לופטגי התראיין לראשונה מאז פוטר: "ריאל לא נתנה לי מספיק זמן"

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | AFP

אחרי שסיים בקיץ את דרכו בנבחרת ספרד ולאחר מכן גם באלופת אירופה, המאמן דיבר בגילוי לב על החוויה הקשה שעבר והתייחס גם לעתידו: "לא פוסל את האפשרות לעבוד בפרמיירליג"

(גודל טקסט)
לראשונה מאז פיטוריו של ז'ולאן לופטגי מנבחרת ספרד ובהמשך גם מריאל מדריד המאמן בן ה-52 שבר שתיקה, כשהתראיין בפודקאסט של המומחה לכדורגל הספרדי גיאם בלאגה באנגליה. כזכור, המאמן הספרדי פוטר מהנבחרת שלושה ימים בלבד לפני פתיחת המונדיאל ברוסיה בעקבות החלטתו לחתום בריאל מדריד.


"היה לי קשה מאוד כי הגענו למונדיאל ברוסיה לאחר עבודה קשה של שנתיים והייתי בטוח שנעשה מונדיאל גדול. כשפרס פנה אלי אמרתי כן עקרונית, אבל ידעתי שהמחויבות היחידה שלי היא לאמן את הנבחרת", התייחס לופטגי לפיטוריו מהנבחרת.


לאחר מכן, חשף את הדילמה בה היה נתון: "רציתי שנשמור את זה בסוד למשך החודש של המונדיאל, אבל ידעתי שזה יהיה בלתי אפשרי ולכן העדפתי לספר על כך ולהיות כן. הייתי משוכנע שמסיבת העיתונאים תפתח ותסגור את הנושא. השחקנים הגיבו בצורה פנטסטית לנוכח הסיפור וקיימנו את האימון הטוב ביותר מזה שלושה שבועות של הכנות. שמחנו מאוד, אבל נשיא ההתאחדות לואיס רובילאס החליט אחרת, וזה היה רגע קשה מאוד עבורי שלא אשכח אותו לעולם. הופתעתי שהייתי צריך לעזוב והרגשתי שההחלטה לא הייתה פיירית".


My chat with Julen Lopetegui on Spain, Real Madrid and a possible move to the Premier League – more on @5liveSport tonight
https://t.co/WeMSHM1cpVpic.twitter.com/z8q2t7Z2Wr

— Guillem Balague (@GuillemBalague) 14 בפברואר 2019


את הנסיעה חזרה מרוסיה למדריד לופטגי לא ישכח לעולם: "זו היתה טיסה של חמש שעות ולא דיברתי מילה אחת, אבל אלה החיים. זו היתה חוויה קשה מאוד, אבל אתה תמיד צריך לראות את הצד החיובי. כשהציגו אותי בסנטיאגו ברנבאו טענו שאני נרגש, אבל פשוט חסרו לי שעות שינה. לא ידעתי היכן אני. יום אחד לפני כן הייתי ברוסיה ואימנתי את הנבחרת ופתאום אני בסנטיאגו ברנבאו עם קבוצה חדשה. היה לי קשה כשאמרו לי לעזוב את הנבחרת. חלמתי לאמן אותה בגביע העולמי".


בנוסף, התייחס מאמנה המפוטר של הבלאנקוס לתקופה במועדון: "התחלנו את העונה מצוין, ואז היו לנו שלושה שבועות גרועים בדיוק לפני הפיטורים שלי. ההסבר היחיד למשבר של ריאל מדריד היה שלא קיבלתי מספיק זמן לתקן את הבעיות. אין לי מילה רעה נגד ההנהלה והשחקנים, יש לי את כל הכבוד אליהם ולמאמן החדש סנטיאגו סולארי. לאמן בריאל מדריד זה דבר פנטסטי וחוויה מדהימה. ציפיתי שיתנו לי קצת יותר זמן, אבל עכשיו אני מסתכל רק על העתיד".


על האפשרות לאמן בעתיד בפרמיירליג אמר: "אני לא פוסל את הרעיון הזה. מאמן צריך להיות פתוח לכל דבר והצעה, אבל אם אוכל לבחור אני רוצה לאמן בליגות הכי טובות בעולם וכמובן הפרמיירליג היא אחת מהן. כשאתה רואה משחק בפרמיירליג אני מרגיש את האווירה המדהימה והכבוד שנותנים למאמנים ולשחקנים. אני רוצה להרגיש את זה גם, אבל ברור שבספרד יש גם ליגה פנטסטית עם שחקנים פנטסטיים ומאמנים מעולים, עוד חזון למועד".



"לא קיבלתי מספיק זמן לתקן את הטעויות". לופטגי (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי