צפו בתקציר: 2:3 ענק להפועל תל אביב על בני יהודה בדרבי

ג'וזף גנדה עם אחמד עאבד
ג'וזף גנדה עם אחמד עאבד | אודי ציטיאט

אחרי שעצרה את מכבי וסיימה בתיקו מול הכתומים בסיבוב ה-1, העולה החדשה כבשה שלישייה לראשונה והוכיחה שנגד היריבות העירוניות זה סיפור אחר. קלאודמיר כבש ובישל לספורי, גנדה הוסיף, צ'יבוטה וקונסטנטין מנגד

(גודל טקסט)

אחרי חצי עונה לא פשוטה במהלכה הם כמעט ולא ראו שערים, אוהדי הפועל תל אביב סוף סוף נהנו הערב (שבת) מכדורגל. האדומים כבשו לראשונה שלישייה, השיגו ניצחון שלישי בליגת העל וברחו מהתחתית הבוערת עם 2:3 יקר על בני יהודה בדרבי הקטן במסגרת המחזור ה-20. המאזן של העולה החדשה העונה נגד שתי העירוניות שמוליכות את הטבלה: ניצחון ושלוש תוצאות תיקו.


האדומים, שייצאו למשחק חוץ בסמי עופר נגד מכבי חיפה במחזור הבא, העלו את מאזנם ל-21 נקודות וטיפסו זמנית למקום ה-10 כשהם רחוקים שש נקודות מסכנין ואשדוד שמדורגות מתחת לקו האדום ולהן משחק חסר. מנגד, בני יהודה רשמה משחקי ליגה שלישי ברציפות ללא ניצחון והיא עלולה לאבד את המקום השני בסיומו של המחזור.


נריוס ואלסקיס פתח לראשונה העונה בהרכב הפועל תל אביב, שנאלצה להסתדר ללא הקפטן אוראל דגני המורחק (לא שותף ב-3 הניצחונות) ועלתה בשני האגפים עם עמירן שקלים על חשבונו של מרווין פירסמן המאכזב ועידן כהן ששב לצד ימין. מנגד, מאוויס צ'יבוטה סיים לרצות עונש הרחקה ושב להרכב של יוסי אבוקסיס.



ברחו זמנית מהקו האדום. שחקני הפועל תל אביב (אודי ציטיאט)


למרות שבני יהודה הגיעה למשחק אחרי שתי תוצאות 0:0 רצופות והפועל תל אביב מיתגה את עצמה כקבוצה שלא מרבה להבקיע העונה, הדרבי במושבה נפתח בסערה. קלאודמיר, שהגיע מבני סכנין והפך לבורג חשוב במרכז המגרש, שלח טיל אדיר בנגיעה אחת לרשת של זובאס (7) – שער בכורה מדהים לברזילאי.


14 דקות חלפו והכתומים איזנו ל-1:1 לאחר שכדור ארוך סתמי חלף על פניו של שלמה שלא היה ערני, צ'יבוטה אמר תודה ולא התקשה מול לבקוביץ', שער שמיני העונה לחלוץ ששב מעונש הרחקה. החבורה של אבוקסיס עוד לא נרגעה מהחגיגות ומיד ספגה (23). קלאודמיר, כבר אמרנו? הברזילאי הרים כדור מדוד היישר לראשו של ספורי שנגח לרשת. שני שערים במחצית אחת להפועל תל אביב בפעם הראשונה העונה.


המחצית השנייה נפתחה בדיוק באותו קצב. אחמד עאבד חילץ כדור והכניס מסירה מרהיב לג'וזף גנדה שבעט טיל לרשת הגבוהה (49), שלושה שערים במשחק אחד להפועל תל אביב בפעם הראשונה העונה. בני יהודה לא נשברה וצימקה כעבור שמונה דקות. דולב חזיזה הרים כדור חופשי משמאל ושי קונסטנטין המשיך בנגיעה אחת מהאוויר לרשת, שער רביעי העונה למגן המצוין של אבוקסיס, אבל בני יהודה לא הצליחה לעשות יותר מזה והפסידה 3:2 בסיום.



ניצחון שלישי העונה בליגת העל. שחקני הפועל ת"א חוגגים (אודי ציטיאט)


הרכבים 
הפועל תל אביב: רובי לבקוביץ', עידן כהן, רז שלמה, אדי גוטליב, עמירן שקלים, קלאודימיר פריירה, עמנואל בואטנג (עבדי פרחאת, 81), רמזי ספורי, ג'וזף גנדה, נריוס ואלסקיס (שי אליאס, 64), אחמד עאבד. 


בני יהודה: אמיליוס זובאס, שי קונסטנטין, איציק עזוז (שון מלכה, 84), דן מורי, דניאל פלשר (סגס תאמבי, 74), מתן בלטקסה, איסמעילה סורו, שי מזור (אבישי כהן, 46), דולב חזיזה, מאוויס צ'יבוטה, דור ג'אן.


מהלך המשחק
לפני פתיחתו של המשחק הניפו אוהדי בני יהודה שלטי תמיכה באוהד אלי ביסו, שנתבע על ידי הנהלת המועדון וגידפו את הבעלים ברק אברמוב. בנוסף, הקהל הכתום החל לעודד את הקבוצה רק בדקה ה-10 כמחאה.



ממשיכים במחאה. אוהדי בני יהודה (אודי ציטיאט)


דקה 1: הדרבי הקטן של תל אביב יצא לדרך במושבה.


דקה 7, הפועל תל אביב עלתה ל-0:1: ואלסקיס הוריד בראש לספורי, שמסר לקלאודמיר והאחרון שלח מ-25 מטר בעיטה אדירה בנגיעה אחת היישר לפינה של זובאס. איזה ביצוע אדיר של הברזילאי. שער ראשון לאדומים העונה לפני הדקה ה-40.



ביצוע אדיר. קלאודמיר פריירה (אודי ציטיאט)


דקה 21, בני יהודה השוותה ל-1:1: כדור ארוך חלף על פניו של רז שלמה השאנן, מאוויס צ'יבוטה אמר תודה, דהר לעבר השער והכניע בקלות את לבקוביץ'. שמונה כיבושים לחלוץ העונה.



סגן מלך השערים של ליגת העל. מאוויס צ'יבוטה (אודי ציטיאט)


דקה 23, הפועל תל אביב עלתה ל-1:2
: כדור חופשי מדוד של קלאודמיר פריירה הגיע היישר לראשו של רמזי ספורי שהכניע את זובאס מקרוב. לראשונה העונה: שני שערים במחצית הראשונה לאדומים.


דקה 42: כדור קרן הגיע לפלשר הצעיר שנותר חופשי ומאושר, אך הנגיחה שלו עלתה מעל המשקוף. איזו הזדמנות לבלם.



שחקני הפועל תל אביב חוגגים את השני (אודי ציטיאט)


דקה 49, הפועל תל אביב עלתה ל-1:3: כדור עומק מרהיב של אחמד עאבד מצא את ג'וזף גנדה שלא התבלבל והפציץ לרשת. שלישייה ראשונה לאדומים העונה.



שלישייה ראשונה העונה להפועל תל אביב (אודי ציטיאט)


דקה 57, בני יהודה צימקה ל-3:2: דולב חזיזה הרים משמאל ושי קונסטנטין המגן צימק בקלות עם הרביעי שלו העונה.


דקה 61: שיתוף פעולה יוצא מן הכלל בין צ'יבוטה לאבישי כהן הסתיים בבעיטה של הראשון שנהדפה על ידי לבקוביץ'. החמצה גדולה לכתומים.


דקה 76: שלמה הגיע למצב נהדר אבל נגח החוצה אחרי עוד הרמה נהדרת של קלאודמיר.

 

מרגיש היטב את חסרונו של קוויאר. זובאס (אודי ציטיאט)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי