המלך: בריידי נתן הצגה והוביל את טמפה ביי לזכייה בסופרבול

טום בריידי | Mike Ehrmann/Getty Images

בגיל 43, בהופעתו העשירית בגמר - הקוורטרבק רשם משחק ענק וזכה בטבעת שביעית בקריירה. לקנזס סיטי, האלופה המכהנת שנחשבה לפייבוריטית וחלמה לשמור על התואר - לא היה סיכוי והיא נכנעה 31:9. הופעה מאכזבת למהומס

(גודל טקסט)

כל ארה"ב עצרה פעימה הלילה (בין ראשון לשני) לקראת משחק הסופרבול – המשחק המכריע לגבי זהות האלופה בליגת הפוטבול האמריקנית (NFL). משחקי ה-NBA הוקדמו כדי שחלילה לא יזוז הפוקוס מהדבר האמיתי. בתום 60 דקות של פוטבול, טמפה ביי השיגה ניצחון מוחץ 9:31 על קנזס סיטי וזכתה בתואר בפעם השנייה בתולדותיה, כל זה לעיני כ-25 אלף צופים שחזו ברגע ההיסטורי כשהורשו להיכנס למגרש.

קנזס סיטי שרבים החשיבו אותה לקבוצה החזקה ביותר ולפייבוריטית ערב המשחק, חלמה לרשום הישג גדול בדמות אליפות שנייה ברציפות, מה שלא קרה מאז הצליחה ניו אינגלנד לשמור על התואר ב-2003 ו-2004, אך לטום בריידי בן ה-43, בעונתו הראשונה בקבוצה החדשה – היו תוכניות אחרות.

בריידי גבר בקרב על פטריק מהומס בן ה-25 בקרב בין שני הכוכבים וחיזק את מעמדו כגדול בכל הזמנים. הקוורטרבק הוותיק זכה כבר מחזיק בשבע טבעות ולראשונה עם קבוצה שאינה ניו אינגלנד. למי שנחשב ליורש עוד יהיו הזדמנויות על אף הערב הלא פשוט.

טום בריידי | Mike Ehrmann/Getty Images
טום בריידי | Patrick Smith/Getty Images

בעוד לביירי היו 21 מסירות טובות מתוך 29 נסיונות ל-201 יארד ושלושה טאצ'דאונים, הרי שמהומס רשם משחק נוראי: 26 נסיונות מוצלחים מ-49 ל-270 יארד ושני איבודים באוויר. מעבר לכך לא היו לו אפילו לא טאצ'דאון אחד.

הנקודות הראשונות במשחק היו מצד האריסון באטקר שהעלה את קנז ל-0:3 עם שער שדה מ-49 יארד, אלא שבהמשך בריידי ביצע טאצ'דאון וקבע 3:7 לטמפה ביי. קנזס נלחמה והצליחה למנוע מרונד ג'ונס להיכנס לאנדזון בכל דרך אפשרית ושמרה על התוצאה, אך בהמשך מספר 12 האגדי קבע 3:14 בטאצ'דאון נוסף.

שער שדה נוסף של קנזס צימק את היתרון ל-14:6, אלא שלפני ההפסקה הגיעה מהלומה נוספת כשטום בריידי מצא את אנטוניו בראון – טאצ'דאון נוסף ו-6:21. כשלאונרד פורנט דהר 27 יארד והעלה את טמפה ל-9:28 – התואר כבר "הורגש". על סף סיום הרבע השלישי, ריאן סקאפ כבש שער שדה ממרחק – 52 יארד ו קבע את התוצאה הסופית.

טום בריידי ושחקני טמפה ביי | Mike Ehrmann/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי