צפו בתקציר: מכבי חיפה הפסידה 2:0 בבית נגד מכבי פתח תקווה

מוליכת הטבלה פשוט לא הופיעה מול החבורה הצעירה והתוססת של לוזון ועלולה לאבד ביום שני את הפסגה. חבשי קיבל מבכר את המקום בהרכב וכבש (62) עצמי אומלל, ברירו הכפיל במתפרצת קטלנית של המלאבסים

(גודל טקסט)

תצוגת נפל של מכבי חיפה, משחק גדול של מכבי פתח תקווה. מוליכת הטבלה אירחה הערב (שבת) את המלאבסים בסמי עופר, ולאחר 90 דקות איומות של הקבוצה מהכרמל, היא הפסידה 2:0 לקבוצה הצעירה והתוססת של גיא לוזון. כעת, מכבי תל אביב יכולה לעלות לפסגה ביום שני הקרוב.

לאחר הניצחון של מכבי ת"א נגד הפועל חיפה, הירוקים רצו להשיב את הפער בטבלה לחמש דקות נגד פ"ת, אך בפועל לא הפסיקו לאבד כדורים, כשלו פעם אחר פעם בפעולה האחרונה ובסוף גם הפסידו לראשונה אחרי ארבעה ניצחונות רצופים. עאיד חבשי קיבל הערב מברק בכר את המקום בהרכב, אך הציג משחק רע ואף כבש שער עצמי אומלל בדקה ה-62. תאי בריבו עלה כמחליף וסיים מתפרצת קטלנית עם כדור שני ברשת של ג'וש כהן.

עוד לפני שריקת הפתיחה בחיפה, ניתן היה לראות את שמו של מוחמד עוואד בחוד של מכבי חיפה. החלוץ ששב לקבוצה בחלון העברות פתח בשל הפציעות של ניקיטה רוקאביצה וגודסוויי דוניו. לצערו של עוואד, הוא היה חלש בדיוק כמו יתר חבריו. צ'רון שרי הוחלף במהלך המחצית לאחר שחש התכווצות וסחרחורות. בהיעדרם של מרבית השחקנים הבכירים בסגל, כולל דולב חזיזה שסיים הרחקה, בכר הכניס לכר הדשא את מאור לוי, סתיו נחמני ונהוראי יפרח הצעירים, אך הם לא הצליחו לסייע לקבוצתם.

אצילי. 90 דקות מאכזבות לשחקן הכנף | מאור אלקסלסי
ניצחון נהדר של מכבי פ"ת | מאור אלקסלסי

הרכבים

מכבי חיפה: ג'וש כהן, ארנסט מאבוקה, עאיד חבשי, בוגדן פלאניץ', סאן מנחם, חוסה רודריגס (מאור לוי, 63), נטע לביא, מוחמד אבו פאני (נהוראי יפרח, 76), עומר אצילי, צ'רון שרי (יאניק וילדסחוט, 46), מוחמד עוואד (סתיו נחמני, 63).

מכבי פתח תקווה: אריק ינקו, תומר לוי, דניאל פלשר, אור בלוריאן, ירדן כהן, איתן אזולאי, ארד בר (גיא חדידה, 46), נאור סבג (אור אינברום, 70), ארמנדו קופר (עמית מאיר, 70), עבדיאל ארויו (תאי בריבו, 72), ליאל עבדה.

שחקני מכבי חיפה | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי פתח תקווה | מאור אלקסלסי

מהלך המשחק

דקה 3, איום ראשון במשחק: שרי הכניס כדור לעוואד, החלוץ סחט קרן לאחר הצלה של ינקו.

פתיחת המשחק בסמי עופר | מאור אלקסלסי
מוחמד עוואד | מאור אלקסלסי

דקה 18, מכבי חיפה מתקשה: הירוקים מחזיקים בכדור יותר מיריבתם, אך לא מצליחים להתמודד עם הלחץ של השחקנים בכחול ומאבדים מספר רב של כדורים.

דקה 26, איום מסוכן של פ"ת: עבדה הכניס כדור נהדר לארויו, הפנמי המשיך כל הדרך לעבר השער וסחט הצלה מג'וש כהן.

דקה 35, פ"ת ממשיכה בלחץ: הכחולים המשיכו בלחץ על השער של כהן, בר שלח כדור חזק מקו ה-16 שעבר מעל המשקוף.

ליאל עבדה | מאור אלקסלסי
ג'וש כהן | מאור אלקסלסי
נטע לביא מאוכזב | מאור אלקסלסי

דקה 38, מכבי חיפה הגיבה ללחץ: לביא קיבל את הכדור ליד קו ה-16 והכין לרודריגס, הספרדי בעט לעבר השער אבל ינקו הציל.

דקה 45+2, סיום המחצית הראשונה: שחקני מכבי חיפה ומכבי פתח תקווה ירדו לחדרי ההלבשה ללא שערים.

מחצית שנייה

דקה 46, חילוף בכל צד: חדידה נכנס במקום בר אצל פ"ת, וילדסחוט עלה מהספסל של מכבי חיפה במקום שרי, שחווה התכווצות קלה במפשעה וסחרחורת.

דקה 54, איום מסוכן של פ"ת: הקפטן חדידה, שרק נכנס במחצית, היה קרוב לשער מדהים עם בעיטה אדירה מ-30 מטרים, אבל הכדור שלו רק שרק ליד החיבורים של ג'וש כהן.

דקה 62, 0:1 למכבי פתח תקווה! כדור עומק נהדר של חדידה מצא את הרגל של ירדן כהן, המגן הכניס כדור רוחב לעבר מרכז הרחבה של חיפה, חבשי גלש לכדור והבקיע שער עצמי אומלל.

שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | מאור אלקסלסי
שחקני מכבי פתח תקווה חוגגים | מאור אלקסלסי
ירדן כהן חוגג | מאור אלקסלסי

דקה 65, החמצה גדולה של מכבי חיפה! הירוקים היו קרובים לשער שוויון מהיר מאוד לאחר שאצילי הרים כדור נהדר למרכז הרחבה, נחמני המחליף היה חופשי לנגיחה אבל הכדור עבר סנטימטרים מהמסגרת.

דקה 78, כמעט 1:1! וילדסחוט מצא את אצילי על קצה הרחבה, שחקן הכנף בעט כדור חכם מאוד שפגש את המשקוף של ינקו המופתע.

דקה 81, 0:2 למכבי פתח תקווה! הכחולים יצאו להתקפה מתפרצת מהירה, עבדה ראה את בריבו המחליף חופשי לגמרי בדרך לרחבה והחלוץ הכניע את כהן בלי בעיות.

תאי בריבו חוגג עם ליאל עבדה | מאור אלקסלסי
תאי בריבו חוגג | מאור אלקסלסי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי