העתיד מתחיל כאן: הכירו את הכוכבים הצעירים של ריאל מדריד

בראהים דיאס עם פלורנטינו פרס
בראהים דיאס עם פלורנטינו פרס | AFP

כ-350 מיליון יורו השקיעה אלופת אירופה בבניית סגל שיצעיד אותה לתארים ביום שאחרי בייל, ראמוס, מרסלו ומודריץ'. "ניימאר הבא", היהלום הברזילאי הכישרון שעזב את סיטי והציפיות מהפרויקט שישכיח את הגלאקטיקוס

(גודל טקסט)

אלופת אירופה בשלוש השנים האחרונות נמצאת בעיצומה של עונה דיכאונית. נכון שהקבוצה ששלטה בכדורגל האירופי לא זכתה באליפות מאז 2016/7 וגם בעונה שעברה הייתה רחוקה מלהלהיב ב"לה ליגה", אבל הקיץ האחרון החל באיבוד כריסטיאנו רונאלדו, המאמן ז'ולן לופטגי נפרד מנבחרת ספרד רגע לפני המונדיאל ופוטר באוקטובר גם מהבלאנקוס וגם תחת סנטיאגו סולארי העסק קורס, עם כל הכבוד לזכייה באליפות העולם למועדונים.

סיבה נוספת לכך שריאל מדריד מתקשה להתרומם היא פרויקט הצעירים של הנשיא פלורנטינו פרס, שעל פני בניית "גלאקטיקוס" שינה כיוון ומעדיף להשקיע את הכסף בצעירים רבים שיהוו את דור העתיד בכדורגל העולמי. ההרגשה היא שאותם שחקנים זקוקים לעוד שנה או שתיים כדי לפרוץ, וזהו סיכון שכעת משלמת עליו אלופת אירופה מחיר – השאלה אם זה ישתלם לה בעתיד. 

אם מסתכלים לטווח ארוך, אז הוותיקים בסגל וביניהם הכוכבים מרסלו וסרחיו ראמוס מתחילים להראות עייפות וחולשה, קארים בנזמה חווה עונה בינונית נוספת וגארת' בייל בעיקר פצוע, כרגיל. גם לוקה מודריץ', זוכה כדור הזהב ושחקן השנה של פיפ"א, מזדקן, ואשר לטוני קרוס כבר דווח שלא מן הנמנע שיימכר. אפילו איסקו (26) ומרקו אסנסיו (22), הכוכבים הצעירים יותר שאמורים להיות דומיננטיים, לא מושכים את העגלה מסיבות שונות – אבל פרס ממשיך בדרכו, מאמין בפרויקט הצעירים עד תום.


דיאס בהצגתו בבלאנקוס. פרס לא זונח את הפרויקט (AFP)

שלשום נרכש בראהים דיאס ממנצ'סטר סיטי עבור כ-17 מיליון יורו, גם קשר ריבר פלייט אסקיאל פלאסיוס עדיין בתמונה וכבר ניתן להתחיל לפנטז כיצד תיראה ריאל מדריד בעוד שנתיים או שלוש לאור הצעירים הרבים המשתייכים לסגל הרחב. אז כיצד עשוי להיראות הסגל של הבלאנקוס בעתיד הלא כל כך רחוק? רשימת הצעירים הבולטים לפניכם.

אנדריי לונין (שוער, בן 19)
האוקראיני שנרכש מזוריה נחשב לשוער העתיד בכדורגל העולמי. ריאל מדריד שילמה עליו 8.4 מיליון יורו, לפני כחמישה מיליון יורו נוספים שיועברו כבונוסים שונים. גובהו 1.91 מטר, בעל מוטת ידיים ענקיות והוא מושאל כיום ללגאנס, בשורותיה הוא משמש כשוער השני, אבל מרגיש בבית ומעוניין לסיים במדיה את העונה. תחילה הוא תוכנן לשמש כשוער המחליף של ריאל, אבל קיילור נבאס סירב לעזוב ולונין זכה להשאלה. הוא השחקן ה-22 מתחת לגיל 23 שהוחתם בריאל מדריד מאז יוני 2013, כאשר הבלאנקוס השקיעו 350 מיליון יורו ברכש הצעירים, בנוסף ל-11 צעירים מהאקדמיה שעלו. חלקם, כמובן, כגון אסייר יראמנדי ואחרים, נכשלו ושוחררו.


לונין. בינתיים הוא שוער מחליף, אבל העתיד עוד לפניו (Gettyimages)

סרחיו לופס(מגן ימני, בן 19)
לא השתלב העונה בסגל אחרי שכבר שותף במסע המשחקים בקיץ בארצות הברית. נולד בגרמניה וגדל בספרד, הצטרף למחלקת הנוער של מדריד ב-2016. למרות שעמדת המגן הימני עמוסה במדריד העונה, עם דני קרבאחל והרכש אלברו אודריוסולה, לופס עשוי להיות המגן הימני בעתיד. כרגע הוא משחק בקביעות בריאל מדריד קסטייה.

אשרף חכימי (מגן, בן 20)
המגן ממוצא מרוקאי מושאל לדורטמונד, אבל עשה קפיצת דרך העונה ושיחק 12 משחקים בבונדסליגה עד כה, כשבנוסף נבחר השבוע לשחקן הצעיר המצטיין של 2018 באפריקה. חכימי אמור לחזור מההשאלה לריאל מדריד בקיץ 2020 והחלום שלו הוא להשתלב בקבוצה הראשונה.


חכימי. חולם לתקוע יתד בריאל מדריד, בינתיים הוא בדורטמונד (Gettyimages)

חאבי סאנצ'ס (בלם, בן 21)
לופטגי העלה אותו בקיץ לבוגרים של ריאל מדריד. עדיין בשלבי למידה, אבל כבר רשם שתי הופעות ושער בגביע המלך, בנוסף לעוד שתיים בליגת האלופות וגם נכנס כמחליף במשחק אחד ב"לה ליגה".

סרחיו רגילון (מגן שמאלי, בן 22)
אחד הכישרונות הגדולים בריאל מדריד. מגן שמאלי עם יכולות התקפיות נהדרות, שלמרות גילו הצעיר רשם כבר מעל 100 הופעות בנבחרות ספרד הצעירות. בעונה שעברה שיחק בליגה השנייה בהשאלה בלוגרונייס וכבש ארבעה שערים. האריך את חוזהו במועדון עד 2022 לאחרונה ושיחק ארבעה משחקי ליגה, בהם החליף בצורה טובה את מרסלו וגם רשם שתי הופעות בליגת האלופות. בהפסד 1:0 לצסק"א מוסקבה וגם בניצחון 0:5 על ויקטוריה פלזן.


כבר זוכה לדקות העונה. רגילון חוגג עם סרחיו ראמוס (Gettyimages)

פדה ואלוורדה (קשר מרכזי ואחורי, בן 20)
האורוגוואי קיבל כמה דקות העונה כחלק מבישולו לעתיד. בעונת 2015/16 עוד שיחק בפניארול, אבל עבר לבירת ספרד והתפתח בריאל מדריד קסטייה. בין אם יעזוב או שלא, נראה שהוא בהחלט יכול להיכנס לנעליים של טוני קרוס בעתיד הקרוב.

רודריגו (שחקן כנף, בן 19)
שחקנה של סנטוס הברזילאית אמור להגיע בקיץ הקרוב לבלאנקוס. הוא הרבה יותר טכני ובעל ראיית משחק טובה יותר משל חברו ויניסיוס ג'וניור, שכבר משחק במדי הבלאנקוס. רודריגו, שיש מי שמכנה אותו "ניימאר הבא", כבר כיכב בנבחרת ברזיל עד גיל 20 וחתם עד 2025 תמורת 50 מיליון יורו, כשכעת רק מחכים להגעתו לבירת ספרד.

בראהים דיאס (קשר, בן 19)
הרכש החדש שהגיע ממנצ'סטר סיטי שייך לנבחרת עד גיל 21 של ספרד ואמור להיות אחד היהלומים שלה. ריאל מדריד לא רכשה אותו תמורת כ-17 מיליון יורו ממנצ'סטר סיטי עקב היותו פליימיקר מחונן, אלא מפני שהוא להרבה יותר מזה. הוא יכול לצוץ בכל מקום במגרש ולייצר מצבי כיבוש. כבר בגיל 14 הראה שנוח לו לשחק בשתי הרגליים – הוא אוהב לשחק עם רגל שמאל, אבל אין לו בעיה גם בימין.


דיאס במדי מנצ'סטר סיטי. יכול לצוץ בכל מקום במגרש (Gettyimages)

פרנסיסקו 'פרנצ'ו' פיוליסיאר (קיצוני שמאלי, בן 20)
נולד בארגנטינה והגיע למחלקת הנוער של ריאל מדריד בגיל 11. בילה כמושאל על הספסל של ראיו וייקאנו. הוא שיחק בעונה שעברה רק בגביע הספרדי ונכון לעונה משחק בריאל מדריד קסטייה בליגה השלישית.

מרטין אודגור (קשר התקפי, בן 20)
היה אמור להיות היהלום הכי גדול שרכשה ריאל מדריד. בגיל 15 הוחתם הנורבגי על ידי הבלאנקוס תמורת 8.5 מיליון יורו, אחרי שאבא שלו ביצע במשך זמן רב סקר שוק של ממש כדי לבחור את התחנה הבאה של בנו, אבל 13 הופעות בלבד בריאל מדריד קסטייה הספיקו לראשי הקבוצה כדי לקבל את ההחלטה להשאילו להירנביין ההולנדית והעונה הוא מככב ואפילו מבריק במדי ויטסה, גם כן כמושאל. חזרתו לריאל מדריד עדיין מוטלת בספק, על אף שהוא חתום בקבוצה עד 2021.

פלורנטינו פרס טען לגביו: "הוא התפתח טוב ואני מאמין שיום אחד הוא ישחק בבוגרים אצלנו. אל תשכחו שהוא רק בן 20". היו שמועות על רצונו של אודגור להשתחרר מחוזהו בריאל מדריד, אבל נכון לעכשיו זה לא נראה באופק.


פרס עדיין מאמין בכישוריו. אודגארד (Gettyimages)

ויניסיוס ג'וניור (שחקן כנף ברזילאי, בן 18)
עדיין אי אפשרלומר שהברזילאי הצעיר הוא יהלום מלוטש, אך נראה שהוא בהחלט בכיוון הנכון ומרשים ממשחק למשחק. 'ויני' בלט גם במשחק הליגה האחרון נגד ריאל סוסיאדד ולאחר מכן הצטיין עם בישול ושער מרהיב ב-0:3 על לגאנס בגביע הספרדי. כנראה שבכל עונה אחרת ויניסיוס כבר היה כבר נשלח להשאלה, אבל פרס רצה להראות לאוהדים שלפחות אחד מהצעירים היקרים הוא בעל ערך, שולמו עבורו לא פחות מ-45 מיליון יורו לפלמנגו. אצל זלופטגי הוא מיעט לשחק בטענה שעליו להשתלב בהדרגה, אבל סולארי הבין את האיתות מהנשיא ושילב אותו במהירות. זה יכול לעלות למאמן ביוקר, אבל המועדון ירוויח שחקן לטווח הארוך.


ויניסיוס ג'וניור. האוהדים רואים שמדובר ביהלום מלוטש (AFP)

אסקיאל פלאסיוס (קשר אחורי 50/50, בן 20)
עדיין לא נרכש רשמית על ידי ריאל מדריד, אבל לפחות לפי הדיווחים בספרד, נראה שהמעבר מריבר פלייט הוא רק עניין של זמן – בינואר או לכל המאוחר בקיץ. פלאסיוס פורח עם הכדור ברגליים, מכדרר בחוצפה ומציג בגרות בכל הנוגע להעברת הכדור בתזמון הנכון. הוא מסוג הקשרים שעובד קשה מאוד כדי להחזיר כדורים שהוא מאבד, בדיוק סוג השחקן אליו כמהים שיהיה לצידו של מסי בנבחרת ארגנטינה כבר שנים. כמובן שהוא היה משחקניה המרכזיים של ריבר פלייט בדרך לזכייה בליברטדורס.


פלאסיוס בקלאסיקו נגד בוקה. במוקדם או במאוחר הוא יעבור לריאל (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי