לא היה בתכניות: רק 1:1 מאכזב לצרפת נגד אוקראינה

אלופת העולם מעדה במשחק הפתיחה של קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022. גריזמן כבש (19) שער אדיר, אך גול עצמי של קימפמבה הכריע (57). טורקיה ניצחה 2:4 גדול את הולנד, שלושער ליילמאז הוותיק. סרביה גברה על אירלנד

(גודל טקסט)

ארבעה חודשים חלפו מאז פגרת הנבחרות האחרונה. הערב (רביעי) יצא לדרך קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022 באירופה. במשחק המוקדם של הערב, הולנד פתחה את המוקדמות ברגל שמאל עם הפסד 4:2 לטורקיה. מיד לאחר מכן, צרפת אירחה את אוקראינה במשחק שנגמר ב-1:1 מפתיע. במקביל, סרביה ניצחה 2:3 את אירלנד.

צרפת – אוקראינה 1:1

לא כך תכננה אלופת העולם לפתוח את הקמפיין המוקדם לקראת המסע להגנת התואר שזכתה בו לפני כשלוש שנים. מאז נובמבר לא התכנסה נבחרת הטריקולור והערב היא שבה ל"סטאד דה פראנס" עם סגל עמוס בכוכבים, אבל עם נקודה אחת ממשחק הפתיחה. היריבה של הצרפתים הייתה אוקראינה, אשר פגשה בחודש אוקטובר האחרון את אותה צרפת באותו אצטדיון בדיוק, והפסידה 7:1 מהדהד במסגרת משחק ידידות.

הפעם, כש"הכסף היה על השולחן", החבורה של אנדריי שבצ'נקו הוכיחה שהיא לא הגיעה כדי לספוג תבוסה נוספת ואף הציגה דקות מרשימות. קיליאן אמבפה קיבל את המקום בחוד של דידייה דשאן לצד אנטואן גריזמן ואוליבייה ז'ירו. כ-20 דקות חלפו משריקת הפתיחה והנבחרת המקומית כבר הציגה את האיכויות שלה. אחרי מספר התקפות שלא צלחו, גריזמן קיבל את בקצה הרחבה וסובב באומנות לרשת של גאורגי בוסקאן.

קיליאן אמבפה מאוכזב | Aurelien Meunier/Getty Images

עד סוף המחצית הראשונה נרשו מספר החמצות נוספות מרגליהם של אמבפה וז'ירו, ובחצי השני הם גם שילמו על זה – סרגיי סידורצ'וק קיבל את הכדור במרכז הרחבה של הוגו לוריס ובעט לעבר השער, הכדור פגע בדרך בפרסנל קימפמבה האומלל וחדר לרשת של המקומיים. דשאן שלף לאחר מכן את פול פוגבה, עוסמאן דמבלה ואנתוני מרסיאל מהספסל שלו, אך הם לא הצליחו לסייע לו להשיג את הניצחון.

טורקיה – הולנד 2:4

משחק הפתיחה של מוקדמות המונדיאל (בית 7) הבטיח הרבה ולא אכזב – שערים יפים, דרמות ושישה שערים. בדקה ה-46 כשהמארחת הובילה 0:3, כנגד למהלך המשחק, היה נראה שהכל גמור, אך האורנג' לא הרימו ידיים והביאו לרבע שעה מותחת. אלא שאז הגיע גיבור הערב, בוראק יילמאז בן ה-35 (כבש רק שער אחד בנבחרת מאז 2017) והשלים שלושער בכדור חופשי אדיר.

האורנג' הגיעו למשחק במומנטום טוב. דוניל מאלן, שפתח בחלק הקדמי לצד ממפיס דפאי והיה יכול לכבוש שער נהדר אחרי שתי דקות כשביצע דריבל יפה אבל בעט חלש למרכז השער. זה סימל, כנראה, את הערב המוחמץ של האורנג'. הטורקים עלו ליתרון בדקה ה-15 כנגד למהלך המשחק בבעיטה חלשה יילמאז פגעה במתייס דה ליכט והטעתה את השוער טים קרול שפתח משום שיאספר סיליסן נפצע בחימום.

בוראק אילמאז חוגג | Onur Coban/Anadolu Agency via Getty Images

מאלן המשיך בערב המתסכל מול השער כשבדקה ה-20 אחרי מהלך נהדר עם דפאי, בעט חלש לידיו של השוער. טכני, מהיר ובלתי צפוי אך רשלני מעט מול השער, כך הוא היה הערב. בדקה ה-34 שחקן פ.ס.וו איינדהובן הגיע לעזור להגנה אך ביצע פנדל בפעולה חסרת אחריות. יילמאז הכפיל את היתרון בלי בעיות – 0:2 לטורקיה. סמוך להפסקה האורחת כמעט צימקה כשדה ליכט עלה להתקפה ונגח נהדר לאחר כדור קרן אך לרוע המזל הכדור פגע בקורה ולאחר מכן הורחק מהקו. שחקני האורנג' טענו שהכדור עבר את קו השער ומדובר במהלך גבולי מאוד, ובהחלט ייתכן שהנבחרת קופחה.

גם פתיחת המחצית השנייה הייתה קטסטרופלית עבור האורנג'. כבר בדקה ה-46 הקאן צ'לאנולו בעט כדור שטוח שהשוער קרול היה צריך להדוף אך כשל. סטיבן ברחאוס היה קרוב לצמק את התוצאה בכדור חופשי מצוין שחמק רק סנטימטרים מהקורה. שני המאמנים ביצעו חילופים במגמות הפוכות כמובן. הטורקים ירדו לאחור כדי לשמור על התוצאה בעוד דה בור הכניס את לוק דה יונג.

עד לדקה ה-75 ההולנדים נראו חסרי אונים, ואז הגיע שני שערים תוך דקה! בדקה ה-75 דייבי קלאסן קיבל מסירה ממפיס וביצע סיבוב ענק בתוך הרחבה וצימק את התוצאה ל-3:1. מיד לאחר מכן השוער הטורקי ביצע שגיאה אדירה ואפשר לדה יונג לכבוש שער מסורבל אחרי בישול של ממפיס. אולם, יילמאז אמר את המילה האחרונה כשהשלים שלושער בכדור חופשי בדקה ה-81. בתוספת הזמן הצביע מייקל אוליבר על הנקודה הלבנה אלא שדפאי נעצר על ידי השוער.

שחקני טורקיה חוגגים | MURAD SEZER/POOL/AFP via Getty Images

סרביה – אירלנד 2:3

לאחר שהפסידה לסקוטלנד בפנדלים ופספסה את הכרטיס ליורו 2020, בסרביה פתחו הערב קמפיין חדש במטרה ברורה – לחזור למרכז הכדורגל העולמי ב-2022. הנבחרת של דראגן סטויקוביץ', לשעבר מאמנו של ערן זהבי בליגה הסינית, נקלעה לפיגור מוקדם נגד האירים הפושרים, אך חזרה משחק התקפה משובח של הכוכבים שלה.

מן העבר השני, הקבוצה של סטפן קני הגיעה למשחק הערב כשהיא לא ניצחה כבר תשעה משחקים ברצף, אך בדקה ה-18 היא הפתיעה את כולם עם שער יתרון של אלאן בראון בבלגרד. הסרבים נלחצו מעט, אבל בדקה ה-40 הם איזנו את התוצאה בזכות גול של דושאן ולאחוביץ' מפיורנטינה.

במחצית השנייה הגיע גם המהפך של המקומיים – דושאן טאדיץ' השלים בישול במשחק כאשר מצא את אלכנסדר מיטרוביץ', החלוץ סיפק צ'יפ אדיר מחוץ לרחבה וחגג שער אדיר. בדקה ה-75 מיטרוביץ' שוב כבש במשחק מבישול שלישי של טאדיץ'. בדקה ה-86 ג'יימס קולינס ניצל טעות בהגנה הסרבית וקבע את תוצאת הסיום.

אלכנסדר מיטרוביץ' חוגג עם דושאן טאדיץ' | Srdjan Stevanovic/Getty Images

תוצאה נוספת

גיברלטר – נורבגיה 3:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי