרת ובמציאת אליבי שאינו מחזיק קש.


"בכוונת האיגוד לפנות לתובע ההתאחדות בבקשה להעמיד לדין כל בעל תפקיד שבעת האחרונה הרשה לעצמו להטיח ביקורת והאשמות שחורגות מגבול הטעם הטוב. איגוד השופטים עושה ויעשה ככל יכולתו כדי להעניק את השירות המקצועי, ההוגן והטוב ביותר לכל מועדון ולכל קבוצה, ללא מורא וללא משוא פנים. כפי שקבוצה ושחקנים יודעים לא פעם עליות ומורדות במהלך עונה, כך קורה גם לשופטים בשר ודם. יו"ר האיגוד משה קראדי, המנכ"ל יריב טפר, וחברי הוועדה המקצועית יפעלו ביתר שאת להבטיח חזרה מהירה לאיכות המקצועית המצופה מהשופטים ועוזרי השופטים".


אלא שמעובדה אחת אי אפשר להתעלם: בשעה שלאורך 23 המחזורים העונה נפסקו שבעה פנדלים לזכות הפועל ב"ש, לא נהנתה בית"ר ירושלים אפילו מפנדל אחד. שופטים פעילים שקיבלו מכותב שורות אלה הבטחה לחיסיון מוחלט סיפרו אתמול: "יגאל פריד הוא בן טיפוחיו של המנכ"ל יריב טפר. הוא נמצא באיגוד רק תשע שנים וכבר ניהל העונה שמונה משחקים בליגת העל. הוא שפט את מכבי ת"א שלוש פעמים כשופט ראשי. זה צועק לשמיים".


שופט העבר אריק חיימוביץ' אמר אתמול: "אני לא מבין איך שופט בין לאומי כמו פריד לא רואה ממרחק של שלושה מטר שהעבירה הייתה מחוץ לרחבה. אם פריד היה ערני הוא יכול היה לסייע ליפת, אבל הוא לא היה עירני". על אלון יפת אמר חיימוביץ': "בגיל 46 הוא כבר לא בכושר כמו שהיה פעם. השחקנים שרצים לידו הם טייסים".



מאור בוזגלו (דני מרון)


"מתסכל, מאכזב ועצוב"

האם מערכת ה-VAR שתיכנס כבר במשחקי הפלייאוף תציל את הכדורגל הישראלי? ספק גדול. מאור בוזגלו כתב אתמול בחשבון האינסטגרם שלו: "מתסכל, מאכזב ועצוב. מחכה ל- VAR". כולם בעצם מחכים לאותה מערכת אלקטרונית שתצמצם את מספר הטעויות, אבל כולם מבינים שהיא לא תחסל אותן טוטאלית. "הדור הזה של השופטים מצוין בתיאוריה של השיפוט, אבל מעשית בשטח הוא מאכזב. המשחק בבאר שבע מקבל כותרות, אבל תצוגת השיפוט של ארז פפיר במשחק של בני יהודה מול הפועל חיפה הייתה שערורייה גדולה", המשיך וסיפר אתמול השופט הפעיל.


צריך לציין שבאיגוד השופטים מקפידים על מפגשים שבועיים במתקני ההתאחדות לכדורגל הצמודים לשפיים. נערכים שם אימונים משותפים, יש שיחות עם פסיכולוגים, המון הרצאות ואינספור תדרוכים, ובכל זאת ברגעי האמת מתברר שהשגיאות רק עולות וחלקן מבליטות את היהירות של השופטים כלפי השחקנים – דבר שלא נראה בעבר בצורה בולטת כל כך. "איפה הימים שהיינו צוחקים עם השחקנים", אמר שופט עבר, "ניהלנו משחקים לבד, והיום עם קוונים, עם שופט רביעי ובמקרה הזה גם עם שני שופטי רחבה, עדיין נעשות טעויות" הוסיף.


כך או אחרת, בית"ר ירושלים תעמוד לדין משמעתי, כמו גם שחקנה מאור בוזגלו, שהורחק לאחר שריקת הסיום. בדו"ח השיפוט של יפת נכתב שבוזגלו אמר: "אתה חתיכת אפס" ויחד עם זאת ציין שעוד לפני עזיבת האצטדיון התנצל השחקן על דבריו. בוזגלו ניסה לסגור את הסיפור באינסטגרם כשכתב: "בדופק גבוה, במאה אחוז מאמץ ונתינה, לעיתים יוצאות מהפה מילים שהכוונה שלהן מביעות תסכול, אכזבה ואפילו עצב. מצד אחד אני בנאדם, בבית יש משפחה דרוכה מאחורי, תומכת ואוהבת וכשאני נפגע יש מעגל שלם של פגיעה, אבל יש גם צד שני. אם פגעתי אני בהחלט מתנצל על הדרך והאופן, ראשית בפני השופט ובפני חברי ואוהדי הקבוצה. מגיעים אלפים לכל מגרש, מוותרים על לימודים, עבודה, משאירים משפחות בבית ואז מגיעות החלטות שאינן קשורות ליכולת על המגרש וחורצות גורל של עונה שלמה".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בדופק גבוה, במאה אחוז מאמץ ונתינה לעיתים יוצאות מהפה מילים שהכוונה שלהן מביעות תסכול, אכזבה ואפילו עצב. מצד אחד אני בנאדם, בבית יש משפחה דרוכה מאחורי, תומכת ואוהבת וכשאני נפגע יש מעגל שלם של פגיעה, אבל יש גם צד שני- אם פגעתי אני בהחלט מתנצל על הדרך והאופן, ראשית בפני השופט ובפני חברי ואוהדי הקבוצה. מגיעים אלפים לכל מגרש, מוותרים על לימודים, עבודה, משאירים משפחות בבית ואז מגיעות החלטות שאינן קשורות ליכולת על המגרש וחורצות גורל של עונה שלמה. מתסכל, מאכזב ועצוב. #מחכה ל- VAR

A post shared by MAOR BUZAGLO (@buzaglomaor_11_official) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי