מתי היציעים יחזרו להתמלא? השר טרופר ענה לכל השאלות

חילי טרופר | דני מרון

המתווה שהוצע, עמדת שר הבריאות והקשיים בביצוע תכניות. שר התרבות והספורט התראיין ל-103FM והבהיר: "לא מאמין שיהיו עשרות אלפים במגרשים בתקופה הקרובה"

(גודל טקסט)

החל מאתמול (ראשון) נכנס לתוקף האישור הממשלתי לחזרת הקהל למגרשים, תחילה תחת המתווה הראשון לפיו 300 איש רשאים להיכנס לאולמות סגורים ו-500 למרחבים פתוחים, אך עדיין רב הנסתר על הגלוי בנוגע לשובם של האוהדים לאירועי הספורט בכמויות שהכרנו לפני פרוץ מגפת הקורונה. שר התרבות הספורט חילי טרופר התראיין אתמול לתכנית הספורט של 103FM וענה לשאלות רבות בנושא.

האזינו לראיון המלא

תחילה התייחס השר טרופר לחזרה המלאה של ענפי הספורט לפעילות, כולל ליגות הילדים והנוער: "עברה על כולנו שנה קשה וזה ברור, אבל אי אפשר להתכחש למה שכן היה פתוח וגם היום חלקים מאוד גדולים מהמשק הישראלי סגורים. מסעדות ובתי קפה סגורים, החינוך מז' עד י' עוד לא חזר, החינוך הבלתי פורמלי חזר רק בערים ירוקות. לי היה חשוב עקרונית שבפתיחה הראשונה של המשק הספורט כולו יהיה בפנים ואני שמח שהצלחנו".

מה התכנית בנוגע לקהל: "משרד הבריאות לא ידבר בטווחים של חודשים קדימה. התחלואה לא צפויה. אנחנו הצענו מתווה מזמן שבו בכל יציע יהיו אחוזי תפוסה, בספורט אי אפשר לתת מספרים מוחלטים. אנחנו רוצים 75% אחוז תפוסה שיורכבו ממחוסנים ומחלימים והיינו רוצים גם נבדקים, אבל אולי בשלב הראשון זה יהיה קשה".

עמדת משרד הבריאות: "משרד הבריאות כרגע לא מקבל והוא רוצה להתקדם בפעימות. לנו היה חשוב לשים איזושהי רגל בדלת ולפתוח כבר השבוע. צריך לזכור שבישראל מגבלות ההתקהלות כולן עדיין עומדות על 10 אנשים בפנים ו-20 בחוץ, רק בתרבות והספורט אפשר להתקהל כמה מאות ביחד. מה שמתאים לתרבות לא בהכרח מתאים לספורט ולכן הלכנו על מודל של אחוזי תפוסה. גם אנשי המנהלות וההתאחדות נמצאים בפגישות. אני רוצה שבכל פעימה זה יגדל למספרים שהכרנו לפני הקורונה".

הקשיים: "הצד השני אומר שני דברים – אחד, הסיפור של נבדקים משמעותי בספורט כי הקהל הרבה יותר צעיר שם, מתחת לגיל 16 אי אפשר להתחסן וגם מעל גיל 16 הרבה לא הספיקו חיסון שני. לכן מערך הבדיקות יקרוס אם בכל סוף שבוע עשרות אלפים ילכו להיבדק רק בשביל להיכנס למשחק. הדבר השני, צריך לנהל קהל בצורה מאוד מורכבת. באנגליה היה שלב שעשו פיילוט של 3,000 אוהדים למשחק והמודל קרס, כי זה מסובך. הפעימה הבאה צפויה להיות ב-7 במרץ והדרישה שלנו היא לעלייה. יש משא ומתן על המספר המדויק. אני לא מאמין שיהיו עשרות אלפים במגרשים בתקופה הקרובה, התחלואה עדיין משמעותית".

אוהדי בית"ר. טדי לא יתמלא בקרוב |

מה הציפייה באצטדיונים הגדולים: "אם האצטדיון מכיל 30,000, אנחנו רוצים בערך 20 ומשהו אלף. העונה נגמרת עוד שלושה חודשים פחות או יותר, אני לא מאמין שיהיה קל להגיע למספרים האלה עד סוף העונה. ברור שאם המגפה תדעך ואחוזי המתחסנים יעלו יש יותר סיכוי, אבל בנקודת הזמן הזו, כשעדיין יש 4,000 נדבקים ביום ואחוז המתחסנים בקרב הצעירים עדייך נמוך, כשגילאי 12-16 עדיין לא יכולים להתחסן – יהיה קשה להגיע לשם. אנחנו צריכים לחתור לעלייה בכל פעימה".

האם יאשרו לילדים להגיע בליווי הורים בהצגת בדיקה: "ביקשנו את האפשרות הזו בלי קשר לילדים, כי יש אנשים שבחרו או לא יכולים להתחסן. הקושי של משרד הבריאות הוא שאם קהל חוזר למגרשים, יהיו עשרות אלפי בדיקות בכל סוף שבוע וכך מערך הבדיקות יכול לקרוס רק מאנשים שרוצים לראות ספורט. אז אמרנו 'בואו נעשה בדיקות מהירות בכניסה' וזה סיפור יקר, משהו כמו 40 ש"ח לבן אדם".

מתי מייעדים פתיחה מלאה של האצטדיונים: "משרד הבריאות לא מוכן לנקוב במספר. הפעימה הבאה תהיה ב-7 במרץ ואז הצפי הוא לכארבעה מיליון מחוסנים בשתי מנות ומקדם הדבקה של פחות מ-1. מבקשים שבועיים בין כל פעימה כי מה שפותחים היום, את התוצאות ייראו בעוד שבועיים".

סיום תפקידו מתקרב: "אני מת על המשרד הזה, הייתי רוצה להמשיך פה כי יש עוד דברים לעשות. אני עוד לא בסיכום כי עוד לא סגור מה יהיה, אבל התקופה שאני פה סופר משמעותית ואני מקווה שעשיתי כמה שיותר כדי להציל את הספורט הישראלי. אני גאה בזה שהספורט הישראלי עומד על הרגליים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי