מוריניו לקראת ולנסיה: "יש שחקנים שאכפת להם יותר מאחרים"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | מנצ'סטר יונייטד, רשמי

מאמן יונייטד עלול לסיים את תפקידו בקבוצה אם יפסיד את המשחק הקרוב בליגת האלופות, "אני לא חושש לגבי עתידי" אמר הפורטוגלי. וגם: סיטי תנסה להתאושש מההפסד לליון ויובנטוס תשחק ללא רונאלדו מול יאנג בויז

(גודל טקסט)

הסיבוב השני של ליגת האלופות ייפתח מחר (שלישי) עם כמה שאלות מעניינות. האם מנצ'סטר סיטי תתאושש מהפסדה המפתיע לליון? איך ירגיש כריסטיאנו רונאלדו שיצפה לראשונה במשחק ליגת האלופות מהצד בעקבות הרחקה כשיובנטוס תארח את יאנג בויז? ואיך באיירן מינכן תתאושש מהפסד הליגה הראשון שלה העונה נגד אייאקס? איך הבלאגן של מנצ'סטר יונייטד ישפיע עליה נגד ולנסיה? והאם ריאל מדריד תסתדר בסגל חסר ברוסיה נגד צסק"א מוסקבה?

בית ה'
באיירן מינכן – אייאקס (22:00)
הבווארים החלו את הקמפיין האירופי, עם ניצחון יפה של 0:2 על בנפיקה ליסבון, אבל בליגה יש לחץ גדול מאוד על ניקו קובאץ' אחרי ההפסד 2:0 להרטה ברלין ואיבוד המקום הראשון. קובאץ' לקראת המשחק: "אנחנו צריכים להשתפר בדברים הקטנים. אני משוכנע שנשתפר בקרוב. אנחנו צריכים רק לנצל את ההזדמנויות שיש לנו לכבוש. אנחנו רוצים לראות תגובה הולמת מהקבוצה. בשבעת המשחקים הראשונים לא הפסדנו ועדיין לא הכל היה מבריק, אז בשני המשחקים האחרונים בהם לא ניצחנו לא הכל שחור. אייאקס? קבוצה מצוינת שאוהבת להחזיק בכדור".


ניקו קובאץ'. "אנחנו צריכים להשתפר בדברים הקטנים"  (Gettyimages)

אריין רובן שישחק נגד קבוצה הולנדית אמר: "אנחנו צריכים להיות מרוכזים ומקווה שיהיה משחק ברמה הכי גבוהה. המטרה להתחיל סדרה של הרבה משחקים טובים". קובאץ' אמר שהוא בוטח בג'רום בואטנג למרות משחקו הרע נגד הרטה ברלין והבטיח להמשיך לעשות רוטציות. לאון גורצקה בספק למשחק בגלל פציעה בקרסול.

אייאקס מגיעה למשחק אחרי שניצחה את א.א.ק אתונה 0:3 וגם היא במצב טוב בליגת האלופות, אבל מגמגמת בליגה ומרוחקת כבר חמש נקודות מהמוליכה פ.ס.וו איינדהובן. מאמנה אריק תן האח מכיר היטב את באיירן אחרי שהיה מאמן קבוצת המילואים שלה בין 2013 ל-2015.

א.א.ק אתונה – בנפיקה ליסבון (22:00)
שתי הקבוצות מחפשות ניצחון ראשון במשחק אותו ישפוט צוות ישראלי בראשותו של השופט אוראל גרינפלד. א.א.ק אתונה מדורגת במקום השלישי ביוון ובנפיקה באותו מיקום בליגה הפורטוגלית.

בית ו'
הופנהיים – מנצ'סטר סיטי (19:55)
אחד המשחקים המרתקים בשלב הבתים עד כה וזה מפתיע. כולם היו בטוחים שסיטי תטרוף את הבית בקלות והיא היתה מועמדת לזכייה במפעל לפני הפתיחה, אבל הפסד מפתיע בבית לליון 2:1 הדהים את אירופה. סיטי כבר מדורגת ראשונה בפרמיירליג ופפ גווארדיולה שהיה מורחק במשחק הראשון ירצה להראות בגרמניה שההפסד לצרפתים היה רק תקר בגלגל. הופנהיים אולי עצבנית בגלל מה שמכנים "המשחק הכי גדול בתולדותיה" והפסידה בליגה ללייפציג 2:1 ומדורגת רק במקום ה-12. במשחק החוץ נגד שחטאר סיימה ב-2:2 באלופות.

בסיטי סרחיו אגוארו בספק בגלל פציעה וייתכן שהוא ישחק כשהוא לא כשיר עד לפגרת הנבחרות ואז יקבל טיפול. הוא טס עם הסיטיזנס לגרמניה. סיטי זכתה לחדשות מסעירות כשקווין דה בריינה חזר להתאמן, אבל כמובן הוא לא נכלל בסגל. גווארדיולה כועס על בנג'מין מנדי שפצוע בברכו כבר ארבעה משחקים ואיחר חצי שעה לאימון פזיותרפיה. הוא אפילו שוקל להעיף אותו מהמועודון. בהיעדרו ישחקו פביאן דלף ואולקסנדר זינצ'נקו.


מנצ'סטר סיטי תנסה לרשום ניצחון ראשון העונה בליגת האלופות (Gettyimages)

הופנהיים סובלת ממכת פציעות בהגנה. חמישה בלמים חסרו במשחקה נגד לייפציג והמאמן יוליאן נגלסמן נאלץ לתת בכורה ליוסטין הוגמה ההולנדי. רק הבלם קווין פוגט יחזור מפציעה מול סיטי כך שזה יעשה חיים קלים לפפ.

ליון – שחטאר (22:00)
הצרפתים מקווים להמשיך את המומנטום הטוב שיצרו אחרי הניצחון על סיטי. מאז הם צברו 7 מ-9 נקודות בליגה אחרי פתיחה גרועה. ליון לא ספגה בארבעה משחקים נגד אוקראיניות, אבל זה יהיה משחקה הראשון נגד שחטאר. ליון תצטרך להיזהר מג'וניור מוראיש חלוץ ברזילאי בן 31 שכבש 9 שערים ב-10 משחקי ליגה ראשונים. נביל פאקיר מליון שהחמיץ פנדל במשחק האחרון בליגה נגד נאנט שהסתיים ב-1:1 אמר: "יש לנו מטרה אחת לנצח את המשחק ולהתרכז רק במטרה. הניצחון על סיטי נתן לנו הרגשה טובה".

בית ז'
צסק"א מוסקבה – ריאל מדריד (22:00)
אחרי ה-0:3 המרשים על רומא במשחק הראשון, אלופת אירופה הגיעה לרוסיה בהרכב חסר ללא איסקו ומרסלו הפצועים, גארת' בייל שהיום התגלה שלא סובל מפציעה והקפטן סרחיו ראמוס שזכה למנוחה. מאמן צסק"א, ויקטור גונצ'רנקו, הפסיד פעמיים לריאל מדריד כשאימן בעבר את באטה בוריסוב. הוא דיבר על הפרישה של איגור אקינפייב מנבחרת רוסיה ואמר: "כאוהד של הנבחרת זה מצער אותי, אבל כמאמן שלו אני שמח. הוא יוכל לתת יותר לקבוצה". אלן דזאגוייב אמר: "זה לא משנה שיש לריאל מדריד פציעות. יש לה מספיק שחקנים בשביל שתי קבוצות".


טיבו קורטואה הצליח לעצור את אנטואן גריזמן בדרבי של מדריד (Gettyimages)

טיבו קורטואה שהצטיין ב-0:0 נגד אתלטיקו מדריד בליגה אמר: "אני משחק טוב עם הרגליים שלי ואני שמח שהצלחתי לעצור את דייגו קוסטה ואנטואן גריזמן. היינו צריכים לנצח ומה שאהבתי זה שהאוהדים קראו בשמי. אני מוצא את המקום שלי בקבוצה לאט לאט". דני סבאיוס אמור לפתוח בהרכב אחרי שעלה כמחליף במחצית השנייה בדרבי המדרידאי, והיה אחת מנקודות האור בקבוצה.

רומא – ויקטוריה פזלן (22:00)
נראה שהג'אלורוסי יצאו מהמשבר אחרי שחיברו שני ניצחונות רצופים בליגה, ובעיקר הניצחון הגדול 1:3 על לאציו בדרבי. חאבייר פאסטורה שהוחלף במחצית הראשונה בדרבי סובל מפציעה בשוק וצפוי להחמיץ את המשחק. גם דניאלה דה רוסי שחטף מכה עשוי לבקש מנוחה: "אני רוצה לשחק, אבל אני מוכרח לתת לגוף שלי לנוח". אלכסנדר קולארוב עלה לשחק באולימפיקו כשסבל משבר קטן בזרת ברגל שמאל, אך למרות זאת צפוי לפתוח גם נגד ויקטוריה פלזן. אלסנדרו פלורנצי אמר: "המשחק מחר בעל חשיבות עליונה להמשך. במשחק הראשון בבית אחרי ההפסד לריאל מדריד חייבים לנצח".

בית ח'
מנצ'סטר יונייטד – ולנסיה (22:00)
לפחות לפי כלי התקשורת ז'וזה מוריניו יפוטר מהקבוצה אם יפסיד את המשחק הקרוב ואת המפגש הבא מול ניוקאסל באולד טראפורד. כשמוריניו נשאל היום במסיבת העיתונאים האם הידיעה שזינדין זידאן התקשר אליו להרגיע אותו שהוא לא רוצה את הג'וב שלו נכונה? הפורטוגלי ענה: "תשאלו את מי שכתב את הידיעה הזאת".

איך הקבוצה אחרי ההפסד נגד ווסטהאם: "זה שבוע חשוב עבורנו ולשחקנים יש הזדמנות לשחק משחק גדול. לא כל אחד יכול לשחק באלופות. יש תגובות שונות אצל השחקנים אחרי ההפסד לווסטהאם. לפעמים מה שאתה רואה זה לא מה שהם חשים בפנים.

איך הוא רואה את אלכסיס סאנצ'ס שלא שיחק: "כמו שאתה (הכתב) רואה את זה". הכתב: "הוא צריך ליצור יותר מצבים". מוריניו: "מסכים איתך".

השחקנים ממשיכים לתמוך בו: "אחרי 20 שנה בכדורגל אני כבר לא ילד. אני לא חושב שהשחקנים לא ישרים איתי. תשאלו פרשנים שהיו שחקני כדורגל אם אי פעם הם הלכו למשחק כדורגל והחליטו לא לתת הכל בו. אם מישהו מהם יגיד לי דבר כזה אשנה את דעתי. דבר אחר הוא היכולת שלהם לשחק, אבל אני מאמין שכן הם תומכים בי".


ז'וזה מורניו. "האחריות היא של כולנו" (Gettyimages)

הסיבה לכישלון: "האחריות היא של כולנו. ההופעה האחרונה היא תוצאה של הרבה גורמים. לכל אחד במועדון יש תפקיד וזה כולל גם אותי. כמנצחים כולנו מנצחים ביחד. כשמפסידים זו האחריות של כולם. אני עצמי יכול לשפר מה שתלוי בי. אני לא יודע מה השחקנים חושבים. יש כאלה נראים עצובים בפנים שמחים ויש ההיפך".

יש כאלה שלא אכפת להם: "יש כאלה שאכפת להם יותר מאחרים".

אתה חושב שתאבד את הג'וב שלך: "בכלל לא. בספרד אומרים שאני מאמן בנפילה? ההצלחה של אתלטיקו מדריד שנה שעברה הייתה הצלחה שלי לפני שנתיים (הזכייה בליגה האירופית)".

יובנטוס – יאנג בויז (19:55)
בלי כריסטיאנו רונאלדו המורחק ועם מאזן של 8 מ-8 בכל המפעלים מתחילת העונה, לא צריכה להיות בעיה ל"גברת הזקנה" להביס את השוויצרים החלשים יחסית. מה שמעכיר את האווירה אלה פיטוריו של בפה מארוטה המנכ"ל של יובה. אלופת איטליה בדרך לשיא אירופי עם 7 מ-7 בליגה והשיא בליגות הגדולות שייך לרומא ובאיירן עם 10 מ-10.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי