צפו בתקציר: אחרי 3:3 אדיר ב-120 דקות, דורטמונד הודחה בפנדלים

ורדר ברמן
ורדר ברמן | AFP

מוליכת הבונדסליגה ספגה בדקה ה-119 בהארכה שבה נכבשו ארבעה שערים, אלקאסר ופיליפ החמיצו מהנקודה הלבנה וברמן חגגה העפלה לרבע הגמר. לברקוזן ובוס הפסידו 2:1 להידנהיים, המבורג גברה 0:1 על נירנברג

(גודל טקסט)
משחקי שמינית גמר הגביע הגרמני יצאו הערב (שלישי) לדרך וההפתעה הכי גדולה נרשמה בדורטמונד, שם מוליכת הבונדסליגה ספגה בדקה ה-119, נפרדה מוורדר ברמן ב-3:3 מטורף והודחה לאחר דו קרב פנדלים. עוד קודם לכן שתי קבוצות בונדסליגה הודחו על ידי יריבות מליגת המשנה: באייר לברקוזן ופטר בוס איבדו יתרון בחוץ נגד הידנהיים ונכנעו 2:1, ובמפגש בין מוליכת הבונדסליגה השנייה למדורגת לפני אחרונה בליגה הבכירה, הייתה זו המבורג שניצחה 0:1 את נירנברג.


עוד הערב ברחבי אירופה, באנגליה נערכו המשחקים החוזרים במסגרת הסיבוב הרביעי והפתעה נרשמה כאשר ניופורט קאונטי מהליגה הרביעית בטיבה הדיחה את מידלסברו מצמרת הצ'מפיונשיפ עם 0:2 ביתי (לחצו כאן לצפייה בתקציר). בנוסף, וולבס מהפרמיירליג ניצחה בקושי רב 2:3 את שרוסברי טאון מתחתית הליגה השלישית ותומר חמד עלה מהספסל בתוספת הזמן לדקות ראשונות ב-2019 בניצחון קווינס פארק ריינג'רס 0:2 על פורטסמות'. עוד באירופה, צרפת נערך משחק השלמה בליגה בו ניצחה מארסיי 0:1 את בורדו וכן נערכו משחקי שמינית גמר הגביע.


דורטמונד – ורדר ברמן 3:3 (2:4 לברמן בדו קרב פנדלים) (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
מוליכת הבונדסליגה זלזלה במשחק שמינית גמר הגביע נגד ורדר ברמן. היא חסרה בין הקורות את רומן בורקי, מרקו רויס הוחלף כבר במחצית, ג'יידון סאנצ'ו לא נכלל בסגל ושינויים נעשו גם בחלק האחורי על ידי לוסיין פאברה, אבל בסופו של דבר היא הייתה במרחק של דקה אחת בלבד מהעפלה לרבע הגמר – אך אחרי הארכה מטורפת שכללה ארבעה שערים, בתום 90 דקות השתיים סיימו ב-1:1 ובסופן של 120 ב-3:3, דורטמונד נכנעה בדו קרב פנדלים והודחה מהגביע.


ריח של הפתעה באוויר היה כבר מן הפתיחה. בדקה החמישית הצליח מילוט ראשיצ'ה להמם את הזיגנל אידונה פארק כשקבע 0:1 לאורחת המדורגת במקום העשירי בבונדסליגה, אבל מרקו רויס איזן את התוצאה שלוש דקות בתוספת הזמן, מה שגם הייתה פעולתו האחרונה במשחק. הקצב היה אדיר ולאורך המחצית השנייה נרשמו מספר מצבים קורצים לשני הצדדים, אבל השער הבא הובקע בדקה ה-105 כאשר חילופי מסירות בין פאקו אלקאסר לכריסטיאן פוליסיץ' הסתיימו בשער של האחרון.



רויס כבש, ירד להפסקה ולא חזר, דורטמונד בסופו של דבר הודחה (AFP)


ה-1:2 של דורטמונד החזיק מעמד רק שלוש דקות, כי אז קלאודיו פיסארו בן ה-40, שנכנס בתחילת ההארכה, ניצל טעות של השוער אריק אולשלאגל כדי להשוות. הטירוף נמשך ובדקה ה-113 הבלם אשרף חכימי ניצל פריצה אדירה של מקסימיליאן פיליפ, שגם הוא נכנס בתחילת ההארכה, כדי לקבוע מקרוב 2:3 לדורטמונד, אבל האורחת לא ויתרה ובדקה ה-119 נכבש השער הרביעי בהארכה, זה שגרר את המשחק לפנדלים, כאשר מרטין הארניק ניצל גם הוא טעות איומה של אולשלאגל כדי לקבוע 3:3.


פאקו אלקאסר היה הראשון לבעוט בדו קרב מהנקודה הלבנה ובעט כדור שפאבלנקה בשער ורדר ברמן לא התקשה להדוף, מיד אחר כך פיסארו הכל כך מנוסה בעט בדיוק לפינה והעלה את האורחת ליתרון. גם את הפנדל השני של דורטמונד הדף פאבלנקה, שהגיע לכדור החזק שירה פיליפ, ומכאן הדרך לניצחון הייתה קצרה. בסיום 2:4 לברמן בפנדלים, כך שדורטמונד תקווה לזכות באליפות, אבל הגביע כבר לא יגיע השנה לעיר.



פיסארו מנצל טעות קשה וכובש בהארכה (Gettyimages)



המילה האחרונה הייתה של ורדר ברמן בדרך לרבע הגמר (AFP)


הידנהיים – באייר לברקוזן 1:2 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
מאז הגיע פטר בוס ללברקוזן בפגרת החורף, הקבוצה נכנעה רק לבורוסיה מנשנגלדבאך החזקה, בשבת, כידוע, כבשה שלישייה שנייה ברציפות כשהפתיעה בביתה את באיירן מיינכן. הערב הגיע הפסד שהזכיר את ימיה הקשים של הקבוצה בפתיחת העונה, כשנכנעה דווקא למדורגת שישית בליגת המשנה. בוס פתח בהרכב סופר התקפי ובחלוף הדקות הכניס כלים התקפיים נוספים, אבל ויליאן ברנדט היה היחיד שמצא את הרשת בדקה ה-44, וזה לא הספיק לאור המהפך של ניקולה דובדאן (47) ומאוריס מולתאופ (72).


Let's hope we have another ⬆️ day at the weekend… pic.twitter.com/pqXPvePpvA

— Bayer 04 Leverkusen (@bayer04_en) February 5, 2019


המבורג – נירנברג 0:1 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
במאי האחרון ירדה המבורג לראשונה בתולדותיה לליגת המשנה בגרמניה, אבל בקצב הזה היא תחזור תוך עונה אחת בלבד. מוליכת הבונדסליגה השנייה התאוששה מהפסד שני בשלושה משחקים בליגה עם ניצחון יקר על המדורגת 17 בליגה הבכירה, משער של ברקאי אוזקן הטורקי.


תוצאה נוספת: דואיסבורג – פאדרבורן 3:1


ליגה צרפתית: מארסיי גברה 0:1 על בורדו
במקביל למשחקי שמינית גמר הגביע, בצרפת התקיים גם משחק השלמה במסגרת הליגה ובו מארסיי גברה על בורדו 0:1 בקרב המאכזבות משער של בובקאר קמארה בדקה ה-42, כאשר 17 דקות קודם לכן המפסידה נותרה בעשרה שחקנים לאחר שסמואל קאלו הורחק. מארסיי רשמה ניצחון ליגה שני בלבד בתשעת המשחקים האחרונים וטיפסה למקום השביעי בטבלה כאשר במאזנה 34 נקודות. לעומת זאת, בורדו הפסידה בפעם השלישית ברציפות בכל המסגרות ונותרה במקום ה-12 עם 28 נקודות.



קמארה. שער בודד הספיק להכרעת ההתמודדות (AFP)


גביע צרפתי, משחקי שמינית גמר:
נאנט – טולוז 0:2 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
קרואה – דיזון 3:0
מץ – אורליאן 1:0
באסטיה – קון 2:2 (5:3 לקון בפנדלים)


גביע אנגלי, סיבוב רביעי:
ק.פ.ר– פורטסמות' 0:2 (תומר חמד נכנס בדקה ה-90, דקות ראשונות שלו ב-2019)
וולבס – שרוסברי טאון 2:3
ניופורט קאונטי – מילדסברו 0:2 (לחצו כאן לצפייה בתקציר)
ברנטפורד – בארנט 1:3


ניופורט קאונטי מהליגה הרביעית, מנצחת 0:2 את מידלסבורו מהצ'מפיונשיפ במשחק החוזר של הגביע האנגלי, מעפילה לשמינית הגמר, הופכת למדורגת הכי נמוכה שנותרה במפעל, ותארח בשלב הבא במגרש הקטנטן שלה בוויילס את מנצ'סטר סיטי וגווארדיולה

— Sharon Davidovitch (@sDavidovitch) February 5, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי