לוי: "ניסיתי להניא את בניון, ברגע שזה לא קרה הסיפור נגמר"

אלישע לוי
אלישע לוי | אריאל שלום

מאמן מכבי פתח תקווה דיבר במסיבת עיתונאים על עזיבת הכוכב: "מבחינתי זה היסטוריה". לקראת המשחק נגד בית"ר: "לא תגיע זחוחה אחרי הניצחון". גידי קאניוק: "העזיבה הפתיעה אותנו". לידור כהן עשוי להיות כשיר

(גודל טקסט)

ימים ספורים לאחר סערת יוסי בניון ועזיבתו את מכבי פתח תקווה, הקבוצה ערכה הבוקר (שישי) את מסיבת העיתונאים לקראת המשחק נגד בית"ר ירושלים ביום ראשון (20:30, שידור ישיר בספורט1) בהשתתפות המאמן אלישע לוי והקשר גידי קאניוק.

"היו ימים לא רגילים, אבל זה כבר מאחורינו ואנחנו ערוכים ומתכוננים לבית"ר ירושלים. מבחינתי זה היסטוריה", התייחס המאמן לסאגה עם בניון. "אני חושב שקודם כל באמת צר לי שבמשמרת שלי זה מה שקרה. אני חושב שלא היה מנוס בסיטואציה שנוצרה מפני שיש לנו קבוצה לנהל ואנחנו מסתכלים קדימה. מה שחשוב באמת הוא לאחל לו בהצלחה בדרך החדשה וגם למכבי פתח תקווה".

הסיבות: "אני יכול להגיד שבאופן כללי ניסיתי להניא אותו מהצעד הזה וברגע שזה לא קרה היה ברור מבחינתי שהסיפור נגמר".

לוי.
לוי. "לא היה מנוס בסיטואציה שנותרה" (אריאל שלום)

החוסרים ללא לידור כהן ובניון נגד בית"ר: "אין קשר בין זה לזה. במכבי פתח תקווה לא בונים ומסתכלים על משחק אחד. יש לנו דרך ואנחנו מסתכלים קדימה, אין קשר בין שחקן זה או אחר. הסתדרנו כשלא היו כמה שחקנים, לפעמים פחות ולפעמים יותר. בסופו של דבר הדרך חשובה".

היריבה: "בית"ר לא תגיע זחוחה אחרי הפועל. היא הוכיחה שהיא קבוצה טובה וכשרונית. היא ניצחה משחק לא פשוט בחוץ".

התקופה האחרונה: "לא ניצחנו באשדוד, אבל יצרנו הזדמנויות ושיחקנו בקצב יותר טוב. היכולת הייתה מעודדת. יש לנו משחק קשה בטדי, כמו לכל קבוצה. אני בטוח שהשחקנים יידעו להמשיך את קו העלייה. זו ליגה צפופה. ירדנו שני מקומות, אבל בניצחון אחד נוכל להראות שזה לצורך עלייה. ניצחנו בנתניה והבאנו נקודה חשובה נגד מכבי. באשדוד גם באר שבע וקריית שמונה נפלו. זה מאבק מתמשך וארוך".

קאניוק.
קאניוק. "בניון היה אחד המנהיגים בחדר ההלבשה" (אריאל שלום)

"כמובן שמאוד כאב לנו שככה נגמר הסיפור עם יוסי, כל השחקנים אוהבים אותו כי הוא היה אחד המנהיגים בחדר ההלבשה", התייחס הקשר גידי קאניוק לעזיבתו של בניון. "אנחנו מאחלים לו בהצלחה בכל דרך שיילך. אני מאמין שהרבה שחקנים שלחו לו הודעות והביעו בו תמיכה".

עיתוי הפרידה: "זה מאוד הפתיע אותנו ולא היינו מוכנים לזה בכלל. זה החיים".

המשחק נגד בית"ר: ""כל משחק בליגה הזאת קשה, במיוחד בטדי אחרי ניצחון שלהם. אנחנו באים לנצח כמו בכל מקום. אני מקווה שננצח ונתחיל לצבור נקודות, כי תיקו ועוד תיקו זה יפה אבל צריך להתחיל לנצח. ניצחנו את בית"ר בתחילת העונה? הצגנו משחקים טובים נגדם, אבל זו קבוצה עם המון שינויים ומאמן חדש. אנחנו באים לקרב שאנחנו יודעים שהולך להיות מאוד קשה. לא נרים ידיים, אנחנו באים לנצח".

לידור כהן. עשוי להיות כבר בסגל למשחק נגד בית
לידור כהן. עשוי להיות כבר בסגל למשחק נגד בית"ר (אודי ציטיאט)

בפתח תקווה קיבלו הבוקר בשורות טובות מכיוונו של לידור כהן: לאחר הקרע במעטפת שריר הירך האחורי, הקשר עבר צילום אולטרסאונד נוסף שהראה על קצב החלמה חיובי ואף השתתף בתרגולים באימון. אם הקשר יצליח להשלים אימון מלא גם מחר, הוא ייכלל בסגל למשחק ביום ראשון.

לקראת המשחק, נראה שהמאמן אלישע לוי מתכנן שני שינויים: לירן רוטמן ימלא את מקומו של כהן בקישור ואילו תומאש סיבוק יחזור מהשעיה בגין חמישה כרטיסים צהובים ויפתח במקומו של ז'והאן מרסיאל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי