מאמן סארפסבורג: מכבי קבוצה טובה אך אפשרי לעבור שלב

מכבי תל אביב
מכבי תל אביב | דני מרון

הצהובים יפגשו בשלב בפלייאוף את הקבוצה הקטנה שממוקמת במקום החמישי בליגה הנורבגית אחרי שהפתיעה את רייקה הקרואטית. מאמנם גייר בקה: "אנחנו בפלייאוף והכל אפשרי, עבדנו קשה להגיע לפה וזה הישג פנטסטי"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב נושמת לרווחה. לא רק שהיא נמנעה ממבוכה גדולה אתמול (חמישי) בנתניה אחרי שחזרה מפיגור ביתי לניצחון 1:2 על פיוניק והבטחת המקום בפלייאוף הליגה האירופית, גם היריבה הבאה שלה בשלב המוקדמות הסופי של המפעל האירה לה פנים.

הצהובים יפגשו את סארפסבורג הנורבגית, במה שנחשב להגרלה נוחה יחסית עבור חניכיו של איביץ'. הקבוצה מדרום מזרח נורבגיה שסיימה בעונה שעברה במקום השלישי בליגה המקומית וכרגע מדורגת חמישית, מהווה למעשה חלק מהרנסאנס שעובר על הקבוצות הנורבגיות העונה, כאשר בנוסף אלייה גם מולדה ורוזנבורג משחקות במפעל האירופי, מצב שלא זכור בנורבגיה. 

סארפסבורג גברה על רייקה הקרואטית 0:1 בחוץ, מדובר בהישג ענק למועדון שנוסד למעשה מחדש ב-2008 וזו העונה הראשונה שלו באירופה. בסיבוב הקודם עברה הקבוצה את סט. גאלן השווייצרית. המועדון נוסד כבר ב-1928 ועבר מאז מספר גלגולים שונים, כך שהמועדון בשמו הנוכחי קיים רק עשור. העיתון הנורבגי "דאחבלדט" כתב כי שחקני סארפסבורג הראו בגרות בלתי רגילה במשחק החוץ בקרואטיה אחרי התיקו 1:1 בבית מול רייקה. "אף אחד לא רצה לשחק נגד רייקה בגלל שזו קבוצה חזקה. הקבוצה של גייר בקה לא ניצחה במזל או מקרה אלא הפגינה כדורגל מצוין", כתב העיתון.

גייר בקה, מאמנה של הקבוצה מאז 2015 אמר על היריבה הישראלית בסיום המשחק בקרואטיה: "הם כמובן קבוצה טובה, אבל זה לא בלתי אפשרי לעבור אותם. אנחנו בפלייאוף והכל אפשרי". פטריק מורטנסן, חלוץ דני ששיחק בעבר בלינגבי וברונדבי משחק כבר ארבע שנים בקבוצה וכבש את שער הניצחון שהובקע בדקה ה-84 והעלה את הנורבגים לשלב הבא.. המאמן בקה אמר: "עבדנו קשה כל המשחק. השגנו כל כדור אבוד ושיחקנו חכם ומאוד .אני חושב שזה הישג פנטסטי".



גייר באקה. מאמין שקבוצתו יכולה לעבור את מכבי (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי