מדליות זהב לחנה מיננקו ודימה קרויטור בתחרות בשווייץ

חנה מיננקו
חנה מיננקו | אודי ציטיאט

הקופצת לרוחק סיימה במקום הראשון, אך נותרה מאוכזבת בסיום אחרי שקבע תוצאה של 6.20 מ' שעלולה להותיר אותה מחוץ לאליפות העולם. אלוף הארץ בקפיצה לגובה קבע תוצאה של 2.17. וגם: שיאים אישיים בארה"ב

(גודל טקסט)

ארבעה ישראלים השתתפו הערב (שבת) בתחרות אולמות במקולין שבשווייץ. עבור חנה מיננקו ממכבי חיפה הייתה זו תחרות ראשונה בעונת 2018-2019, ולמרות שניצחה בקפיצה לרוחק בתוצאה 6.20 מ', היא והצוות המקצועי היו מאוכזבים בסיום התחרות. מיננקו נפסלה בשלושת הניסיונות הראשונים וקבעה, כאמור, 6.20 מ' בניסיון הרביעי והאחרון בתחרות. לפי התוכניות המקצועיות מיננקו אמורה להשתתף באליפות אירופה באולם, שתתקיים בתחילת חודש מרץ בגלאזגו שבסקוטלנד בקפיצה לרוחק, אולם כדי שזה יקרה יהיה עליה לקפוץ באחת התחרויות הקרובות הבאות לפחות ל-6.50 מ'. כזכור, שיאה הלאומי של מיננקו הנו 6.52 מ', אולם לאחרונה שיאנית ישראל חידדה את הטכניקה בקפיצה לרוחק במסגרת האימונים שלה.

דמיטרי קרויטור ממכבי תל אביב ניצח בקפיצה לגובה עם 2.14 מ'. אלוף ישראל נכנס לתחרות כשהרף היה על 1.99 מ' ועבר בניסיון הראשון. לאחר מכן הוא דילג על 2.02 מ' ועבר בניסיון הראשון 2.05 מ'. ב-2.08 מ' הוא עבר בניסיון השני, וכך גם ב-2.11 מ' וב-2.14 מ'. ב-2.17 מ', אחרי שניצחונו בתחרות כבר הובטח (לאחר שיריבו השוייצרי לינו וונדרלין פסל ב-2.14), הוא נפסל בניסיון הראשון והחליט לוותר על שני הניסיונות הנוספים להם היה זכאי.

גל ארד ממכבי תל-אביב קבע 6.92 שנ' בגמר ה-60 מ', לאחר שבמוקדמות הוא שובץ יחד עם רומן דידיקוב מלידר ירושלים במקצה הראשון מבין 25 מקצים, בו ארד סיים רביעי עם 6.86 שנ' ועלה לגמר א', ודידיקוב שמיני עם 7.03 שנ' ועלייה לגמר ב', בו הוא קבע 6.99 שנ' ודורג שלישי. מחר צפויים ארד ודידיקוב לרוץ 60 מ' שוב, ודיאנה וייסמן ממכבי הישגים ראשל"צ צפויה להשתתף אף היא בריצה המקבילה לנשים.


זכה בזהב בתחרות בשוויץ. דימה קרויטר (איגוד האתלטיקה)

בתחרות שהתקיימה בג'ונסבורו שבארקנסו בארה"ב בליל שישי, קבע אמרי פרסיאדו ממכבי תל-אביב (אונ' ממפיס) 6.44 שנ' במקצה המוקדמות בריצת 60 יארד (55 מ'). בגמר הוא היה איטי במאית אחת. ההישג שלו רחוק שלוש מאיות בלבד משיאו הישראלי של טל מור שנקבע ב-2006. באותה תחרות שיפר אדר שיר (אף ממכבי ת"א ולומד באונ' ממפיס) את שיאיו האישיים בהדיפת כדור ברזל ובזריקת משקולת. בהדיפת כדור ברזל הוא דורג שלישי עם 16.64 מ' – תוצאה המהווה שיפור של 33 ס"מ לתוצאה אותה קבע רק שישה ימים קודם, ומעלה את שיר למקום העשירי בכל הזמנים. עוד קודם הוא זרק משקולת ל-19.43 מ', דורג שני ושיפר את שיא היסוד שלו, אותו קבע לפני פחות משבוע, ב-1.92 מטר.

הלילה (בין שבת לראשון) צפויים עוד מספר ישראלים לתחרות במסגרת תחרויות המכללות בארה"ב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי