אסנסיו: "כאב לי שציירו אותי כחסר רצון ואמביציה"

מרקו אסנסיו
מרקו אסנסיו | Gettyimages

הספרדי הצעיר התייחס לציטוט שלטענתו הוצא מהקשרו ועורר סערה בספרד: "אנשים קוראים רק כותרות". על יכולתו בריאל מדריד אמר: "אם חושבים שאני יכול לתת יותר, סימן שמאמינים בי מכיוון שהראיתי את זה בעבר"

(גודל טקסט)
מרקו אסנסיו עורר סערה בספרד לאחר שאמר לאחרונה בראיון כי הוא לא השחקן שאמור להיות המנהיג בריאל מדריד ולהוציא את העגלה מהבוץ. הבוקר פורסם ב"מארקה" ראיון עם הקשר הצעיר בו טען שהדברים הוצאו מהקשרם. בעיתון נכתב כי לראשונה העונה אסנסיו, הכישרוני לומד לחיות עם ביקורת. לדבריו בראיון הוא דווקא כן בעל אמביציה להצליח. "אני אדבר במגרש", הבהיר בראיון.


על הציטוט שהוצא מהקשרו: "הכל לא הובן. הכותרת הייתה שאין לי אמביציה וכולם התייחסו אליה, אבל לא אמרתי זאת מעולם. אני רוצה להצליח עם החברים שלי, אבל כנראה כדי לעורר מהומה ובאז תקשורתי בחרו בכותרת הזאת. הדבר היחיד שאמרתי הוא שיש כללים בכל קבוצה ואני רוצה לעבוד לפיהם. אני תמיד אנסה לתרום כמה שיותר ואני רוצה להראות זאת בעונה השלישית שלי בריאל מדריד".


אם הופתע מהתגובות על דבריו: "ברור שהופתעתי כי בשום פנים לא אמרתי דברים כאלה. זה הפוך. לפעמים אני רוצה להראות שאני יכול למשוך את העגלה יותר ממה שאני יכול. מה קובע יותר בריאל מדריד – ותק, איכות או האישיות של השחקן? אני חושב שהאיכות והאישיות. הכי כאב לי שציירו אותי כחסר רצון ואמביציה בעוד שמאז שהגעתי, הראיתי בדיוק את ההיפך. התחלתי במאיורקה והראיתי בגיל צעיר מאוד שאני רוצה להתקדם ולכן חתמתי בריאל מדריד. הפכתי לשחקן הרכב על בסיס היכולת שלי. הייתי מאוד דומיננטי במשחקים חשובים. בעונה הראשונה שלי זכינו בארבעה תארים ובשנייה בעוד ארבעה וזו הייתה פתיחה שלא חלמתי עליה".


הציפיות הגבוהות יותר ממנו העונה: "ברור שכן ואם אנשים חושבים שאני יכול לתת יותר, סימן שהם מאמינים בי מכיוון שהראיתי את זה בעבר. לשחק בריאל מדריד זה לחץ גדול. לא מחשיבים לך את מה שעשית בעבר וכל משחק הוא עולם ומלואו. אם סנטיאגו סולארי צריך להתחשב במה שהראיתי בעבר? את זה נראה, אבל טוב לי איתו. התוצאות טובות יותר וזה הדבר הכי חשוב. הקבוצה נזקקה לתוצאות טובות. העונה ארוכה ויש בה רגעים טובים ורעים. אני בטוח שהטובים עוד לפנינו. זה לא שאני יכול לכבוש כל משחק שלושה שערים, אבל אני רוצה להפוך לשחקן חשוב בקבוצה. אני מודע לכך שיצרתי ציפיות ממני בזכות הכדורגל שהפגנתי".



אסנסיו. יעמוד בציפיות? (Gettyimages)


העמדה שהכי מתאימה לו: "הכי טוב לי לשחק באגף ימין או במרכז, כי שם אני יכול גם להבקיע יותר שערים".


אם עזיבת כריסטיאנו רונאלדו השפיעה על כמות השערים: "האמת שהגענו להמון מצבים, אבל מכל מיני סיבות הכדור לא נכנס. עכשיו קורה הפוך. ברור שלא היינו רגועים כשלא כבשנו שמונה שעות. היה לנו שקט נפשי קטן כששיחקנו טוב למרות שלא הבקענו. ידענו שהשערים יבואו. מהמשבר שהיה לנו למדתי לבודד את עצמי מהכל. פעם ביקורת השפיעה עליי ועכשיו ניסיתי לעשות הכל כדי שלא תשפיע. לא קיבלתי את החולצה מספר 7 של רונאלדו? לא דיברו איתי על זה אפילו. מריאנו הגיע ולקח אותה ובזה זה נגמר".


מועמדות לכדור הזהב: "דיברו עליי בסוף העונה וגם בתחילת העונה, אבל חודש אחד רע שינה הכל. אין בריאל מדריד אמצע. או שיש לנו רצף מדהים או רצף גרוע. הכי טוב עבורי להיות מרוכז בעצמי ולעשות את העבודה. המשפחה שלי נותנת לי עצות. הגבולות שלי? אני רוצה להשיג את המקסימום ולהמשיך לנצח עם הקבוצה ולהיות שחקן חשוב. אף פעם לא הסתרתי את זה ותמיד הייתי מדרידיסטה מאז הייתי ילד קטן".


#LaPortada@marcoasensio10: "Me molesta que se dude de mi ambición" pic.twitter.com/eHUL4L2Eic

— MARCA (@marca) 20 בנובמבר 2018

אם הוא יכול לשחק יחד עם חברו הטוב איסקו: "האמת שלא שיחקנו ביחד הרבה משחקים אז אני לא יודע. שיחקנו נגד רומא ובישלתי לו כדור גדול ב-0:3 וחבל שזה לא נכנס, כי זה היה יכול להיות שער גדול".


התמונה הכי זכורה לו בריאל מדריד: "זו שאני חוגג עם המשפחה ביציע בגמר בקרדיף כשניצחנו את יובנטוס 1:4 בעונת 2016/17. דיברנו על זה קודם שאם אכבוש, ארוץ אליהם".


אם רכישת אדן הזאר תשפיע לו על המוטיבציה: "זה טבעי שכמעט בכל קיץ בא כוכב ענק לריאל מדריד, אבל כרגע זו רק ספקולציה. אין לי מושג מה הכוונות של הקבוצה, אבל ברור שזה אפשרי. בסוף העונה יעשו הערכה מחדש. הכל תלוי בהישגים העונה. לא קיבלתי הצעות מקבוצות אחרות, אבל הסוכן שלי מקבל. אני לא חושב על כלום. מפוקס רק בריאל מדריד".


האכזבה במונדיאל: "אתה מגיע לטורניר עם המון תקוות וחוזר הביתה ואומר 'לעזאזל, היה לנו סיכוי'. הכל היה מוזר בטורניר ודברים שונים הצטברו יחד. כשהפסדנו זה היה רגע קשה מאוד. אני ווינר ודורש מעצמי הרבה ויודע שאנשים קוראים רק כותרות ולכן הכותרת שאין לי אמביציה כל כך הרגיזה אותי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי