שי ברדה בראיון: "כל דבר פחות מפלייאוף עליון יהיה כישלון"

שי ברדה
שי ברדה | ערן לוף

אחרי שני ניצחונות רצופים, מאמן מכבי נתניה דיבר על פתיחת העונה הקשה: "סגל כתב לנו 'אני לרשותכם, ופה כדי לשלם ולנהל'. זה המסר של הכדורגל הישראלי" על השינוי: "החלפנו ארבע פעמים שיטה וזה לא תמיד בריא"

(גודל טקסט)

מכבי נתניה נמצאת בתקופה מצוינת ורושמת כבר שני ניצחונות רצופים אשר ביססו את מעמדה במקום המבטיח כניסה לפלייאוף העליון בתום העונה הסדירה. אמש (ראשון) התראיין אחד משני המאמנים, שי ברדה, בתוכנית הספורט של 103FM.

"אני חושב שה-5:0 נתן לנו סטירה כדי לעשות ריסטרט ולהתגבר על עזיבת שלושת השחקנים", התייחס ברדה להפסד הכואב במחזור הראשון. "זה מאחורינו ואנחנו מרוצים מהתוצאות. יש מקום לשיפור ביכולת אבל אנחנו מאמינים בקבוצה ומאמינים שזה גם יגיע. אני חושב ששני אלמנטים חשובים השפיעו על השינוי והחזרה שלנו: הראשון זה השקט שאנחנו מקבלים מהמערכת והמועדון וזה שנותנים לנו להתעסק רק בפן המקצועי. הדבר השני הוא חזרה לשיטה שאפיינה אותנו אשתקד גם אם לא רואים את זה בצורה אטרקטיבית. אם נותנים לך שקט מהמערכת ומראים לך שסומכים עלייך ולא מתעסקים בדברים תפלים, אז אנחנו משתדלים להביא את הידע שלנו".

כושרו של פאטוש בצ'יראי: "אני חושב שפגענו בול בשחקן מאוד ורסטילי שמתאים לכדורגל פה. לא רואים הרבה שחקנים עם רגל ימין ושמאל, עומק ומשחק ראש. הייתה לו פתיחת עונה קצת פחות טובה. בכדורגל יש דעות שונות אבל זה היופי. אני חושב שהוא שחקן אדיר. בוא נסתכל על עובדות: חמישה שערים ושני בישולים בתשעה משחקי ליגה. הוא מעורב בכל השערים של נתניה, כל שער שלו שונה".

פאטוש בצ'יראי.
פאטוש בצ'יראי. "לא רואים פה הרבה שחקנים כמוהו" (אודי ציטיאט)

סגנון המשחק והאטרקטיביות: "בכדורגל בסופו של דבר שופטים אותך על פי מספר הנקודות שאתה מביא. הסגנון מפריע כי אנחנו רוצים שכמה שיותר קהל יגיע. עם הביטחון, הכדורגל יהיה טוב יותר. הדבר היחידי שחסר לנו זה להבקיע קצת יותר, כי מבחינת איומים למסגרת, אנחנו מספר שתיים אחרי מכבי ת"א".

השיטה: "אני חושב שבתחילת העונה חיפשנו זהות בקבוצה וניסינו שיטות אחרות. חשבנו שהשחקנים שפה לא מתאימים לשיטה של העונה שעברה. בסופו של דבר החלטנו לשחק כמו שאנחנו רוצים ולמצוא את השחקנים המתאימים לתוך זה. החלפנו השנה ארבע פעמים שיטה וזה לא בריא לכדורגל, אבל החלטנו ללכת עם השיטה שאנחנו הכי טובים בה".

סוגיית דני עמוס ואלקסלסי: "אני מסכים שדני עמוס הוא אחד השוערים הטובים בארץ ואי אפשר לקחת לו את מה שהוא עשה ויעשה. אנחנו מסתכלים נטו על המשחק הקרוב: במשחק הגביע לגולן לא הייתה הרבה עבודה, הוא שיחק בסכנין והיה טוב ולכן פתח מול ק"ש. אני עדיין אומר: דני עמוס הוא השוער הראשון. יש היררכיה בקבוצת כדורגל והשוער השני עשה עבודה טובה שגורמת לנו לכאבי ראש. מי יפתח מול מכבי? יש עוד 8 ימים לראות, אני לא חושב ששואלים את איביץ' למה עומר אצילי לא היה בסגל. אנחנו מסתכלים על הדברים מקצועית. אנחנו מעריכים את דני עמוס וצריך להסתכל על דברים אחרים: איך הוא הגיע לגולן אחרי המשחק לעודד אותו וגם רץ עם השחקנים. זו נקודת זכות".

ברדה.
ברדה. "הדבר היחיד שחסר לנו זה להבקיע קצת יותר" (ערן לוף)

חיזוק: "אנחנו רוצים להשתדרג בחלק הקדמי והאחורי, אבל זה יקרה רק אם באמת נמצא משהו שהוא אקס פקטור, משהו שישדרג את המועדון והקבוצה. להביא משהו שבנקודת הזמן הנוכחית יהיה מספיק טוב למכבי נתניה".

המטרות: "אני מסכים שכל דבר פחות מפלייאוף עליון יהיה כישלון. אנחנו צריכים תמיד לשאוף יותר. קודם נצטרך להבטיח מקום בפלייאוף. אנחנו שתי נקודות מבני יהודה, אבל ארבע נקודות ממקום שלא מוביל לפלייאוף העליון. אני מקווה שנעשה ריסטרט למטרות אחרי שתסתיים העונה הסדירה".

מעמדם של צוות המאמנים בתחילת העונה: "המזל הגדול שלנו, ואני מקווה שזה יהיה המסר של הכדורגל הישראלי, שאחרי נקודה מ-12 הסמס היחידי שקיבלנו מאייל סגל היה 'אני לרשותכם ותגידו לי מה אתם צריכים'. אני פה כדי לשלם ולנהל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי