זידאן: "נשארתי נאמן לפילוסופיה שלי במשך כל התקופה בריאל"

זינדין זידאן
זינדין זידאן | Gettyimages

מאמן הבלאנקוס לשעבר התראיין לאתר אופ"א וסיפר על ההצלחות בבית ספרד: "כל הזכיות היו פנטסטיות", חשיבותו של בנזמה: "יישם את משחק החזקת הכדור", וההבדל בין ליגת האלופות לליגה: "הייתי מתכונן אותו הדבר"

(גודל טקסט)

עוד לפני המעבר של כריסטיאנו רונאלדו ליובנטוס שהרעיד את עולם הכדורגל, אוהדי ריאל מדריד וחובבי הענף בכל העולם הופתעו מאוד מבחירתו של זינדין זידאן לפנות את מקומו כמאמן הבלאנקוס אחרי תקופה שארכה פחות משלוש שנים וכללה לא פחות משלוש זכיות בתואר היוקרתי מכל- ליגת האלופות. בראיון שערך לאתר אופ"א, סיפר הצרפתי על ההצלחות, שחקניו והיריבות.

הזכיות בליגת האלופות: "כולן היו פנטסטיות. כולן היו מיוחדות מסיבות שונות. הראשונה הייתה שונה כי היא הייתה הראשונה שלי כמאמן, השנייה הייתה סמלית ואינטנסיבית בו זמנית – התמודדנו מול יובנטוס והייתה לנו הופעה יוצאת מן הכלל במחצית השנייה והתואר השלישי היה הדובדבן שבקצפת לשלוש העונות שלי בריאל מדריד. תמיד נשארתי נאמן לפילוסופיית הכדורגל שהעברתי לשחקנים שלי, ולא משנה מי היו היריבות שלנו".

היכולת הפחות טובה דווקא בבית: "לעתים קרובות, הצלחנו יפה מאוד בחוץ, מה שעשוי להסביר ירידה קלה בריכוז בגומלין. במקביל, מעולם לא היה רושם שהקבוצה הייתה בפאניקה. כאשר אתה עובד עם שחקנים ברמה גבוהה, הם יודעים איך לנהל תקופות כאלה של משחקים בהן אתה לא משחק טוב, והם מחזירים את הדברים למסלול מהר מאוד. התפקיד שלי היה לשמור עליהם רגועים".

קארים בנזמה: "הוא היה חשוב מאוד לאיזון מהבחינה של איך שרציתי שהקבוצה תתקוף. הוא עזר ליישם את משחק החזקת הכדור שלנו על ידי משחק עם חבריו לקבוצה. הוא היה הופך את עצמו לנגיש והוא שחקן קבוצתי אמיתי".


בנזמה עם זידאן. זכה להרבה קרדיט מהמאמן (AFP)

החשיבות של דני קרבחאל ומרסלו: "הם היו חלק חשוב מאוד בשיטה שלנו, כי הייתה להם את היכולת לעשות משהו בלתי צפוי וליצור חוסר ודאות אצל היריב. כשהכדור הלך לאגף, תמיד הייתה אפשרות שיקרה משהו. ואכן לעיתים קרובות הצלחנו לשבור קבוצות על ידי זה ששמרנו על הכדור ותקפנו דרך האגפי". כשהכדור יצא מהאגף, תמיד הייתה אפשרות שמשהו יקרה".


על סרחיו ראמוס וכריסטיאנו רונאלדו:
"שניהם שחקנים עם המון אנרגיה והשפעה על הסגל. סרחיו ראמוס מנהיג מטבעו עם נוכחות גדולה בחדר ההלבשה, וכריסטיאנו רונאלדו הוא מנהיג על המגרש שנותן השראה לחבריו לקבוצה. הם משלימים זה את זה היטב".


ההבדל בין ליגת האלופות ל"לה ליגה":
"עבורי לא היה הבדל. הייתי מתכונן לכל המשחקים באותה צורה. בכל מצב, כשאתה מאמן ריאל מדריד אתה צריך לנצח בכל משחק, ולשמור על רמה מסוימת של כדורגל – זאת הפילוסופיה שלי".

טוטנהאם ויובנטוס, היריבות שניצחו את ריאל במפעל בשנה שעברה: "טוטנהאם קבוצה טובה, צעירה ומאוד מאוזנת. ההופעה החלשה שלנו שם חיזקה אותנו, למדנו את השיעור שלנו שם. לגבי ההפסד ליובנטוס בבית, מדובר במקרה בו היינו בטוחים כבר שעלינו לשלב הבא, אבל זה היופי בכדורגל ששום דבר לא נגמר עד הסוף".


"משלימים זה את זה". רונאלדו עם ראמוס (AFP)

העובדה שבשני הגמרים האחרונים הוא עלה עם אותו ההרכב בדיוק: "תוכנית המשחק שלנו הייתה שונה לגמרי, בקארדיף שיחקנו בשיטת היהלום ובקייב בקשתי מאיסקו שיירד לאמצע וכך היינו ממש עם שתי חלוצים. אין ספק שהניסיון שהשחקנים צברו במשחקי הגמר עזר לנו מאוד".

מה למד משלוש העונות בהן סיים כאלוף אירופה: "כשעובדים עם שחקנים מוכשרים ומנוסים, הדבר הכי חשוב הוא לשמור עליהם רגועים. זה מה שאני הייתי צריך כשהייתי שחקן, לכן זאת הגישה שאני מנסה לאמץ".

איך הוא מוריד את מפלס הלחץ: "אני עושה ספורט, אוהב לקרוא וגם מבלה זמן עם המשפחה. זה מאוד חשוב לי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי