המשימה שנותרה למכבי תל אביב: לשמור על ולדימיר איביץ'

ולדימיר איביץ'
ולדימיר איביץ' | עדי אבישי

הסרבי ניצח על התזמורת גם ב-0:2 על רעננה ואם הצהובים רוצים לחלום על ליגת האלופות, הם חייבים להגיע לפתיחת העונה הבאה במוכנות שיא. וגם: כך מכבי חיפה תהיה קבוצת צמרת בעונה הבאה. אורי אוזן מנתח

(גודל טקסט)

מכבי ת"א הגיעה לאיצטדיון רמת גן אחרי שניגפה את האלופה במשחק העונה, כדי לפגוש את הפועל רעננה, שלמרות סגל רזה, מוקמה ערב המחזור במקום התשיעי בטבלה. איביץ', כדרכו בקודש, ביצע חילופים בחלק הקדמי והחזיר ל 11 את שכטר ועטר כשאופאדו וריקן שכבשו מול ב"ש, התחילו את המשחק על הספסל. ומבחינת איביץ', עולם כמנהגו נוהג. הבחור החדש בהרכב מבקיע את הראשון והשחקן שעולה מהספסל מוסיף את השני.

בכלל, מכבי ממשיכה בעליונות המוחלטת שלה גם כשהיא משחקת בהילוך נמוך וזה ממש לא רלוונטי מבחינתה מי עומדת מולה. למרות שהשאלה סביב האליפות היא כבר מזמן לא מי אלא מתי, למכבי נותרו עוד כמה מטרות העונה מלבד שבירת שיאים.

המשימה הראשונה היא לשמור על אינטנסיביות ומתח בכל משחק ליגה, כדי להגיע למשחקי הגביע במומנטום ולהשלים טרבל נוסף. המשימה השנייה, והלא פחות חשובה, היא לשמור על המאמן ולהכין את הסגל לקראת חודש יולי ומוקדמות ליגת האלופות. כי בעולם הכדורגל שלנו, המשחקים הכי חשובים והכי קשוחים בעונה, שמובילים לפרס הכי גדול, מתקיימים לפני פתיחת הליגה ולשם מכבי חייבת להגיע במוכנות שיא.


כרגיל אצל איביץ', המחליף של מכבי תל אביב מצא את הרשת. דור פרץ (עדי אבישי)

כך מכבי חיפה תהיה קבוצת צמרת בעונה הבאה
במשחק שנעל את משחקי יום שבת אירחה מכבי חיפה, קבוצת הבית החלשה בליגה (21% הצלחה), את סגנית המוליכה, בני יהודה, קבוצת החוץ הטובה בליגה שלא כוללת את מכבי ת"א (67% הצלחה, כמו הקבוצה שאירחה אותה). מרקו בלבול, בניגוד לאיביץ', מאמין שהרכב מנצח לא מחליפים והמשיך לפתוח ב 5:3:2 עם אותם 11 שניצחו באשדוד כשעוואד ואזולאי, שניים מהשחקנים הכי איכותיים של חיפה, מחכים על הספסל.

בני יהודה, אמנם הרוויחה בחזרה להרכב את אמיליוס זובאס וקרלוס קוויאר שחזרו מפציעות, אבל חסרה את אחד השחקנים הכי חשובים שלה העונה, איסמעילה סורו המורחק. מי שנכנס לנעליו הוא דניאל פלשר, שבעונה שעברה התנדנד בין ספסל להרכב במכבי הרצליה והוא בכלל בלם בהכשרתו.

המחצית הראשונה התנהלה בקצב איטי, כשחיפה אמנם שולטת בכדור, אבל חסרת כל השראה בחלק הקדמי. אגף שמאל של חיפה לא היה קיים מבחינה התקפית. רז מאיר המגן השמאלי אמנם יצא קדימה, אבל הוא ימני ברגל וכל פעם שהכדור הגיע אליו הוא נכנס למרכז. גרשון, הבלם השמאלי, משחק לרוב לרוחב או אחורה וכמעט לא מבטל שחקנים במסירות שלו. סנטיהו סלליך, שתופקד כקשר לפני החלוצים, ברח שוב ושוב ימינה ובפועל הפריע למאבוקה ולא מצא את עצמו במחצית הראשונה. מבחינת אבוקסיס, המשחק התנהל לפי התוכנית. קבוצתו מתגוננת בשליש מרכזי, מחכה לטעות ויוצאת קדימה.


משחק לרוחב או אחורה. רמי גרשון (מאור אלקסלסי)

רק שהכתומים חסרו מאוד את סורו. האיש בימים כתיקונם לא רק מחלץ הכי הרבה כדורים, הוא גם זה שמוציא את הקבוצה למעברים ומקשר בין ההגנה להתקפה, וכשהוא לא נמצא, הכדורים מגיעים לשועה שנייה מאוחר מידי ובני יהודה הרבה פחות אפקטיבית. ואכן, מלבד הברקה אחת של שועה וחזיזה שמצא את המשקוף, קיבלנו מחצית נטולת מצבים ונטולת איומים למסגרת.

חיפה פתחה טוב יותר את המחצית השנייה. סלליך פינה את הקו למאבוקה ועשה את התנועות ימינה מהמרכז, בדרך זו חיפה הרוויחה את שניהם, התחילה לסכן את השער של זובאס ולבסוף עלתה ליתרון אחרי בישול של מאבוקה לרוקאביצה. אבוקסיס זרק את כל מה שיש לו להתקפה, בלבול זרק את כל מה שיש לו להגנה, בני יהודה הגיעה למספר מצבים, אבל לא הייתה חדה מספיק והשאירה את הנקודות בסמי עופר.

אז מרקו בלבול בהחלט יכול להיות מרוצה מהפתיחה של הקדנציה השנייה שלו כמאמן ראשי במכבי חיפה. חיפה אמנם לא מבריקה, אבל היא יציבה ולא סופגת. שיטת המשחק מתאימה לסגל, חיפה מרוויחה את האיכויות ההתקפיות של מאבוקה ומחביאה אותו בהגנה, היא הרוויחה בענק בלם מצוין תוצרת בית, עופרי ארד (שנתון 98), וגם רוקאביצה נהנה הרבה יותר כשהוא משחק כחלוץ שני בקבוצה שמתחילה את הלחץ בשליש מרכזי ויש לו שטחים מאחורי ההגנה.

נכון, זה עדיין לא מה שהאוהדים חולמים עליו, אבל זו בהחלט התחלה. אם נוסיף לזה את העובדה שבחיפה פותחים שישה שחקני בית ורק שני זרים רלוונטיים להרכב, נבין שיש בסיס טוב, שאם יוסיפו עליו 4 זרים משמעותיים, הקבןתה בהחלט יכולה להיות רלוונטית למאבקי הצמרת בעונה הבאה.


עופרי ארד ומוחמד עוואד. יש בסיס טוב במכבי חיפה (מאור אלקסלסי)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי