פיקה: "יש לנו יותר שיווי משקל בהגנה כשמסי לא משחק"

ג'רארד פיקה
ג'רארד פיקה | AFP

"הפרעוש" צפה מהיציע בחבריו מביסים 1:5 את ריאל מדריד, הבלם שביקש מהאוהדים לא לקלל את סרחיו ראמוס הבהיר: "כשהשחקן הכי טוב לא משחק, כולם צריכים לעשות עוד צעד". וגם: ההקנטות, המספרים וכותרות העיתונים

(גודל טקסט)
ברצלונה חוגגת את אחד הניצחונות הכי מתוקים שלה בהיסטוריה על ריאל מדריד, 1:5 אדיר שמהווה לא רק ניצחון יוקרתי ומשמעותי בלי ליאו מסי שישב ביציע עם בנו, אלא גם משול מבחינתם לעוד סכין בבטנה של ריאל מדריד האומללה, שעוברת את השעות הכי קשות שלה מזה שנים ארוכות ורושמת את פתיחת העונה הכי גרועה מזה 70 שנה.


בעיתון "מונדו דפורטיבו" הראו את ג'רארד פיקה מניף חמש אצבעות תחת הכותרת: "מאניטה קטלנית". לואיס סוארס וג'ורדי אלבה היו המצטיינים עם 4 כוכבים כל אחד, כשכל השאר קיבלו שלושה. העיתון "ספורט" כתב בשער: "בארסה רשמה עוד מאניטה היסטורית". מאניטה, אגב, זו תנועת כף יד מלאה כך שכך חמש האצבעות מורמות ומשמעותה להראות חמישייה.


ג'רארד פיקה לא רק הניף את חמש אצבעותיו, אלא גם כשחגג את הניצחון שמר על הקולגה מהבלאנקוס, סרחיו ראמוס, כאשר הורה עם האצבע לאוהדי ברצלונה להפסיק לקלל את הקפטן ממדריד. הבלם אמר אחרי הניצחון: "זה יום היסטורי. לדור הזה של השחקנים היה את המזל והכבוד להשתתף במשחקים דומים לזה, אבל חלק מהשחקנים לא חוו עדיין את החוויה הזאת והם לא ישכחו אותה לעולם. שיחקנו מצוין בשבוע האחרון בלי השחקן הכי חשוב שלנו, זה לא קל ומראה על האיכויות של הקבוצה. זה לא פשוט לתת חמישייה ליריבה הנצחית, צריך להתענג על זה. אני בטוח שארתורו וידאל מאוד שמח על השער שלו כי יש לו היסטוריה עם ריאל מדריד וזה שער חשוב עבורו".


"LETHAL MANITA" #fcblive#ElClásico#ElClá51copic.twitter.com/p1SKXsQ3GB

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) October 28, 2018


פיקה נשאל איך מצליחים בלי מסי: "אחד הדברים הטובים הבודדים שיש לנו הוא כשמסי לא משחק אנחנו מגינים בשיטת ב 1-4-1-4 וזה מעניק לנו יותר שיווי משקל בהגנה. כשהשחקן הכי טוב לא משחק, כולם צריכים לעשות עוד צעד. כולם רצו לדעת איך נגיב בלעדיו ועשינו את זה כששיחקנו כמו קבוצה". פיקה גם אמר כי הוא מקווה שז'ולן לופטגי לא יפוטר וקרא ללואיס אנריקה שהגיע למשחק להחזיר את ג'ורדי אלבה לנבחרת.


Piqué waving his finger toward the fans at Camp Nou and asking them to stop chanting: "Sergio Ramos… son of a b***h." #fcblive#ElClásico#ElClá51co [marca] pic.twitter.com/8kpB7wS5PE

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 29 באוקטובר 2018


בכלל, בהיעדרו של "הפרעוש" ברצלונה נהנתה מיום גדול של לואיס סוארס ופיליפה קוטיניו. הברזילאי כבש ארבעה שערים בשבעת המשחקים האחרונים של ברצלונה ובכל פעם זה היה השער הראשון במשחק. ג'ורדי אלבה אמר: "לנצח את ריאל מדריד זה כמעט כמו לזכות בליגת האלופות ולכן חגגתי הרבה. לנצח את אינטר וריאל מדריד בלי מסי זה הישג ענק, אבל אנחנו תמיד רוצים שיהיה איתנו. כשהוא על המגרש גם כשהכל נראה שחור הוא הופך לפתע לבהיר". מסי חגג את הניצחון באינסטגרם והראה שהרים כוסית יין לכבוד לואיס סוארס.


Messi on Instagram: "Celebrating the victory and the 3 impressive goals!!! Congratulations to everyone!" pic.twitter.com/5fDSgFtz6L

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 29 באוקטובר 2018


באתר הרשמי של ברצלונה ניצלו את התוצאה כדי להקניט את ריאל והעלו תמונה של הקפטן ג'רארד פיקה מניף יד עם חמש אצבעות לקהל, ובכיתוב לתמונה נכתב "גיב מי פייב" עם אימוג'י של כף יד, כתזכורת לחמשת השערים.

Give me pic.twitter.com/wClG6dWjTi

— FC Barcelona (@FCBarcelona) October 28, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי