אופ"א תבטל את תקנות הפייר פליי הפיננסי, הולאנד בדרך לצ'לסי?

לפי דיווח של טנקרדי פלמרי, מתוכנן שינוי מהותי שיאפשר לקבוצות להשקיע סכומים משמעותיים יותר לעומת המצב הקיים וב"SI" כבר נטען שאברמוביץ' ינצל אותו כדי לרכוש את הנורבגי מדורטמונד. גם מכבי ת"א תהנה מכך

(גודל טקסט)

האם הגיע לסיומו עידן ה"פייר פליי"? כעשור אחרי שהשיקה אופ"א את התקנות שמטרתן לייצר תחרות הוגנת על ידי הגבלה משמעותית של השקעת הקבוצות בכך שהן יכולות להוציא סכומים רק ביחס להכנסותיהן, מסתמן שינוי מהותי.

עשרות קבוצות מהגדולות בעולם נענשו על הפרת חוקי ה"פייר פליי", אמברגו העברות הוטל בין השאר על צ'לסי ואפילו בארצנו מוצאת את עצמה מכבי תל אביב בשנים אחרונות תחת הגבלות שאוסרות עליה לרכוש שחקנים והיא נאלצה להסתייע בשחקנים חופשיים בלבד, אבל כעת מדווח העיתונאי האיטלקי הבכיר טנקרדי פלמרי על שינוי שיאפשר לקבוצות להשקיע כספים גדולים יותר, כך שהשוק ייפתח ובתקווה יאפשר צמיחה ויציבות מחודשת. במכבי ת"א, אגב, סיפרו בתחילת החודש שהם מחכים לעדכון מאופ"א אם הם מסיימים בתום העונה הנוכחית לשלם את חובם ומוסרות מעליהן כל המגבלות, דבר שכעת צפוי לקרות.

ב"ספורטס אילוסטרייטד" כבר לקחו את זה צעד קדימה ומיד לאחר הדיווח של טנקרדי, שגם מוזכר בידיעה, הם פורסמו שצ'לסי תנצל את השינוי כדי לעשות ככל שביכולתה להנחית את ארלינג הולאנד מבורוסיה דורטמונד. צ'לסי בזבזה הקיץ מעל 220 מיליון יורו בשחקני רכש לאחר שהוסר אמברגו ההעברות שלה והיא תוכל להשקיע ברכישת הנורבגי כ-150 מיליון יורו רק בתנאי שתשונה המדיניות על ידי אופ"א. לפי הדיווח, צירוף הולאנד לצ'לסי הוא "משימה אישית" שלקח על עצמו הבעלים רומן אברמוביץ'.

רומן אברמוביץ'
אברמוביץ'. לקח על עצמו משימה | Gettyimages
עוד באותו נושא: ארלינג הולאנד

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי