נדאל בגמר הגברים באוסטרליה, קביטובה תתמודד מול אוסאקה בגמר הנשים

רפאל נדאל
רפאל נדאל | Gettyimages

הצ'כית ניצחה 6:7 (2), 0:6 את קולינס וכשנתיים אחרי שנדקרה במהלך פריצה לביתה העפילה לגמר גרנד סלאם, היפנית גברה 2:6, 6:4, 4:6 על פלישקובה. הספרדי עבר בקלות את סטפנוס ציציפס אחרי 2:6, 4:6, 0:6 חלק

(גודל טקסט)
יום המשחקים ה-11 באוסטרליה יצא לדרך, ועוד לפני חצי הגמר הראשון בגברים בין רפאל נדאל לסטפנוס ציציפס, נקבע גמר הנשים: פטרה קביטובה (6 בעולם) השלימה את הקאמבק המדהים בדרך לגמר גרנד סלאם ראשון באוסטרליה, שם תמתין לה אלופת ארצות הברית נעומי אוסאקה (4).


קביטובה הצ'כית, כזכור, נדקרה על ידי שודד שפרץ לביתה בדצמבר 2016, אבל דווקא מרגע נמוך היא חזרה בכוחות מחודשים, התעלתה והלילה (בין רביעי לחמישי) הביסה 6:7 (2), 0:6 את המדורגת 35 דניאל קולינס. קביטובה זכתה בעבר בווימבלדון, בשנים 2011 וב-2014 (למעשה מעולם לא הפסידה בגמר גרנד סלאם), אבל כעת היא יכולה לזכות בתואר ראשון מחוץ לממלכה וגם לעקוף את סימונה האלפ ולטפס לראשונה בקריירה לפסגת הדירוג העולמי.


כמובן שגם נעומי אוסאקה, המדורגת רביעית, תטפס לפסגת הדירוג העולמי אם היא תהיה זו שתצא עם ידה על העליונה בגמר במלבורן אחרי שהבוקר ניצחה 2:6, 6:4, 4:6 את קרולינה פלישקובה (7), צ'כית נוספת שהגיעה רחוק באוסטרליה ונעצרה בשלב ארבע האחרונות. במשחק שארך קצת פחות משעתיים, היפנית הוכיחה את עליונותה וגם כשפלישקובה מצאה את עצמה בנקודת משחקון שתאפשר לה לשבור בחזרה ל-4:4 במערכה המכרעת, היפנית התעשתה, שמרה על השבירה בדרך ל-3:5 ובסופו של דבר שמירה על הגשותיה עד להבטחת המקום בגמר.



אוסאקה. אחרי ארצות הברית, תניף גביע גם באוסטרליה? (AFP)


Juchuuuuu I'm in the final of the @AustralianOpenpic.twitter.com/sYpIxipwqJ

— Petra Kvitova (@Petra_Kvitova) January 24, 2019

במשחק הראשון של חצי גמר הגברים נפגשו רפאל נדאל המדורג שני בטורניר, וסטפנוס ציציפס היווני (15) שהדהים את רוג'ר פדרר בשמינית. לעומת השוויצרי, הספרדי בן ה-32 לא התקשה נגד ציציפס וניצח אותו 2:6, 4:6, 0:6 חלק אחרי 1:48 שעות של טניס. יריבו של נדאל בגמר יקבע רק מחר כאשר נובאק ג'וקוביץ' ולוקא פוי ייאבקו על המקום הנותר בשלב הגמר.


"No, they don't need any message. They are good and they are improving every month."@RafaelNadal gives a classy message to the younger generation #AusOpenpic.twitter.com/YbQNBRKnPH

— #AusOpen (@AustralianOpen) January 24, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי