בן חיים: "בכל מקום שמעתי שחיפה פייבוריטית אצלנו בבית, זה בחיים לא קרה"

כובש שער השוויון של האלופה דיבר לאחר המשחק: "הפשטות שפטריק הביא הובילה לשינוי. חוזז שיחק כמו גבר". ואן לוון: "עשינו צעד חשוב במאבק האליפות, נמשיך להשתפר"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השיגה הערב (רביעי) ניצחון חשוב במאבק האליפות, כשחזרה מפיגור 1:0 ל-1:2 דרמטי על מכבי חיפה, משער של אלכסנדר פשיץ' בדקה ה-92. האלופה צימקה את הפער מהירוקים בצמרת לחמש נקודות בלבד, והשאירה את סיכויי האליפות בחיים. כובש שער השוויון הקריטי של הצהובים, טל בן חיים, התמלא בגאווה אחרי המשחק.

"אם להודות, היה משחק שקול בין שתי קבוצות טובות. ברוב שלבי המשחק, היה נראה כאילו המשחק הולך לתיקו, ואם נאמר את האמת, אני לא חושב שהגיע לא לנו ולא לחיפה, יותר מדי לנצח. אני יכול להסתכל על המשחק ולהגיד שאני לא חושב שהם הגיעו לאיזה מצב של 100% גול, וגם בגול שלהם, אני לא משוכנע שלא הייתה עבירה על שחר פיבן. ככה מנצחים משחקי משחקי עונה, בסופו של דבר, לפני משחק כזה, אם היית שואל אותי על התסריט הזה הייתי חותם עליו. הייתי מוכן למשחק לא שקול, ושהם יהיו דומיננטיים, אבל אנחנו נלך הביתה עם שלוש נקודות. שווה".

טל בן חיים, איתי שכטר, אייל גולסה | דני מרון

מיהרו להספיד אותם? "כן, אני חושב שמיהרו להספיד אותנו. בכל מקום אני שומע שמכבי חיפה פייבוריטית אצלנו בבית, שיחקתי 4 שנים במכבי תל אביב, זה בחיים לא קרה, ברור שזה נתן לנו דרייב, אוהבים להגיד שזה עוד משחק, ושזה עוד שלוש נקודות, אבל זה שלוש נקודות שהיו יכולות להיות 11 הפרש, ומכבי חיפה, שאנחנו נותנים לה את הכבוד הראוי, לא עוד יריבה".

מאמין בסיכויי האליפות? "חד משמעית מאמין, אם יש מישהו בסגל שלא מאמין בזה, הוא לא יהיה פה"

שער השוויון המהיר שלו: "זה מסוג המשחקים שאם אתה לא חוזר למשחק במהירות אתה יכול להתבלגן ולהביא את המשחק לסיטואציה שהיינו מתקשים לחזור ממנה. אתה כובש שער מהיר ובשנייה מבטל את היתרון של חיפה. זה היה נראה לרוב שלבי המשחק שזה הולך לתיקו, ואני שמח שבסופו של דבר, מתן חוזז, שבמחינתי הוא מצטיין המשחק אחרי תקופה ארוכה שלא שיחק, נכנס כמו גבר שבגברים, עשה בישול גדול ושיחק כמו גבר, מגיע לו את כל הפרגונים והברכות. אני בטוח שהוא יתרום למכבי תל אביב עוד הרבה".

אפקט ואן לוון: "ההבדל המהותי בשבילי הוא הפשטות, מכבי תל אביב לאורך השנים משחקת בשיטה מסוימת עם שחקנים מסוימים. כשמאמן שלי מפוטר אני האחרון שאצא נגדו בתקשורת, או אדבר עליו או על שיטות האימון שלו, אז אני אתן לו את הכבוד הראוי. אבל לדעתי הפשטות שפטריק הביא, זה מה שהוביל לשינוי בתקופה האחרונה".

שחקני מכבי תל אביב חוגגים | דני מרון

גם המאמן של הצהובים, פטריק ואן לוון לא הסתיר את שביעות רצונו: "אני חייב לומר שבמחצית הראשונה התמודדנו עם הרבה קשיים בדרך שבה היריבה שיחקה. במחצית השנייה התאוששנו ושיחקנו כדורגל טוב, ואז התחלתי להאמין שנוכל להבקיע. עשינו צעד חשוב במאבק האליפות, ונמשיך להשתפר".

ההחלטה לפתוח עם חוזז: "מתן מראה הרבה התקדמות ועבודה קשה באימונים, מגיע לשחקנים שעובדים קשה הזדמנות והוא הוכיח את עצמו היום"

השינוי במחצית השנייה: "לא הייתי מרוצה במחצית הראשונה, אבל במחצית השנייה ראיתי את הקבוצה שלנו משחקת כדורגל, לרגעים הראנו את הדברים שאנחנו עושים באימונים ואז הרגשנו מאוד בנוח עם הכדור. אבל צריך לעשות את זה ביותר יציבות, ואנחנו צריכים להמשיך להתקדם ולהראות את זה במשחקים".

ניצחון במשחק רע: "אני חושב שזו חלק מהעבודה שלנו, שגם אם אנחנו לא משחקים כדורגל טוב, אנחנו נישאר מאורגנים כקבוצה, וככה שיחקנו היום, אנחנו צריכים להיות שמחים עם התוצאה הזאת. ניצחון תמיד נותן הרגשה טובה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי