ארבעה נציגים למכבי חיפה, שלושה למכבי ת"א: נבחרת העונה הסדירה

ניקיטה רוקאביצה, איתן טיבי | דני מרון

שוער שקרוב להשאיר את קבוצתו בליגה, שני בלמים זרים שעושים את ההבדל, קשר שמצית את הדמיון במדי הפתעת העונה ויהלום שעוד נשמע עליו רבות. לפני תחילת הפלייאוף, קבלו את הרכב המצטיינים

(גודל טקסט)

זהו זה, העונה הסדירה בליגת העל הגיעה לסיומה ובקרוב מאוד ייצאו לדרך משחקי הפלייאוף. עונת 2020/21 מספקת את הסחורה לחלוטין, ואנחנו כבר לא יכולים לחכות לראות כיצד יוכרע מאבק האליפות המרתק ומי יהיו הקבוצות שלצערן, ינשרו לליגה השנייה. לקראת הפלייאוף החלטנו לבחור את נבחרת העונה הסדירה. ה-11 שסיפקו את העונה הטובה ביותר, והיו מאוד משמעותיים עבור הקבוצות שלהם. הבחירה הייתה ממש לא פשוטה, ואחרי מחשבות רבות – אלה הם הנבחרים. קבלו אותם:

רובי לבקוביץ'

הפועל חדרה החתימה בתחילת העונה את יואב ג'ראפי, שנותן עונה מצוינת משלו במ.ס אשדוד, אך לבסוף נאלצה לוותר עליו מכיוון שג'קי בן זקן הודיע שמעברו לא יתבצע אם לא יתקבל התשלום על השוער מהפועל תל אביב, בה הוא שיחק כמושאל בעונה הקודמת. החדרתים נאלצו לוותר עליו, ובמהלך בזק החתימו את לבקוביץ' – שפשוט נותן עונה גדולה. מעבר לכך שהוא קיבע את עצמו כאחד הישראלים הבכירים בתפקידו, הוא הביא לקבוצתו לא מעט נקודות העונה במו ידיו ובדרך להשאיר אותה עונה נוספת בליגת העל כאשר הרבה רשום על שמו.

רובי לבקוביץ' | שלומי גבאי

ננאד סבטקוביץ'

איזה בינגו של מ.ס אשדוד. הבלם הגיע לקבוצה של רן בן שמעון, השתלב במהרה, ולא מפסיק לקבל מחמאות ממאמנו לא רק על היכולת שלו על כר הדשא – אלא על איכויות המנהיגות שלו. קבוצות גדולות בליגה כבר שמות עין על הסרבי הנהדר, שהוא בסך הכל בן 25, ומעניין לראות כיצד תתפתח הקריירה שלו בישראל אם יתקדם לקבוצה גדולה יותר מאשדוד. רושם עונה מצוינת יחד עם טימותי אוואני, ועל אף ירידה ביכולת לאחרונה, הרוויח את מקומו בנבחרת העונה הסדירה ביושר.

ננאד צבטקוביץ' חוגג | לירון מולדובן

איתן טיבי

עונה עצומה לשחקן מכבי תל אביב. בגיל 33, הבלם נראה פשוט בשיאו, משחק בשקט האופייני לו ותורם כל כך הרבה למשחק של הצהובים – וממש לא רק מבחינה הגנתית. היכולת שלו להתחיל התקפות נהדרת, והוא ככל הנראה הבלם הישראלי הטוב ביותר היום, ונבחרת ישראל אפילו לא יכולה להתחיל לחשוב לוותר עליו כדי לטפח את הדור הצעיר.

מוחמד אבו פאני, איתן טיבי | דני מרון

בוגדן פלאניץ'

אחרי פתיחה בינונית של העונה שגרמה ללא מעט אנשים לתהות על קנקנו ולחשוב האם היה למכבי חיפה עדיף להחתים את הסרבי במקום טרנט סיינסבורי – הבלם השתיק את כל המבקרים. שחקן ברמה גבוהה, שאמנם נראה קצת מסורבל בתנועות שלו לפעמים, אך התיקולים שלו נהדרים, קריאת המשחק ובדרך כלל גם הנעת הכדור. העוגן של הירוקים במרכז ההגנה, ואי אפשר שלא להזכיר את המהירות המרשימה לשחקן בעמדתו.

בוגדאן פלאניץ' | מאור אלקסלסי

רועי גורדנה

בגיל 30, קשר מ.ס אשדוד מציג יציבות מרשימה והוא ללא ספק הברומטר של הקבוצה. עונה פשוט מצוינת שלו ושל קבוצתו, והשילוב שלו עם שלומי אזולאי במרכז השדה גורם לפעמים להצית את הדמיון. אולי יותר קל לו בקבוצה כמו אשדוד, אבל עם איך שהוא נראה העונה – הוא יכול לתרום גם לקבוצות גדולות יותר מאשר זו מעיר הנמל. מצד שני, למה לא להמשיך עם רן בן שמעון בפרויקט הנהדר שמתפתח במועדון?

רועי גורדנה | טל לוי

דור פרץ

מה יש להגיד על כוכב מכבי תל אביב? עונה מופלאה מבחינת הקשר, שמציג גרף שיפור עצום מבחינה התקפית, אבל בלי קשר מציג יכולת נהדרת. ומעבר ליכולת, הטירוף בעיניים שלו, הפיזיות האירופית, המלחמה חסרת הפשרות על כר הדשא והמנהיגות היו מהדברים העיקריים שעזרו לצהובים לצאת מפתיחת עונה בינונית אל סיום עונה סדירה מפואר. במאי הוא יחגוג 26, וחבל לראות ששחקן ישראלי ברמה כל כך גבוהה משחק בליגת העל בזמן שהוא יכול להשתלב בקלות ליגות טובות הרבה יותר.

דור פרץ | אריאל שלום

חוסה רודריגס

האס של ברק בכר במכבי חיפה. הרבה לגלגו על הרכש הספרדי שהנחיתו הירוקים בתחילת העונה, זאת לאחר שהוא לא הותיר רושם טוב יותר מדי בתקופתו במכבי תל אביב. אבל אצל הקבוצה מהכרמל רודריגס משחק בעמדה אחורית יותר מאשר שיחק בזמנו אצל הצהובים, ואסור לשכוח שבקדנציה הראשונה שלו בישראל הוא היה בסך הכל בן 23. מביא שקט מרשים לקישור האחורי, משחרר לחץ היטב ומניע בנינוחות וקור רוח את הכדור. אחת מהפתעות העונה ללא ספק, ואולי גם יזכה בתואר שער העונה עם הביצוע המופלא מול הפועל תל אביב.

חוסה רודריגס, גודסוויי דוניו | אודי צטיאט

דולב חזיזה

הקשר נתן עונה מרשימה ב-2019/20 והוכיח שהוא יותר מראוי להיות חלק בכיר מהסגל של מכבי חיפה, אבל ספק אם מישהו ציפה שהוא יציג שדרוג כל כך גדול העונה, שהופך אותו אולי למועמד המוביל לתואר שחקן העונה אם הירוקים יצליחו לזכות באליפות ראשונה אחרי עשור. את העונה הקודמת הוא סיים עם שישה שערי ליגה ועשרה בישולים ב-31 הופעות, והעונה הוא עומד על שמונה כיבושים וחמישה בישולים ב-23 משחקים, אבל זה לא רק המספרים, היכולת הנפלאה והווירטואזיות –  הוא ללא ספק הווינר הכי גדול במכבי חיפה, וכל הזמן תראו אותו על הדשא עם רעב עצום להשיג ניצחון, ולא משנה איך.

דולב חזיזה חוגג | מאור אלקסלסי

ליאל עבדה

איזה שחקן גדל במכבי פתח תקווה. אחרי מנור סולומון, עבדה פרץ לחיינו בסערה ובעונת הבכורה שלו בליגת העל, בסך הכל בגיל 19, הוא הצליח לעשות כאב ראש גדול לשחקני ההגנה השונים. הוא מוביל את המלאבסים במספר השערים (8) והבישולים (4), אבי לוזון כבר הצהיר שהיעד הבא שלו יהיה חו"ל – ואנחנו לא יכולים לראות לאן הכישרון המופלא הזה יתפתח, וכמה מכבי פ"ת תקבל עליו (רמז – זה לא יהיה מעט). מקומו בנבחרת ישראל, ולא סתם הוא קיבל זימון בכורה לקראת המשחקים הקרובים. בתוך זמן לא ארוך במיוחד הוא גם יהפוך לאחד השחקנים המשמעותיים של הנבחרת בשנים הקרובות.

ליאל עבדה | דני מרון

יונתן כהן

אם החמצת עשרה משחקים מתוך 26 ואתה עדיין בנבחרת העונה הסדירה – כנראה שעשית דברים גדולים. וחלוץ מכבי תל אביב הוא איש של דברים גדולים. ווינר ענק, שחקן של מאני טיים ושל מספרים. תשעה שערים וחמישה בישולים הוא סיפק ב-16 הופעות ליגה בלבד, ניצח משחקים לצהובים, ולצערו זכה להיות חלק למשחק הראשון בריצת הניצחונות הרצופים המטורפת שהתחיל פטריק ואן לוון. כהן בן ה-24 הוזכר בקיץ ובינואר כמועמד לקבוצות באיטליה, ואם תהיה לו אפשרות כזו, הוא חייב לנסות את מזלו ולקחת את הקריירה שלו קדימה. אחרת, קשה גם לראות אותו מקבל דקות משמעותיות בנבחרת שמשחקים בה בחלק הקדמי ערן זהבי, מואנס דאבור, שון וייסמן, מנור סולומון, וכן, גם ליאל עבדה בקרוב מאוד.

יונתן כהן חוגג | לירון מולדובן

ניקיטה רוקאביצה

למרות שהחמיץ העונה שישה משחקי ליגה, הסקורר של מכבי חיפה מוליך בגאון את טבלת מלכי השערים עם 17 כיבושים ב-20 הופעות בלבד, בדרך הבטוחה לסיים שנה שנייה ברציפות כמלך שערי הליגה. האוסטרלי הוא מינימליסט, הוא יכול לא לגעת בכדור לאורך כמעט משחק שלם, אך לדעת לכבוש כשהוא יגיע למצב מסוכן. עם זאת, יש לציין כי למרות השיפור בכמות השערים פר משחק ביחס לעונה הקודמת, נראה שהעונה החלוץ בן ה-33 מחמיץ קצת יותר, והירוקים חייבים אותו בשיאו בפלייאוף העליון אם הם רוצים להחזיר לכרמל את תואר האליפות.

ניקיטה רוקאביצה | לילך וייס

כמעט נכנסו: ג'וש כהן, אור בלוריאן, מוחמד אבו פאני, אייל גולסה, גבי קניקובסקי, דין דוד, אלכסנדר פשיץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי