טוכל ניצח את מוריניו והשתווה אליו: "אני צריך להתרגל לקבוצה"

תומאס טוכל, ז'וזה מוריניו | CLIVE ROSE/POOL/AFP via Getty Images

אחרי ה-0:1 על טוטנהאם, המאמן החדש של צ'לסי הפך לראשון מאז 'המיוחד' שלא ספג בשלושת משחקי הבכורה שלו בתפקיד. צפו בראיון שלו לספורט1: "יש כאן לב גדול". הגרמני גם החמיא למאונט. סילבה צפוי להחמיץ את שפילד

קבוצות: צ'לסי
(גודל טקסט)

אפשר להגיד שצ'לסי יצאה לדרך חדשה. אחרי פיטורי פרנק למפארד ומינויו של תומאס טוכל לתפקיד מאמן הקבוצה, הבלוז צברו שבע נקודות מתוך תשע אפשריות לאחר שגברו אתמול (חמישי) 0:1 על טוטנהאם בדרבי הלונדוני.

צפו בתקציר: 0:1 לצ'לסי על טוטנהאם

אולי צ'לסי אולי כבשה את שער הניצחון רק בפנדל בדקה ה-24, אך בהחלט הייתה עדיפה בכל המובנים אמש על התרנגולים והשיגה את שלוש הנקודות בצדק. כעת, הקבוצה מדורגת במקום השישי ורחוקה ארבע נקודות מליברפול שנמצאת במקום הרביעי. הפער ממנצ'סטר יונייטד השנייה עומד על שמונה נקודות, ומהמוליכה מנצ'סטר סיטי על 11 נק'.

דווקא מול ז'וזה מוריניו, תומאס טוכל הפך למאמן הראשון של צ'לסי שמצליח לשמור על שער נקי בשלושת משחקיו הראשונים בתפקיד מאז 'המיוחד' באוגוסט 2004. זה התחיל עם 0:0 מול וולבס, נמשך עם 0:2 על ברנלי וכמובן ה-0:1 אתמול על טוטנהאם.

אגב, את השער של הבלוז אתמול כבש ז'ורז'יניו מהנקודה הלבנה, ועבורו היה זה השער העשירי בסך הכל בפרמיירליג. שמונה מתוך כיבושיו הגיעו מפנדלים, 80% משעריו – האחוז הגבוה ביותר ביחס פנדלים-שערים מבין כל השחקנים שכבשו עשרה שערים ויותר בפרמיירליג.

טוכל התראיין בסיום המשחק לניב דברת, שליח ספורט1 לאנגליה, וסיפר: "הייתי מאוד מרוצה מהמחצית הראשונה ואני מאוד מרוצה מהתוצאה. במחצית הראשונה שלטנו במשחק לגמרי. הייתה חסרה לנו נחישות ואגרסיביות ברחבה שלהם כדי להבקיע את השער השני ולהכריע את המשחק מוקדם".

צפו בראיון של תומאס טוכל לספורט1

המטרות של הקבוצה: "זה קל. אין דרך אחרת, הגעתי לקבוצה מאוחר בתוך העונה, נשארו 17 משחקים וכל אחד מהם הוא כמו גמר. ניקח את זה צעד אחר צעד. אני צריך להתרגל לקבוצה, למועדון ולתרבות פה, אבל אני כבר יכול להגיד שזה מאוד פשוט, כי כולם מאוד תומכים. עוזרים המון. הקבוצה חזקה, יש לה לב גדול ומנטליות טובה. זה תענוג להגיע כל יום. אני שמחים להיות פה, וכל מה שאני יכול להגיד אמנם יישמע קצת משעמם, אבל אנחנו לוקחים כל משחק בפני עצמו. כבר בעוד שלושה ימים אנחנו מתחילים מאפס שוב מול שפילד יונייטד". אגב, טיאגו סילבה שנפצע אתמול והתחלף בספק להתמודדות מול שפילד בראשון (21:05, שידור ישיר בספורט2).

בתקשורת האנגלית החמיאו למייסון מאונט, שהיה אולי הטוב בשחקני צ'לסי אתמול. הקשר בן ה-22 נחשב לבן טיפוחיו של למפארד שפוטר, והיה חשש לגבי יכולתו. גם טוכל מאוד התרשם ממנו ואמר: "יש לו פוטנציאל גדול. ממה שראיתי מבחוץ וגם מבפנים, הוא כל הזמן נותן 100%. אכפת לו מאוד מצ'לסי ומחבריו לקבוצה. הוא משאיר את הלב על המגרש. יש לו את כל מה שצריך כדי להגיע לרמות גבוהות יותר ויותר. הוא בחור נחמד עם אנרגיה חיובית, יש לו הילה".

מאונט עצמו דיבר גם הוא אחרי המשחק, והתייחס לשינויים במערך שביצע טוכל, לעמדה המעניינת שלו והמעבר שלו בין תפקידים: "זה יהיה קשה לקבוצות אחרות מולנו, כי כשמשחקים במערכים שונים וטקטיקות שונות – לא יידעו איך נגיע. שלטנו לגמרי במחצית הראשונה מול טוטנהאם, אבל היה לנו מצבים שהיינו צריכים להיות יותר קרי רוח, גם לי. שיחקנו טוב מאוד".

מייסון מאונט | Neil Hall – Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי