אברמוב: "אבקש שבני יהודה תשחק ללא קהל ביתי העונה"

קונטה, פלומיין
קונטה, פלומיין | עדי אבישי

בעקבות הנהמות המכוערות לעבר פלומיין וקונטה בהפסד לבית"ר ירושלים, כחלק מהמחאה נגד הבעלים, זעמו במועדון על כך שלא בוצעו מעצרים. דן מורי: "כדורגל צריך לבוא מאהבה". וגם: קונסטנטין וחזיזה יאריכו חוזה

(גודל טקסט)

אווירה קשה בבני יהודה בעקבות ההפסד אמש (שבת) במושבה, 2:0 לבית"ר ירושלים. מעבר לעובדה שמדובר בהפסד שני רצוף ומשחק רביעי ברציפות ללא ניצחון, מרגישים בקבוצה שגם המקום בפלייאוף העליון נמצא בסכנה מוחשית, בעקבות איבוד הנקודות בחודש האחרון.

מעל הצד המקצועי ויותר מהכל, סוערות הרוחות בעקבות הנהמות הגזעניות המכוערות שהשמיעו חלק מאוהדי הקבוצה במחצית הראשונה לכיוונם של פרדי פלומיין ואנטואן קונטה, השחקנים שחומי העור של בית"ר ירושלים. הקבוצה תועמד לדין משמעתי, לאחר שגם שופט המשחק יגאל פריד וגם המשקיף מטעם ההתאחדות שלומי ברזל, ציינו בדו"חות שלהם את עניין הקריאות והנהמות. הבעלים ברק אברמוב שקל במחצית המשחק שלא לאפשר לשחקניו לעלות למחצית השנייה ואף שיתף בכך את משקיף המשחק, שציין כי העובדה שלא נשמעו קריאות במחצית השנייה הובילה לכך שהמשחק נמשך כרגיל, גם לאחר שהכרוז התריע באוהדים שלא לחזור על הנהמות והקריאות הגזעניות.

הבעלים ברק אברמוב אמר הבוקר לספורט1: אני מתכוון לבקש מבית הדין לתת לנו כעונש לשחק ללא קהל עד סוף השנה, מצידי עד סוף החיים. אלה אוהדים שרק באים ועושים נזק לי, לשחקנים ולמועדון. אין לי בעיה עם מחאה כלפיי, אני יכול להתמודד עם זה, אבל קריאות גזעניות מכתימות את כל המועדון. אם יתנו לי עונש כספי של 30-40-50 אלף זה לא ירתיע אותי מלהמשיך להילחם ולהמשיך בדרכי. אם רוצים למגר את תופעת הגזענות צריכה להיות ענישה רצינית יותר כלפי האוהדים".

בהמשך ישיר לכך, אמרו בבני יהודה: "כל הצעדים פתוחים מבחינתנו. נילחם באוהדים המתפרעים ונלך עם זה עד הסוף", אמר גורם במועדון. במהלך המשחק, כעסו אנשי בני יהודה על צוות האבטחה באצטדיון, על כך שלא נעצר אף אוהד שנהם. אוהד אחד נעצר בגלל ששרף צעיף של בית"ר בתוך היציע, אך בשל הקריאות והנהמות לא עוכב או נעצר אף אחד בזמן המשחק. בבני יהודה ינסו להשתמש במצלמות האצטדיון כדי לאתר אוהדים שנהמו, על מנת להגיש נגדם תביעות אזרחיות ולהעביר את שמם למשטרה.


ההנהלה תנסה לתבוע את הפורעים. למצולמים אין קשר לתוכן הידיעה (עדי אבישי)

"אנחנו לא חושבים על משבר או דברים כאלה", אמר הבלם דן מורי בסיום, "אנחנו כבר מסתכלים למשחק הבא ורוצים לחזור לעצמנו. קיבלנו גולים בדקות קריטיות, ודווקא כשהיינו טובים בחצי הראשון ומיד כשעלינו למחצית השנייה. דיברנו בחדר ההלבשה איך לחזור לעצמנו כבר במשחק הבא. יש לפעמים תקופות יותר טובות ופחות טובות, אנחנו ביחד כקבוצה, יחד עם ההנהלה והאוהדים ונישאר כולם ביחד. אני לא רוצה להגיד שצריך להוציא את העגלה מהבוץ, כי אנחנו במצב טוב. בטח אם היית אומר לי בתחילת העונה, שנהיה עם 31 נקודות וברבע גמר גביע המדינה. יש לנו הזדמנות עכשיו להוכיח לעצמנו ולכל הליגה מה אנחנו שווים, ובמשחק הבא זה יקרה".

על הנהמות מצד אוהדי בני יהודה לכיוונם של פלומיין וקונטה: "יש לנו בקבוצה שני שחקנים שחומי עור, אנחנו מגנים כל תופעה של גזענות, בכל שפה ומכל סוג, אם זה מול ערבים או שחומי עור. אני חושב שלכדורגל צריך לבוא מאהבה ולא משנאה ואנחנו בשנת 2019, לפני יותר ממאה שנה היה את הקטע של העבדים השחורים, אז זה אבסורד שאנחנו מדברים על זה עכשיו. אני רק יכול לקרוא לאוהדים שיעודדו את הקבוצה, ושיעזבו את הדברים האלה".


האם המחאה משפיעה על השחקנים?
"בתוך המשחק לא מרגישים את זה כל כך, כי אתה מרוכז במשחק. זו החלטה של האוהדים. אני רק מקווה שהקהל יהיה איתנו גם בטוב וגם ברע. המכירה של ירדן שועה יצאה מפרופורציה, אני לא מבין בכלל את כל הקטע הזה. ברק אמברמוב עושה פה כל כך הרבה דברים יפים, בעונה הראשונה שלו הבאנו גביע, בשנה שעברה עשינו פלייאוף עליון מדהים ובשנה הזו הוא מפתח כל כך הרבה שחקנים, שבינינו הרי כולם אמרו "למה אתם לא מביאים שחקנים?", אז בזכות זה שלא הביאו שחקני רכש, קרה לירדן את מה שקרה לו ודולב חזיזה ושי קונסטנטין ועוד הרבה שמות. אז צריך להסתכל גם על הדברים הטובים שברק עושה פה, על זה שהוא ייצב את המועדון כלכלית והוא פיתח שחקנים. הוא פיתח שחקני בית ואנחנו משחקים קבוע עם חמישה-שישה שחקני בית בהרכב, ויש כאלה שחתומים כאן לעוד כמה שנים וזה לא היה הרבה זמן בבני יהודה. בואו נפסיק להיות שליליים ונסתכל על הצדדים החיוביים שברק אברמוב עשה כאן והלאה, להסתכל למשחק הבא".


דן מורי. "לכדורגל צריך לבוא מאהבה ולא משנאה" (אודי ציטיאט)

בצד המקצועי קיים כעס גדול על הקשר הצעיר איסמעילה סורו, שנמצא בירידה תלולה בכושרו בחודש האחרון. "הראש שלו לא פה כבר כמה משחקים", אמר גורם בקבוצה. "מאז שהסוכן שלו התחיל לשגע לו את הראש עם הצעות ודיבורים על קבוצות אחרות, הוא רק ירד ביכולת ונראה לא טוב. גם האדום שהוא קיבל, זה פאול של חוסר אחריות, אבל הוא שחקן צעיר ונצטרך לדעת להרים אותו בחזרה, כי עד לא מזמן הוא היה מהשחקנים הכי טובים בקבוצה", הוסיף הגורם.

שני שחקנים שעשו העונה קפיצת מדרגה משמעותית, הם שי קונסטנטין ודולב חזיזה והשניים קיבלו כבר הצעות לחתום על חוזים ארוכי טווח במועדון. בימים הקרובים יערכו פגישות עם נציגיהם במטרה להאריך רשמית את החוזים שלהם.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי