ליל בלהות: בתיהם של די מריה ומרקיניוס נפרצו, פ.ס.ז' רשמה נתונים שליליים

אנחל די מריה | Aurelien Meunier - PSG/PSG via Getty Images

שחקני אלופת צרפת נפלו קורבן לשודים, הארגנטינאי נטש את האצטדיון עוד במהלך המשחק שהסתיים ב-2:1 לנאנט: "זה פגע באנרגיות שלנו", אמר פוצ'טינו, הראשון מאז 2009 שמפסיד 3 מ-12 משחקיו הראשונים

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

רק בשבוע שעבר חגגה פריז סן ז'רמן העפלה לרבע גמר ליגת האלופות לאחר שגברה באופן מכובד על ברצלונה, אולם בעיר האורות הרוחות סוערות ולא רק מסיבות שקשורות לכדורגל. אלופת צרפת נחלה אתמול (ראשון) הפסד ביתי 2:1 לנאנט ופספסה הזדמנות לעלות לפסגת הטבלה בליגה המקומית, אלא שהבשורה הגרועה יותר התקבלה עוד במהלך המשחק עצמו, כאשר אנחל די מריה נטש בבהלה את האצטדיון כיוון שמשפחתו הוחזקה כבת ערובה בזמן שביתו נשדד ובנוסף גם נפרץ גם בית הוריו של מרקיניוס בשעה שאביו ואמו של הבלם שהו במקום.

המאמן מאוריסיו פוצ'טינו הוריד את די מריה מהמגרש בדקה ה-62 מיד אחרי סצנה לא שגרתית, שבה המנהל המקצועי לאונרדו נתן את הבשורה הרעה למאמן, שהסביר את הסיטואציה לשחקן בזמן שליווה אותו לחדר ההלבשה. ב-RMC תיארו את השוד כ"אלים מאוד", אך מצד שני, ב"לה פריזיאן" טענו כי משפחתו של די מריה לא שמעה דבר על אף שנכחה בבית. עוד דווח כי תכולת הכספת בקומה העליונה של הבית נגנבה במלואה. זו הפעם השנייה שהארגנטינאי נופל קורבן לשוד בביתו, כשהמקרה הראשון אירע ב-2015 בזמן ששיחק במנצ'סטר יונייטד. כזכור, ביום שישי האחרון די מריה האריך את חוזהו בפריז סן ז'רמן בעונה נוספת.

באותו אזור בפריז, פורצים פשטו על בית הוריו של מרקיניוס ובהמשך הלילה דווח כי המשפחה בריאה ושלמה. הברזילאי אישר את הדיווח על האירוע בפוסט באינסטגרם והבהיר כי המקרה היה יותר מפחיד מאשר מזיק ושמשפחתו לא סבלה. כמובן שהמשטרה פתחה בחקירה של הפריצות ופוצ'טינו התייחס למאורעות בסיום המשחק: "אנחנו מאוכזבים שאיבדנו שלוש נקודות, אבל יש דברים יותר חשובים מספורט והשחקנים שלנו מודאגים. זה לא תירוץ, אבל זה גרם לצניחה באנרגיות שלנו וזה לא נורמלי".

אגב, זו בכלל לא הפעם הראשונה שמקום מגוריו של שחקן פ.ס.ז' מסומן כמטרה לשוד אלים ובמקרה של מרקיניוס הדבר התרחש גם בשנה שעברה. בינואר 2020 שודדים ניסו לפרוץ לביתו של הבלם במהלך משחק נגד מונאקו בפארק דה פראנס, אלא שאז אחד המאבטחים במקום הזעיק את המשטרה והפושעים נמלטו. מאז דצמבר 2018 גם טיאגו סילבה, אריק צ'ופו-מוטינג (פעמיים), סרחיו ריקו ומאורו איקרדי סבלו מפריצות וגניבות בבתיהם.

וכאמור, היה גם כדורגל בפריז ובגזרה הזו תמונת המצב לא נראתה טוב. יוליאן דרקסלר העלה את המארחת ליתרון בדקה ה-42 אבל נאנט הפכה בזכות שער של רנדאל קולו בדקה ה-59 ובישול שלו למוזס סימון בדקה ה-71. ה-2:1 הפך את פוצ'טינו למאמן הראשון מאז 2009 שמפסיד בשלושה מתוך 12 משחקי הליגה הראשונים שלו במועדון מעיר הבירה. באופן אירוני, האחרון שהיה אחראי לנתון כזה הוא אנטואן קומבוארה, מאמנה של נאנט כיום. פ.ס.ז' רשמה הפסד ביתי שני רצוף בליגה לראשונה מאז נובמבר 2012 ובנוסף, לראשונה מאז מאי 2014 הפריזאים נוצחו במשחק ליגה ביתי שבמהלכו החזיקו ביתרון.

הפער מליל שבמקום הראשון עומד על שלוש נקודות ועד תום העונה נותרו תשעה מחזורים, כאשר בשניים הקרובים האלופה תפגוש את ליון (שנמצאת במקום השלישי עם מאזן נקודות זהה) ולאחר מכן את ליל, במפגשים קריטיים למאבק האליפות. "התחלנו את המשחק טוב ועשינו את ההבדל, אבל אחרי השוויון המשחק נפתח ולא היינו חזקים מספיק", ניתח פוצ'טינו. "פספסנו הזדמנות לעלות פסגה ואיבדנו נקודות, זה הופך את המצב לקשה יותר אבל נותרו המון משחקים. בליגת האלופות נדרשו מאיתנו המון אנרגיות פיזיות ומנטליות ואפשר היה לראות את ההשפעה היום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי