ג'וקוביץ' עלה לחצי הגמר בתום דו קרב אדיר ויפגוש את קארצב

נובאק ג'וקוביץ' | Daniel Pockett/Getty Images

המדורג ראשון נכנע 7:6 לאלכסנדר זברב במערכה הראשונה, אך הפך עם 2:6, 4:6, 6:7 ויפגוש בשלב הבא את הטניסאי הרוסי-ישראלי שהגיע משלב המוקדמות ועשה היסטוריה. סרינה וויליאמס בת ה-39 הדיחה את האלפ

(גודל טקסט)

נובאק ג'וקוביץ', המדורג מספר 1 בעולם, התקשה מאוד מול אלכסנדר זברב המדורג שביעי בעולם, אך הצליח לנצח בתום קרב אדיר שנמשך ארבע מערכות והשיג את הכרטיס השני לחצי גמר אליפות אוסטרליה, שם יפגוש את אסלן קארצב הרוסי-ישראלי.

הגרמני, שהפסיד במערכה אחת בלבד עד המשחק הזה, ניצח 6:7 במערכה הראשונה שנמשכה כשעה כשכמעט השמיט יתרון משמעותי. בשנייה הסרבי הציג את יכולתו המוכרת, התעורר וסגר עניין עם 2:6 אחרי פחות מחצי שעה. ג'וקוביץ' ניצח גם במערכה השלישית 4:6 על אף שיריבו הוביל כבר 0:3 במשחקונים.

המערכה הרביעית הייתה מותן גדול של ממש והסרבי הפגין אופי אדיר והראה שוב שהוא מתפקד תחת הלחץ. זברב עלה כבר ל-0:3 במשחקונים. נובאק לא ויתר וחזר ל-5:5 ו-6:6 ובסוף ניצח בשובר השוויון 6:7(6) בתום 78 דקות של המערכה האחרונה. זה יהיה חצי הגמר התשיעי שלו באליפות אוסטרליה.

זברב. פייט אדיר | PAUL CROCK/AFP via Getty Images
נובאק ג'וקוביץ' | PAUL CROCK/AFP via Getty Images

כאמור, יריבו של הסרבי יהיה אסלן קארצב שממשיך להדהים את מלבורן והעולם כולו. הטניסאי בן ה-27, אזרח ישראלי שהתגורר במדינה עד גיל 16 ואז עבר לרוסיה לצורך קידום קריירת הטניס, העפיל הבוקר (שלישי) לחצי גמר אליפות אוסטרליה!

קארצב, המדורג 114 בעולם, הצליח לעבור בשלב שמונה האחרונים את גריגור דמיטרוב ועשה זאת בסטייל: אחרי שהבולגרי ניצח במערכה הראשונה 2:6 תוך 34 דקות בלבד, קארצב העביר הילוך וניצח 4:6, 1:6 ו-2:6 נפלא קארצב הפך לטניסאי החמישי בלבד שהחל את דרכו בשלב המוקדמות והגיע עד חצי הגמר בעידן הפתוח והראשון לעשות זאת באוסטרליה מאז 1977.

אסלן קארצב | WILLIAM WEST/AFP via Getty Images

בסבב הנשים, היפנית נעומי אוסאקה (3) ניצחה 2:6, 2:6 את הטיוואנית בת ה-35 סייה סו-וויי ותוך שעה ו-10 דקות הבטיחה את מקומה בחצי הגמר – בו היא תפגוש את לא אחרת מאשר סרינה וויליאמס בת ה-39, שממשיכה בקאמבק הנפלא שלה והבוקר הדיחה את סימונה האלפ הרומנייה שמדורגת שנייה בעולם. סרינה (11 בעולם) ניצחה 3:6, 3:6 והעפילה לחצי הגמר במלבורן לראשונה מאז 2017, שנה בה זכתה בתחרות.

סרינה וויליאמס | DAVID GRAY/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי