בשישי: באיירן מינכן תוגרל נגד מנצ'סטר סיטי ברבע גמר ליגת האלופות?

פפ גווארדיולה, רוברט לבנדובסקי | Gettyimages

תמונת העולות הושלמה ברביעי ובכל אירופה מחסירים פעימה לקראת קרב ענקים אפשרי בין השתיים שכבשו למעלה ממאה שערים העונה. עוד אפשרויות: ריאל נגד ליברפול, שלוש שנים אחרי הגמר בקייב, או קלאסיקר. כל התסריטים

(גודל טקסט)

לראשונה מאז עונת 2004/05, גם כריסטיאנו רונאלדו וגם ליאו מסי, ככל הנראה השחקנים הגדולים בהיסטוריה של המפעל – לא יהיו ברבע גמר ליגת האלופות אחרי שיובנטוס וברצלונה הודחו על ידי פורטו ופריז סן ז'רמן בהתאמה. הקבוצות האנגליות חזרו לשלוט ובגדול עם שלוש נציגות בשלב שמינית הגמר לעומת אחת בלבד מספרד – ריאל מדריד ואפס קבוצות מארץ המגף.

העולות לרבע הגמר:

באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, ליברפול, פריז סן ז'רמן, ריאל מדריד, צ'לסי, בורוסיה דורטמונד ופורטו

מחר (שישי) בשעה 13:00 שעון ישראל תצא לדרך ההגרלה המרתקת בה אין הגבלות – כולן יכולות לשחק נגד כולן – קבוצות מאותה המדינה למשל וכן כאלו שנפגשו כבר בשלב הבתים (למשל מנצ'סטר סיטי נגד פורטו). המשחק הראשון ייערך בתאריך השישה או השבעה באפריל והגומלין בימים הפוכים ב-13-14 באפריל בהתאמה. לקראת ההגרלה, ספורט1 עושה סדר.

לדעת רבים מנצ'סטר סיטי, מוליכת הפרמיירליג שלא מזמן חיברה 21 ניצחונות רצופים ובאיירן מינכן, הטרבליסטית הגאה, הן הקבוצות הטובות באירופה והאוהדים חולמים על מפגש כפול ביניהן – כמה חבל שאם וכאשר, זה יקרה ללא קהל הקבוצות שיחקו זו נגד כבר שלוש פעמים בעבר אך מעולם לא בנוקאאוט. כמובן שישנה פיקנטריה אם ההגרלה תתמשך – פפ גווארדיולה, שחולם לזכות בגביע עם האזניים הגדולות לראשונה מזה עשור – נגד האקסית. שתי הקבוצות כבר חצו את רף מאה השערים העונה. באיירן של פליק כבשה 111 והקבוצה של פפ הבקיעה 101.

רונאלדו ומסי. יהיה מוזר לראות את רבע הגמר בלעדיהם | JOSEP LAGO/AFP via Getty Images

אם כבר באקסים עסקינן, תומאס טוכל הוא המאמן היחיד שאימן שתי קבוצות בליגת האלופות באותה עונה. הגרמני שלקח את צ'לסי לרבע הגמר (לראשונה מאז 2013/14) עשוי לקבל את פריז סן ז'רמן, הקבוצה ממנה פוטר בחודש דצמבר האחרון. הצרפתים אמנם הדיחו את ברצלונה כשסגרו עניין עם 1:4 גדול בקאמפ נואו בזכות שלושער של קיליאן אמבפה, אך סובלים מבעיות בליגה ומעולם לא זכו בצ'מפיונס. אשתקד הסתפקו בהגעה לגמר.

משחק ענק נוסף שיכול לקרות הוא מפגש בין ריאל לליברפול, שחזור גמר ליגת האלופות ב-2018 והפעם ללא כריסטיאנו רונאלדו וגארת' בייל אבל בהחלט עם מוחמד סלאח וסרחיו ראמוס. עד היום לא שכחו לקפטן הבלאנקוס את העבירה שביצע על המצרי שהביאה להחלפתו. אלופת אנגליה נמצאת בצרות צרורות בפרמיירליג ואולי בליגת האלופות תזכה לחיים חדשים. ריאל, שיאנית הזכיות במפעל, מגיעה לרבע הגמר לראשונה מאז עזיבת רונאלדו.

סרחיו ראמוס, מוחמד סלאח
סרחיו ראמוס ומוחמד סלאח בגמר ב-2018 | David Ramos/Getty Images

אפשרות נוספת היא משחק מרתק בין שתי הקבוצות מאותה המדינה. צ'לסי וליברפול נפגשו לא אחת בשלבי הנוקאאוט – זה קרה בעונת 2004/05 (ליברפול הגיעה עד לגמר וזכתה בגביע) וכן ב-2007/08 (הבלוז עם אברם גרנט הגיעו לגמר) וגם ב-2008/09 כשבשלב רבע הגמר במשחק הגומלין התוצאה הייתה 4:4 משוגע. ומה דעתכם, למשל, על עוד קלאסיקר בין באיירן לבורוסיה דורטמונד ושוב מפגש בין שניים מהסקוררים הטובים באירופה – רוברט לבנדובסקי מול ארלינג הולאנד (מלך שערי המפעל עם עשרה כיבושים)? נראה כי פורטו שהדיחה את יובה היא הקבוצה שכל אחת תרצה לקבל. בקיצור: יש למה לחכות.

עוד קצת היסטוריה, באיירן היא שיאנית ההופעות במעמד רבע הגמר (במתכונת החדשה של ליגת האלופות מאז עונת 1992/93) – לא פחות מ-19 פעמים. בארסה שנייה עם 18 פעמים ואחריה ריאל מדריד עם 17. מבין הקבוצות שהעפילו העונה, צ'לסי שישית עם עשר הופעות ואחריה ליברפול עם שמונה. דורטמונד ופורטו עם שבע הופעות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי