הנבחרת נחתה בקישינב: "זהבי יתפוצץ על המולדבים"

ערן זהבי, ביברס נאתכו | ההתאחדות לכדורגל

חניכיו של רוטנשטיינר יקוו להשיג ברביעי ניצחון ראשון במוקדמות המונדיאל. בנבחרת עודדו את החלוץ שסופג ביקורות, דאבור וטאהא צפויים לפתוח במקום וייסמן ואלחמיד. בלבול: "באנו לנצח מול דנמרק וסקוטלנד"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל פתחה בצורה מגומגמת מעט את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2022, עם הפסד 2:0 ו-1:1 מול סקוטלנד באצטדיון בלומפילד, אך אי אפשר להגיד שהתוצאות הללו לא תואמות את המציאות. תחושת אכזבה אחזה בעיקר בתום המשחק מול הסקוטים, בו חניכיו של וילי רוטנשטיינר היו עדיפים בהרבה על היריבה במחצית הראשונה ויכלו להכריע בה את ההתמודדות.

הנבחרת נחתה היום (שלישי) בצהריים בקישינב לקראת ההתמודדות מחר מול מולדובה ב-21:45. הנבחרת תשהה לילה אחד בקישינב ותשוב לישראל מיד לאחר המשחק, בעיקר בגלל המחויבות לקבוצות ופתיחת הפלייאוף העליון ביום שבת. כמו כן, מתוך כוונה להימנע ככל האפשר מחיכוך עם האוכלוסייה המקומית, שכן התחלואה בקורונה במולדובה גבוהה מאוד.

למרות שכל הבדיקות שביצעה הנבחרת טרם היציאה, יצאו שליליות, צריכים לזכור שיש לפחות ארבעה שחקנים שטרם התחסנו וטרם נדבקו במחלה. הנבחרת תצא בדיוק עם 23 השחקנים שנותרו בסגל, גם לאחר שחרור חאתם עבד אלחמיד, כך שאם עוד שחקן ייפצע חלילה באימון המסכם הערב, הנבחרת תישאר עם מה שיצאה איתו. את מקומו של אלחמיד בהרכב צפוי למלא לואי טאהא והמאמן, וילי רוטנשטיינר, ישמור על הקו השמרני שלו ויבצע שינויים מינורים, כמו החלפתו של שון וייסמן במואנס דאבור.

מנור סולומון | ההתאחדות לכדורגל

גם טאהא הוא חבר סגל ותיק בעידן רוטשנטיינר. ההערכה היא גם הפעם תשחק הנבחרת במערך גמיש בקישור כך שביברס נאתכו, דור פרץ ומנור סולומון יתפרסו בקו אחד כדי לשלוט כמה שיותר בשליש האמצעי וליצור המשכיות בהתקפות. בנבחרת עודדו את ערן זהבי שזכה לגל ביקורת מצד פרשנים, שחקני עבר וגורמים בהתאחדות. "אם הכל בסדר, זהבי יתפוצץ על המולדובים", אמרו בנבחרת.

עוזר מאמן נבחרת ישראל, מרקו בלבול, סיכם את שני המשחקים האחרונים: "שיחקנו נגד שתי נבחרות טובות מאיתנו, בטח דנמרק, שזו נבחרת מצוינת שנמצאת במקום ה-12 בעולם. זו נבחרת מאוד חזקה. אני חושב שבשני המשחקים היינו מאוד מאורגנים. השחקנים באו בגישה טובה ונתנו את כל מה שיש להם. במשחק מול דנמרק היו לנו 20-25 דקות טובות שיכולנו לחזור בהן למשחק ולא עשינו את זה. מול סקוטלנד עשינו חצי ראשון פנטסטי שהיינו צריכים להרוג בו את המשחק ולהבקיע את השער השני. המחצית השנייה הייתה פחות טובה, אבל עדיין המשחק היה בשליטה שלנו מבחינת מצבים לפחות. ברמות האלה, כשאתה רוצה לנצח קבוצות כאלה, אתה צריך להימנע מטעויות במשחק ההגנה".

היעדרותם של ניר ביטון וחאתם אלחמיד, שנגרעו מהסגל, ולקראת מולדובה מחר: "בכל משחק אנחנו באים עם גישה לנצח. ראינו את זה גם נגד דנמרק וגם נגד סקוטלנד. אנחנו צריכים להביא מחר למשחק יותר את החצי הראשון שהיה מול סקוטלנד, את היכולת ההתקפית המצוינת ויצירת המצבים. אנחנו רוצים לראות את זה בכל משחק. הפציעות? יש לנו סגל גדול וטוב, לכל שחקן יש מחליף. נמצא את הפתרונות".

וילי רוטנשטיינר, מרקו בלבול | שלומי גבאי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי