שבת בפרמיירליג: אודגור עשוי לערוך בכורה נגד מנצ'סטר יונייטד

אובמיאנג ייעדר בארסנל וגם פארטיי וסמית' רואו נמצאים בספק, ארטטה יצטרך להחליט אם לפתוח עם הנורבגי במשחק מול השדים האדומים החבולים (19:15 בספורט2). בנוסף: מנצ'סטר סיטי יכולה להגדיל את הפער בפסגה

(גודל טקסט)

האינטנסיביות בליגה הטובה בעולם עולה שלב. הפרמיירליג היא אמנם היחידה מבין הליגות הבכירות שלא יצאה לפגרת חורף קצרה בסוף דצמבר, אבל גם עתה לקבוצות אין זמן לנוח ואחרי מחזור אמצע שבוע סוער במיוחד, כבר מחר ייפתח המחזור ה-21 ובמוקד משחקי השבת המפגש המרתק בין ארסנל למנצ'סטר יונייטד. עוד קודם לכן, המוליכה הטרייה מנצ'סטר סיטי תארח את שפילד יונייטד.

ארסנל – מנצ'סטר יונייטד (19:15 בספורט2)

השדים האדומים זכו למפגש נוח למדי ביום רביעי, משחק בית נגד נועלת הטבלה שפילד יונייטד שעל הנייר היה אמור להסתיים בניצחון קל שיחזיר את החבורה של אולה גונאר סולשיאר למקום הראשון, אבל 2:1 כנגד כל התחזיות הותיר את מנצ'סטר יונייטד במקום השני. זה גם היה ההפסד הראשון שלה אחרי 13 מחזורים – מאז שנכנעה לפנדל של פייר אמריק אובמיאנג, כוכב ארסנל שהכניע אותה 0:1 ב-1.11.2020.

שחקני מנצ'סטר יונייטד ספגו ביקורות קשות ברשתות החברתיות בעקבות ההפסד לשפילד וחלקם אף התלוננו על גזענות קשה, בייחוד אנתוני מרסיאל, מה שלא הוסיף למצב הרוח בתיאטרון החלומות. סולשיאר אמר על כך במסיבת העיתונאים: "זו התנהגות קשה ומכוערת, אבל השחקנים ששוחחתי איתם מרגישים בסדר גמור. מדובר ב…אנשים שהם לא אוהדי מנצ'סטר יונייטד אם כך הם התנהגו. זה לא תקין שאנשים יכולים לפתוח חשבונות אנונימיים, אנחנו נפעל לכך שהדבר הזה ייפסק".

אדינסון קבאני, ברונו פרננדס, נמניה מאטיץ' | DAVE THOMPSON/POOL/AFP via Getty Images

לרשות סולשיאר יעמוד סגל מלא במשחק מחר נגד התותחנים, כולל אריק באיי שהמנג'ר אישר שייכלל בסגל שלו, אולם בשונה מההפסד לשפילד נראה שלהרכב ישובו לוק שואו ואדינסון קבאני. לעומת זאת, ארסנל המשתפרת של מיקל ארטטה נמצאת בעיצומו של המומנטום הטוב ביותר שהיה לה העונה, אך דווקא כעת היא בלי הכוכב הכי גדול שלה, פייר אמריק אובמיאנג שלא נמצא עם הקבוצה בשבוע האחרון עקב סיבות אישיות.

ארסנל, שאחרי אותו ניצחון על יונייטד בנובמבר נקלעה למשבר ולא ניצחה שבעה משחקים רצופים בליגה ומהם הפסידה חמישה, ניצחה חמישה מששת משחקיה האחרונים בליגה וניצחון ביתי מחר בהחלט יקרב אותה לחלק העליון אחרי פתיחת עונה קשה במיוחד. ערב המחזור ה-21 היא עם 30 נקודות, 11 הפרש מהפסגה (ומנצ'סטר סיטי עם משחק חסר) וארבע הפרש מליברפול הרביעית. למשחק מחר נמצאים בספק הקשרים תומאס פארטיי ואמיל סמית' רואו, שגם כך לא היו כשירים לחלוטין ובכל זאת שיחקו בניצחון 1:3 על סאות'המפטון ביום שלישי.

מי שנחת השבוע בצפון לונדון הוא מרטין אודגור, הנורבגי שהגיע בהשאלה מריאל מדריד, אולם ספק אם הוא ייכלל בסגל כבר מחר. החלטה לגביו תתקבל בסמוך למשחק ועל כך אמר ארטטה: "הוא יסייע לנו המון. הוא יוסיף לנו יצירתיות בשליש האחרון של המגרש ונוכל לשחק אחרת במשחקים מסוימים. עקבנו אחריו ואנחנו מאמינים ביכולות שלו. הוא לא שיחק הרבה בריאל מדריד, אבל הוא התאמן חזק והוא נרגש להיות פה. שמחים לצרף כישרון גדול כמוהו אלינו. אם הוא ישחק בשבת? אנחנו עוד נראה לפי האימונים, אל תדאגו".

מרטין אודגור | Stuart MacFarlane/Arsenal FC via Getty Images

מנצ'סטר סיטי – שפילד יונייטד (16:50 בספורט2)

שפילד יונייטד כאמור הדהימה השבוע את מנצ'סטר יונייטד והשיגה את ניצחונה השני העונה, היא עדיין אחרונה עם שמונה נקודות בלבד, אבל כעת לפניה משוכה קשה פי כמה – מוליכת הטבלה, מנצ'סטר סיטי.

שבעה ניצחונות רצופים רשמה מנצ'סטר סיטי והיא ספגה במהלכם רק שער אחד, ב-1:3 בסטמפורד ברידג' על צ'לסי, ופפ גווארדיולה לא מתכוון לאפשר לשחקנים להוריד את הרגל מהגז. במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הוא אפילו אישר שאין שום סיכוי שאילקאי גונדואן, שכבש שישה שערים בששת המשחקים האחרונים, יזכה למנוחה: "הוא בוודאות ישחק מחר", אמר המנג'ר על הקשר שהוחלף כבר בדקה ה-50 ב-0:5 המוחץ על ווסט ברומיץ' בשלישי. לעומתו, סרחיו אגוארו עדיין לא החלים מקורונה, לא מתאמן בשבועות האחרונים וייעדר גם מחר, כמו גם קווין דה בריינה הפצוע.

אילקאי גונדואן ושחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Manchester City FC via Getty Images

אם מנצ'סטר סיטי תנצח, היא תוכל זמנית להגדיל את הפער ממנצ'סטר יונייטד לארבע נקודות, מלסטר לחמש נקודות ומליברפול לשבע – וכל זאת כשיש לה עוד משחק חסר להשלים זכר למפגש שנדחה נגד אברטון.

משחקים נוספים: אברטון – ניוקאסל (14:20 בספורט2), קריסטל פאלאס – וולבס (17:00 בחגיגה אנגלית בספורט2), ווסט ברומיץ' – פולהאם (17:00 בספורט2), סאות'המפטון – אסטון וילה (21:50 בספורט2).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי