סארפסבורג הפתיעה את רייקה ותפגוש את מכבי ת"א בפלייאוף

שחקני סארפסבורג חוגגים
שחקני סארפסבורג חוגגים | Gettyimages

מורטנסן כבש (83), הנורבגים ניצחו 0:1 בקרואטיה ועלו בזכות 1:2 בסיכום שני המשחקים. ברוסיה, זניט הביסה את דינמו מינסק 1:8 ועלתה לאחר שהמשחק הראשון הסתיים ב-0:4 לבלארוסים

(גודל טקסט)
הפועל באר שבע והפועל חיפה הודחו מאירופה, ומכבי תל אביב העפילה לפלייאוף, אבל מלבד שלושת המשחקים הללו התקיימו הערב עוד 33 משחקים בסיבוב השלישי, ו-33 קבוצות נוספות עברו שלב.


החשובה שבהם היא, כמובן, סארפסבורג. אחרי 1:1 מפתיע בבית, ניצחה הקבוצה הנורבגית 0:1 את רייקה החזקה, שנחשבה לפייבוריטית ברורה לעלות, והיא תהיה היריבה של מכבי תל אביב במאבק על כרטיס לשלב הבתים. אחרי 83 דקות מאופסות, פטריק מורטנסן כבש את שער הניצחון ושלח את האוהדים הנורבגים לברר על כרטיסי טיסה לישראל ולהפך. המשחק הראשון ייערך בנורבגיה בחמישי הבא, ה-23 באוגוסט, והגומלין בארץ שבוע לאחר מכן.


מוקדם יותר הערב נרשם אחד הקאמבקים הגדולים והביזאריים בתולדות המפעל. זניט סנט פטרסבורג אירחה את דינמו מינסק, לאחר שבמשחק הראשון בבלארוס הביסה מינסק את הרוסים 0:4. זניט הצליחה לסגור את הפער הזה ובסיום 90 דקות הראה הלוח 0:4 לקבוצה הרוסית, משערים של לאנדרו פארדס (22), כריסטיאן נובואה (66) וצמד בזק של ארטיום דזיובה (75, 78). המשחק הלך להארכה, ומינסק הצליחה לצמצם בדקה ה-99 מרגלי אקס מכבי חיפה סיידו יאיא.


F/T AET Zenit 8-1 DInamo Minsk. Don't know what you were worried about#ZenitDinamopic.twitter.com/j6YRwaL927

— FC Zenit in English (@fczenit_en) August 16, 2018


שער כזה אמור היה לסגור את הסיפור, כיוון שהוא מכריח את שחקני זניט להבקיע שניים כדי להגדיל את היתרון בשל מאזן שערי החוץ. אז הם הבקיעו. סבסטיאן דיוסי הארגנטינאי כבש בדקה ה-109, ובדקה ה-115 דזיובה השלים שלושער מפנדל. הבלארוסים יצאו להתקפה בדקות הסיום, אבל השאירו הגנה חשופה שנוצלה על ידי רוברט מאק לצמד מהיר (122, 123) ולתוצאת 1:8 בלתי נתפסת בסיום.


הקאמבק של זניט היה הסיפור הגדול ביותר הערב, אבל לא היחיד. לגיה ורשה הודחה במפתיע דווקא על ידי דודלאנז' הלוקסמבורגית. המשחק הראשון נגמר בניצחון חוץ סנסציוני של דודלאנז', שסגרה את הסיפור עם 2:2 ביתי ועלתה לשלב הבא. במשחק בין בשיקטאש ללאסק לינץ כמעט נרשמה הפתעה דומה, לאחר שהטורקים, שניצחו במשחק הראשון 0:1 בבית, היו בפיגור 2:0 באוסטריה אבל בדקה ה-90 אלברו נגרדו כבש שער חוץ דרמטי שהעלה אותם לפלייאוף.



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי