צפו בתקציר: ניצחון 12 ברציפות למנצ'סטר סיטי

הקבוצה של פפ המשיכה במומנטום עם 0:1 על שפילד. ניוקאסל יצאה מהמשבר בזכות צמד של ווילסון בניצחון 0:2 על אברטון. פאלאס ניצחה את וולבס, ווסט ברומיץ' ופולהאם נפרדו ב-2:2 ואסטון וילה גברה על סאות'המפטון

(גודל טקסט)

המחזור ה-21 בפרמיירליג יצא לדרך היום (שבת) עם לא פחות משישה משחקים. במשחק המוקדם, אברטון נכנעה 2:0 לניוקאסל בגודיסון פארק. ב-17:00 נערכו שלושה משחקים נוספים, ובמוקד, מנצ'סטר סיטי ניצחה 0:1 את שפילד יונייטד, שהדהימה את היריבה העירונית באולד טראפורד במחזור שעבר, השיגה ניצחון 12 ברציפות בכל המסגרות והבטיחה את המקום בפסגה למחזור נוסף. קריסטל פאלאס התאוששה עם ניצחון על וולבס, ווסט ברומיץ' ופולהאם נפרדו בתיקו 2:2. הערב ננעל עם ניצחון דחוק של אסטון וילה על סאות'המפטון באצטדיון סנט מארי.

מנצ'סטר סיטי – שפילד יונייטד 0:1

רק ביום רביעי, הקבוצה של פפ גווארדיולה צפתה ביריבה העירונית ויריבתה במירוץ האליפות, מנצ'סטר יונייטד מובכת ע"י המדורגת האחרונה בליגה האנגלית ומאבדת נקודות חשובות, והסיטיזנס דאגו לא לחזור על אותה טעות ולהקל ראש ביריבה הנלחמת על חייה בליגה הראשונה.

גווארדיולה עלה עם הרכב חלקי, ללא קווין דה בריינה וסרחיו אגוארו שנעדרו מהסגל בעקבות פציעות, עם ראחים סטרלינג על הספסל ועם התקפה של גבריאל ז'סוס, פיל פודן ופראן טורס, וקישור שכולל את גונדואן הלוהט, סילבה ופרננדיניו. בהגנה, ג'ון סטונס ירד לספסל לאחר משחקים מצוינים ולאפורט חזר להרכב.

בדקה התשיעית, טורס מצא את גבריאל ז'סוס פנוי לחלוטין במרכז הרחבה, מסר לו מסירה רכה והברזילאי מקרוב שלח בעיטה חזקה לשער שלא השאירה שום סיכוי לשוער. 0:1 לסיטי. לאחר השער, סיטי שלטה במשחק בצורה אבסולוטית (77% אחזקה בכדור) אך לא יצרה מספיק מצבים (ארבע בעיטות בלבד למסגרת). בדקה ה-60, פיל פודן נקלע להתנגשות ראשים מפחידה וטופל במשך דקות ארוכות, אך לבסוף התאושש והמשיך לשחק.

פיל פודן נפגע | LAURENCE GRIFFITHS/POOL/AFP via Getty Images

סיטי שמרה על היתרון עד לסיום והשיגה 0:1 חשוב על שפילד יונייטד, ניצחון 12 ברציפות בכל המסגרות ושמיני ברציפות בליגה האנגלית. סה"כ החבורה הלוהטת של גווארדיולה רושמת 19 משחקים ללא הפסד (מעל חודשיים) מאז הפסידה 2:0 לטוטנהאם, ושומרת על המקום הראשון בפרמיירליג למחזור נוסף, כשהיא מגדילה את הפער מיונייטד באופן זמני לארבע נקודות. השדים האדומים יוכלו לצמק את הפער אם ינצחו את ארסנל, אך עדיין יהיו עם משחק יותר משל הכחולים.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים | Michael Regan/Getty Images

צפו: אברטון – ניוקאסל 2:0

על פניו היה נראה שאברטון תתגבר על המשוכה ללא קושי רב, שכן הקבוצה של קרלו אנצ'לוטי הגיעה בכושר מצוין לעומת החניכים של סטיב ברוס שהפסידו בכל חמשת משחקי הליגה האחרונים ולא ניצחו מאז המחזור ה-12. בפועל, המארחת החזיקה הרבה יותר בכדור אך האורחת הייתה מסוכנת לא פחות ממנה והצליחה לנצח את המשחק בזכות מצב נייח ולפתוח פער מהתחתית. הטופיז, מנגד, פספסו הזדמנות להעפיל למקום החמישי בטבלה.

רישאליסון היה קרוב לכבוש בדקה ה-36 אך החמיץ. בדקה ה-53 קאלום ווילסון היה קרוב להעלות את האורחת ליתרון אחרי שקיבל כדוקר עומק נפלא ובעט ליד הקורה. כעבור שתי דקות, דומיניק קאלברט-לווין בעט בסיבוב וסחט הדיפה מקארל דארלו. בדקה ה-63 ביצע אנצ'לוטי חילוף ראשון כשהכניס את אנדרה גומש במקום אלכס איוובי.

חאמס רודריגס | PAUL ELLIS/POOL/AFP via Getty Images
קרלו אנצ'לוטי | CLIVE BRUNSKILL/POOL/AFP via Getty Images

בדקה ה-73 ניוקאסל עקצה. ווילסון כבש בנגיחה אדירה אחרי כדור קרן של ג'ונג'ו שלבי, 0:1 לניוקאסל ושערו התשיעי של החלוץ העונה. אברטון לקחה את היוזמה אך לא הצליחה לייצר מצבים מסוכנים ולא נראתה כמו הקבוצה שגברה לאחרונה על ארסנל, לסטר וצ'לסי.

This image has an empty alt attribute; its file name is 1029338

ווילסון כמעט הכפיל את התוצאה בדקה ה-87 כאשר עקף את פיקפורד אך מזווית לא ממש נוחה בעט רק לקורה. בתוספת הזמן, כשאברטון שלחה את כולם למעלה, הכדור קיבל מסירה נפלאה במתפרצת והשלים צמד עם שערו העשירי העונה, 0:2. כבר בעוד ארבעה ימים תפגוש אברטון את לידס בחוץ במשחק לא פשוט. המגפייז, מנגד, יארחו את קריסטל פאלאס.

סאות'המפטון – אסטון וילה 1:0

לאחר ההפסד הביתי לארסנל במחזור שעבר, "הקדושים" קיוו להתאושש כשאירחו את אסטון וילה לקרב בו שתי הקבוצות ידעו שניצחון ייתן להם דחיפה גדולה במעלה הטבלה. לאחר פתיחה שקולה, בדקה ה-41 ג'ק גרליש מצא בכדור מצוין את רוס בארקלי שנגח בעוצמה לרשת, ובכך העניק לוילה את שער הניצחון. למרות ניסיונות של ג'יימס וורד-פראוס ודני אינגס, הגנת אסטון וילה החזיקה מעמד והיא רחוקה רק חמש נקודות מהמקום המוביל לליגת האלופות, כשעדיין יש לה משחק חסר.

רוס בארקלי | GARETH FULLER/POOL/AFP via Getty Images

תוצאות נוספות

קריסטל פאלאס – וולבס 0:1
ווסט ברומיץ' – פולהאם 2:2

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי