ואלוורדה: "לא מצטער שמסי נשאר בבית. נזכרו שזה מפעל חשוב"

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | AFP

ברצלונה נכנעה 2:0 בסביליה במשחק הראשון של רבע גמר הגביע, המאמן ספג ביקורות קשות על כך שלא זימן את הפרעוש לסגל: "שיחק באש ונשרף"

(גודל טקסט)
"מחזיקת הגביע על סף הדחה", זו הכותרת של "מארקה" למשחק רבע גמר גביע המלך בו הפסידה אתמול (רביעי) ברצלונה, 2:0 לסביליה ברמון סאנצ'ס פיחואן לפני הגומלין בשבוע הבא בקאמפ נואו.


"ארנסטו ואלוורדה שיחק באש ונשרף", הייתה כותרת נוספת בספרד, זכר לעובדה שליאו מסי זכה למנוחה וכלל לא נכלל בסגל. גם "מונדו דפורטיבו" הקטלאני הסכים וסיפק קביעה נוספת בכותרת משלו: "ברצלונה הבלתי מוכרת על סף הדחה מגביע המלך". ללא ספק, ואלוורדה וחניכיו הרסו למועדון יום נפלא, בו חגגה ברצלונה את רכישתו של פרנקי דה יונג.


מאמן ברצלונה הגה את הרעיון לתת לליאו מסי ולסרחיו בוסקטס לנוח במשחקים שכאלה כדי שיהיו בשיאם כשהם יגיעו לחלק החשוב של העונה, אבל סביליה היא לא קבוצה שאפשר לזלזל בה – וכעת ייתכן שאלופת ספרד נקלעה לצרה שלא תוכל לצאת ממנה., גם אם יש עוד משחק גומלין. ברצלונה כעת עם הגב לקיר ואולי ואלוורדה היה עושה נכון אם היה קורא את נתוני "OPTA" שמראים שבלי מסי ברצלונה הפסידה ב-25 אחוז ממשחקיה העונה (2 משחקים מ-8) ובלעדיו רק ב-8.3 אחוז (2 מתוך 24).


25% – Barcelona have lost 25% of their games without Lionel Messi this season in all competitions (2/8) compared to 8.3% with him (2/24). Essential. pic.twitter.com/dnXHBECG5o

— OptaJose (@OptaJose) January 23, 2019


ואלוורדה רצה לחקות את מה שעשה זינאדין זידאן בשנה שעברה בריאל מדריד, כאשר העניק חופש לכריסטיאנו רונאלדו במשחקים מסוימים, אבל אף פעם זה לא קרה מול יריבה חזקה. "מארקה" כתב: "ואלוורדה השאיר כעת את ברצלונה עם צורך לעלות במעלה ההר. פבלו סראביה ו-וויסאם בן יידר כבשו, אבל עוד יותר חשוב שחואן סוריאנו שמר על שער נקי. ואלוורדה יצטרך מהר לחזור לתוכנית א'. זה היה מוגזם להשאיר את ליאו מסי וסרחיו בוסקטס בברצלונה ולפתוח עם לואיס סוארס וג'ורדי אלבה על הספסל, נכתב ב"מארקה".


ואלוורדה ניסה להסביר את החלטתו אחרי המשחק: "בשנה שעברה החלטנו ללכת עם גביע המלך עד הסוף ושילמנו על זה מחיר. אני לא מתחרט שהשארתי את מסי בברצלונה, אבל אנשים לא יודעים כמה המפעל הזה חשוב עד שמפסידים בו פעם אחת. חשבתי שאם נהמר וננצח אז הצלחנו, ושאם לא אז תהיה לנו הזדמנות לתקן – לא החלטתי לוותר על הגביע. יש  גם משחק חשוב מאוד נגד ג'ירונה ביום ראשון בליגה והשנה החלטנו לעשות רוטציה". המאמן גם הדהים כאשר פתח עם קווין פרינס בואטנג בהרכב אחרי אימון אחד בלבד בבארסה: "הרעיון היה לשחק איתו שעה ואז להכניס את לואיס סוארס. לקחתי איתו סיכון, אבל חשבתי שאני צריך לקחת אותו".


לואיס סוארס ניסה להסביר את ההופעה: "במקרים קודמים כשמסי לא היה במשחק, לקחנו אחריות כל הקבוצה. הפעם זה לא עבד ואני מקווה שהוא ישחק בגומלין כי זה יעשה את ההבדל. ינואר זה החודש הכי מסובך. הגביע חשוב, אבל לקחת נקודות בליגה זה חובה ואנחנו חייבים גם לחשוב על העתיד בליגת האלופות".


pic.twitter.com/H6OBqyUCBl

— IG: soalbarca (@soal_BARCA) 23 בינואר 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי