לקראת המחזור הרביעי בפרמיירליג: ליברפול תשווה שיא של 28 שנים?

יורגן קלופ, סאדיו מאנה
יורגן קלופ, סאדיו מאנה | AFP

המייטירדס יתארחו בלסטר לפתיחת המחזור הרביעי באנגליה (14:30 בספורטHD1), ניצחון פירושו 12 נקודות מ-12 אפשריות לראשונה מ-1990. וגם: מנצ'סטר סיטי ללא סאנה מול ניוקאסל, צ'לסי מול בורנמות'

(גודל טקסט)

המחזור הרביעי בפרמיירליג יוצא לדרך מחר (שבת) עם משחק שעשוי להציב את ליברפול ראשונה עם 12 מ-12 נקודות, ואם כן זו תהיה הפתיחה הכי טובה שלה מאז 1990, אז זכתה לאחרונה באליפות. ליברפול תתארח אצל השועלים מלסטר. עוד שני משחקים של קבוצות צמרת: צ'לסי תתמודד בביתה מול בורנמות' ומנצ'סטר סיטי תארח את ניוקאסל.

לסטר – ליברפול (14:30, ישיר ישיר בספורט1)
ליברפול מקווה לא רק לשמור על מאזן מושלם, אלא גם לשמור משחק רביעי ברציפות של שער נקי – הקבוצה היחידה שלא ספגה העונה – ובוודאי מעודדת מכך שחלוץ לסטר ג'יימי וארדי, שכבש שבעה שערים מולה בחמשת המפגשים האחרונים, עדיין מושעה. בליברפול ימשיך להיעדר דיאן לוברן, כך שג'ו גומז ימשיך במרכז ההגנה לצד וירג'יל ואן דייק. השועלים מתייצבים להתמודדות עם שני ניצחונות רצופים בליגה על וולבס וסאות'המפטון, לאחר שהעפילו לסיבוב השלישי בגביע הליגה באמצע השבוע והכי חשוב עם המאזן שלמנג'ר שלהם קלוד פואל, שיהיה בן 57 ביום ראשון, יש רקורד מצוין נגד ליברפול. רק הפסד אחד בשבעה משחקים.

מנג'ר ליברפול יורגן קלופ אמר במסיבת העיתונאים: "עד כה הוכחנו יכולת טובה, גם אם לא מדהימה, ואנחנו צריכים לשמור עליה. פואל עושה בלסטר עבודה טובה. הם שינו מעט את השיטה שלהם, הם משחקים כדורגל טוב ומלאים בביטחון. הולך להיות לנו משחק קשה. אנחנו חייבים להשיג תוצאה טובה מחר, בדיוק כמו בכל שאר המשחקים. פתחנו עם אותו הרכב שלוש פעמים ברציפות, זה לא יקרה יותר מדי מעכשיו".

סטטיסטיקה: ליברפול ניצחה 8 מ-12 משחקיה האחרונים מול לסטר. בעשרת המשחקים אחרונים של לסטר נגד המובילה ערב המחזור היא נוצחה בכולן עם הפרש שערים 25:4.


אליסון. עדיין לא ספג וגם נחסך ממנו מפגש מול וארדי (Gettyimages)

צ'לסי – בורנמות' (17:00, שידור ישיר ספורט2)
מאוריציו סארי הפיח רוח חדשה בצ'לסי. אמנם קבוצתו סופגת שערים, אבל גם כובשת יותר לעומת ימי אנטוניו קונטה. ועד כה הבלוז צברו 9 מ-9 נקודות והם אחת מארבע קבוצות עם מאזן מושלם. למרות החשש שהקבוצה לא תצליח להתרומם בעקבות החיזוק הדל שהגיע בחלון ההעברות, סארי הוכיח עד כה כי הוא אכן אחד המאמנים הטובים בעולם ומנהיג את קבוצתו לצמרת הליגה. במחזור האחרון צ'לסי שיחקה פחות טוב, אבל הראתה אופי עם שער ניצחון בדקה ה-87 על ניוקאסל. בורנמות' יכולה להיות יריבה קשה אחרי שהצ'ריז לא נכנעו לאברטון במשחק האחרון עם 2:2. אדם סמית' המורחק יחסר בבורנמות', מנגד וויליאן עשוי לחזור להרכב צ'לסי, אולי על חשבון פדרו שפתח את העונה מצוין, אבל ססק פברגאס ימשיך להיעדר.

סטטיסטיקה: בשלוש העונות האחרונות צ'לסי הפסידה בבית לבורנמות' פעמיים. בינואר האחרון בורנמות' ניצחה בסטמפורד ברידג' 0:3, אבל צ'לסי גם ניצחה 9 מ-12 המשחקים האחרונים נגד בורנמות'. אם צ'לסי תנצח זו תהיה פעם שישית שהיא מנצחת ארבעה רצוף בפתיחת העונה והיא תשווה את שיאה.


סופגת יותר, אך גם כובשת יותר. הזאר והבלוז חוגגים (Gettyimages)

מנצ'סטר סיטי – ניוקאסל (19:30, שידור ישיר בספורט1)
הסיטיזנס איבדו שתי נקודות במפתיע מול העולה החדשה וולבס ב-1:1 לפני שבוע וירצו לפרק את ניוקאסל באיצטדיון שלהם, כפי שהם בדרך כלל. המגפייז נראים רע מאוד עד כהו צברו נקודה אחת, המנג'ר רפא בניטס ספג ביקורות קשות על כך שהוא משחק כדורגל הגנתי ו"מחנה את האוטובוס ברחבה עם חמישה שחקני הגנה" וקשה להניח שישחק אחרת מול פפ גווארדיולה.

מנג'ר האלופה אמר לקראת המשחק: "ברור שניוקאסל תסגור. בניטס עשה את זה נגדנו גם בשנה שעברה ואנחנו צריכים להיות מוכנים לכך. אחרי שתי דקות כבר אדע מה בניטס חושב". בניוקאסל דיווחו השבוע על מתיחות כאשר ג'מאל לאסלס ומאט ריצ'י התעמתו, אבל בניטס טען: "בכל הקריירה שלי ככדורגלן או כמנג'ר כל עונה יש 2-3 תאקלים כאלה באימון. אם זה לא היה, אז היה לי מוזר". בתקשורת האנגלית מדווחים שלירוי סאנה, שאיבד את מקומו בהרכב ולא הצליח להשפיע העונה גם כשעלה כמחליף, לא נכלל בסגל של מנצ'סטר סיטי משיקול מקצועי בלבד.

סטטיסטיקה: אם סיטי תנצח היא תשווה שיא אישי בן 81 שנה ותרשום ניצחון עשירי רצוף על אותה יריבה (ניוקאסל). פפ לא נוצח כבר 41 משחקים בספטמבר ב-8 עונות כמאמן וכנראה שניוקאסל לא תשבור לו את השיא.


לירוי סאנה. אפילו לא בסגל השבוע (האתר הרשמי של מנצ'סטר סיטי)

משחקים נוספים
ברייטון – פולהאם (17:00, חגיגה אנגלית בספורט1)
קריסטל פאלאס – סאות'המפטון (17:00)
אברטון – האדרספילד (17:00)
ווסטהאם – וולבס (17:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי