יעקב שחר הציע לאייל ברקוביץ' לנהל את מחלקת הנוער

אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ' | רוני שיצר

נשיא מכבי חיפה מעוניין להשיב את הסמל הירוק שעזב את הקבוצה ב-1996 לתפקיד מקצועי במועדון, פרטי הפגישה נחשפו

(גודל טקסט)
מכבי חיפה הודיעה הערב (ראשון) כי בכוונתה לצרף לצוות המקצועי של המועדון את שחקן העבר ובעלי הפועל ראשון לציון, אייל ברקוביץ' לתפקיד המנהל המקצועי של מחלקת הנוער החל מהעונה הבאה. כידוע אייל ברקוביץ' גדל במכבי חיפה, עלה לקבוצת הבוגרת ב-1989 שם שיחק במשך שבע עונות וצבר במדים הירוקים 237 הופעות' במהלכן זכה בשתי אליפויות, שלושה גביעים וגביע טוטו אחד. בעונת 1993/94 נבחר כשחקן העונה בליגת העל, והוביל את הקבוצה לעונה ללא הפסדים.


נשיא המועדון יעקב שחר אמר בהודעה רשמית: "הצעתי לאייל ברקוביץ' לחזור הביתה ולאייש את משרת המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, החל מהעונה הבאה. אני מאמין ביכולתו של אייל לתרום רבות לקידום שחקנים צעירים ואני מקווה כי יענה בחיוב להצעתי".


ההצעה של שחר לברקוביץ' הפתיעה רבים ולמעשה באה בעיקר בשל המחלוקת סביב החתמתו של החלוץ גיל יצחק. כפי שפרסמנו ביומיים האחרונים בחיפה לא אהבו את ההתבטאויות של בעלי ראשון לציון על כך שיצחק לא ישחק עד לסיום העונה ולכן נערכה פגישת פשרה בה נפגשו ברקוביץ' ושחר.



אייל ברקוביץ' חוגג אליפות במכבי חיפה, שנת 1991 (צילום: עדי אבישי) 


על פי גורמים בחיפה חשבו בתחילה במועדון הירוק להציע דמי העברה על השחקן ולהעבירו באופן מיידי לכרמל אך השיחה שלוותה עם חבר משותף, רוני אירני (מנכל פקטורי 54). השיחה מהר מאוד שינתה כיוון. ברקוביץ' ושחר החלו לדבר על נושאי הכדורגל ובעיקר על נושא העתיד של מכבי חיפה. 


זאת לא הפעם הראשונה שברקוביץ ושחר מדברים על המועדון ובעיקר על מחלקת הנוער. כאשר ברקוביץ' הציג את התפיסה שלו ודיבר בהתלהבות על הרצון שלו לעבוד במחלקות נוער, שחר התרשם מדבריו של הקוסם ואמר: "יאללה בוא חזרה לחיפה". ברקוביץ' הופתע מההצעה וביקש לבדוק את הנושא לאור ההתחייבויות שלו ברדיו ובטלוויזיה.


בנוסף בשיחה דובר על ההתנהלות סביב הגעתו של גיל יצחק ולאחר שהוסבר כי מדובר באי הבנה הבטיח ברקוביץ שיצחק יחזור לפעילות וישחק בראשון לציון עד סוף העונה. 



אייל ברקוביץ' במדי מכבי חיפה, שנת 1991 (צילום: רוני שיצר)


מוקדם יותר היום. מכבי חיפה ערכה את האימון המסכם לקראת המשחק מחר מול הפועל תל אביב (21:00), שיגיע לאחר שתי תוצאות תיקו מאופסות בשני משחקי הליגה האחרונים. במכבי חיפה מקווים כי הקבוצה תחזור למסלול הניצחונות ובעיקר תחזור להבקיע. מי שעשוי לפתוח בחלק הקדמי לצידו של ניקיטה רוקאביצה הוא מוחמד עוואד ובקישור קיימת התלבטות בין מקסים פלקושצ'נקו לסינטיהו סלליך.


עוד קודם לכן המאמן מרקו בלבול ערך את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק ובמהלכה התייחס בין השאר לכשירותו של ירדן שועה, לשחקני הרכש, לצירופו של גיל צחק וכמובן ליריבתו הבאה, הפועל תל אביב. מי שעשוי לשחק לראשונה הוא הקשר קרים פריי, שבלט לטובה בשני אימוניו הראשונים. לעומת זאת, הצ'ילאני מנואל איטורה לא בכושר ויצפה במשחק מהיציע.


תחילה בלבול התייחס לחלון ההעברות של ינואר: "אני שמח עם השחקנים שהגיעו, אבל אני יכול להגיד שגם הסגל שהיה פה הראה הרבה משחקים טובים, הראה מחויבות והציג יכולת ברמה גבוהה. עשינו שינויים בעיקר לטווח הארוך, שחקנים צעירים שאנחנו בונים שיובילו את מכבי חיפה בשנים הבאות. צירפנו גם שחקנים עם ניסיון שיכולו לתרום לצעירים על המגרש ומחוצה לו, אני מאוד מרוצה ממה שנבנה ואשמח שיגיעו תוצאות. אם זה סוף הרכש? אני לא מתעסק בשמועות. לא נראה לי שיהיה עוד רכש ביומיים הקרובים".



פריי. בלט בשני אימוניו הראשונים (האתר הרשמי של מכבי חיפה)


לקראת הפועל ת"א: "כדורגל זה משחק של תוצאות וכל משחק לגופו. אם ניקח את המשחק נגד נתניה כדוגמא, אז זו קבוצה שלוחצת על כל המגרש ובכל זאת הגענו למצבים. בכדורגל כולם מכירים את כולם, אבל עדיין יש לנו בקבוצה חסר שנקרא יצירתיות וכן היינו צריכים להבקיע מחצאי מצבים. מקווה ששזה יבוא לידי ביטוי במשחקים הקרובים. קבוצה תמיד עובדת, מתקנת ומנסה להשתפר. כשהגעתי לפה המטרה הייתה לייצב את הקבוצה, לבנות תלכיד לטווח ארוך. אלה שתי מטרות שכרגע השגנו ואני מאוד מרוצה. יחד עם זאת, אין לי פה מקל קסמים ודברים לא יתחברו בשנייה. זו עבודה קשה וסיזיפית, באתי לתהליך ארוך ולאט לאט גם חיברנו צוות מקצועי נהדר. אני תמיד רוצה לנצח, אבל זה לא יקרה. מדובר בתהליך ובתהליך טוב".


המאבק על הפלייאוף העליון: "הליגה מאוד שוויונית ובשלב הזה של העונה כל משחק הוא יותר קשה, כי קבוצות רוצות להיות בפלייאוף או לברוח מהתחתית. אם נמשיך בשיפור שאנחנו מציגים מכל הבחינות, גם התוצאות יגיעו. עלינו לחשוב איך הקהל שלנו מתחבר אלינו, נהנה מאיתנו ורואה קבוצה מחויבת כמו נגד נתניה. כל משחק יהיה קשה, גם נגד הפועל ת"א שהוכיחה בדרבים שהיא עשתה שינוי והיא אגרסיבית, קשוחה ועם חלק איכותי מאוד איכותי וטכני. כמובן שאנחנו רוצים לנצח בכל משחק, בבית ובחוץ. לא נכון לצאת בהצהרות, לא עשיתי זאת גם אחרי רצף הניצחונות. המטרה העיקרית היא לבנות תלכיד לשנים הבאות".


על ירדן שועה:
"הוא כרגע עם מתיחה ואחרי האימון דברים יהיו יותר ברורים, כי זו מתיחה לא קשה. הוא התאמן, אבל לא עם הקבוצה. הוא בספק למחר. 


צירוף גיל יצחק: "זו החתמה לעונה הבאה. בכדורגל יש תחרות, בכלל בכדורגל, אם אתה רוצה לדחוף שחקן לקצה אז אין דרך אחרת חוץ מתחרות. תחרות זה דבר בריא והתפללתי לכאבי ראש".



"חיזוק לעונה הבאה". בלבול על יצחק (אריאל שלום)


על מנואל איטורה
: "הוא לא בכושר, ייקח לו שבועיים. אנחנו גם מארגנים משחקי אימון ואני מאמין שלאחר מכן הוא יצטרף לסגל."


גם הבלם ההולנדי אטיין ריינן התייצב לשיחה עם התקשורת ואמר על שחקני הרכש: "הייתי במצבם בשנה שעברה. זה לא קל להגיע באמצע עונה לקבוצה חדשה, אבל ממה שאני יכול לראות בינתיים זה שהם הביאו אנרגיה טובה לקבוצה. הם נרגשים להיות פה, הם בכושר ורוצים לעזור לנו. זה יעזור לנו להשיג תוצאות טובות".


ההולנדי הוסיף לקראת הפועל ת"א: "ראיתי אותם מנצחים את בני יהודה, זו קבוצה טובה, אבל אנחנו משחקים בבית ורוצים לנצח – לא משנה מי היריבה. אם הייתי מהיר הייתי משחק במקום אחר אולי, אבל אני מאושר להיות פה. מעולם לא הכחשתי שטוב לי פה, גם למשפחתי טוב וזה חשוב לי שנמשיך כמו בשבועות האחרונים ובקיץ נראה מה יהיה. בכדורגל הכל יכול להשתנות ואני רק רוצה להתמקד מחר. זו תשובה משעממת, אבל אמיתית".


השיפור מאז הגיע בלבול: "כמובן שניצחונות מעצימים את הביטחון וגם המאמן נתן לי הזדמנות. כשאתה מקבל הזדמנות, אתה צריך לקחת אותה. עוד לא הפסדנו מאז השינוי וזה מרגיש טוב מאז שהוא הגיע. אם אני יכול לשחק כקשר אחורי? אני בלם, אבל עשיתי זאת לפני כמה שנים. ברור שהעמדה שלי היא כבלם".



ריינן. "לא הכחשתי שטוב לי כאן, נראה בקיץ מה יהיה" (אריאל שלום)



הרכב משוער: גיא חיימוב, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, עופרי ארד, אטיין ריינן, נטע לביא, גורג מנדז'ק, סינטיהו סלליך (מקסים פלקושצ'נקו), ניקיטה רואקביצה, מוחמד עוואד (שון וייסמן).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי