אחרי השבץ המוחי: אמו של רונאלדו ריגשה את פורטוגל

דולורס אביירו, כריסטיאנו רונאלדו ג'וניור | Chris Brunskill/Fantasista/Getty Images

13 חודשים אחרי שהתמוטטה, דולורס אביירו סיפרה לראשונה בגילוי לב על התקופה הקשה שעברה: "הנכד שלי כריסטיאנו ג'וניור התחנן בפניי: 'סבתא, אל תמותי'". התחננתי לאלוהים שזה לא הסוף. אני חיה בשביל המשפחה שלי"

(גודל טקסט)

במרץ שעבר דולורס אביירו (66), אמו של כריסטיאנו רונאלדו, לקתה בשבץ מוחי. כעת, 13 חודשים אחרי, דולורס התייחסה לראשונה לתקופה המטלטלת שעברה עליה בריאיון לתחנת הטלוויזיה הפורטוגזית "TVI" וריגשה מדינה שלמה כשסיפרה שנכדה, כריסטיאנו ג'וניור התחחנה בפניה: "סבתא, אל תמותי!". לרגעים מסוימים לא הייתה בטוחה שתשרוד וסיפרה מה היה הדבר הראשון שעשתה.

במהלך ראיון הטלוויזיה האמוציונלי דולורס התפרצה בבכי: "קמתי ללכת לשירותים ולפתע התעלפתי ונפלתי. ניסיתי לקום אבל הבנתי שצד שמאל בגופי משותק", אמרה בפתח דבריה. "התקשרתי לבן זוגי ואמרתי לו שאני לא מרגישה טוב וביקשתי ממנו להזמין אמבולנס כלל לא זכרתי שהגעתי לבית החולים".

הפורטוגלית, אם לארבעה, נלחמה גם בסרטן השד, הדגישה בפני המראיינת מריה בוטלו מוניס כי "הילדים שלי נתנו לי הרבה כוח. זה היה קשה, חשבתי שזה הסוף בשבילי. כשראיתי את נכדי הבכור נכנס לחדר לבקר אותי – זה היה הלם עבורי. התחננתי לאלוהים שלא ייקח אותי. אני רוצה לראות את הנכדים שלי גדלים וזה מה שקרה. הייתה שם הרבה אמונה אבל זה היה קשה".

"ראיתי את כל הילדים בוכים למרות שהם לא רצו לגרום לי לדאוג. נותחתי בשתי השדיים וזה מעולם לא היה קשה כה. כשכריסטיאנו ג'וניור ראה אותי בוכה כל כך הרבה הוא אמר לי: 'סבתא, בבקשה אל תמותי'. זה ריגש אותי, כשהוא מתקשר הוא תמיד שואל אותי אם אני מרגישה טוב יותר. אני חיה בשביל המשפחה שלי, במיוחד בשביל הנכדים".

היא הובהלה לבית החולים במדיירה בשלושה במרץ אשתקד לאחר שהשבץ נגרם על ידי קריש דם שחסם את כלי הדם המוח ואז הועברה לבית חולים פרטי באי. כריסטיאנו רונאלדו בנה טס מביתו באיטלהי כדי לשהות לצדה כמובן. "כשפקתי את עיניי וראיתי את בתי הבכורה לצידי, לא ידעתי מה עלול לקרות ואמרתי לה: 'אלמה, לא נתתי לך את הקוד לכספת שלי'. היא אמר השהיא לא רוצה לדעת את המספר".

"כשהיא ניסתה והצליחה לפתוח את הכספת, זה גרם לי להבין שזכרוני טוב מתמיד". דולורס, שעדיין מתאוששת, מדגישה את חשיבות האבחון המוקדם לבעיות הבריאותיות: "כל כך חשוב להזהיר אנשים שחשים שמשהו לא בסדר – שיגיעו לבית חולים בהקדם האפשרי. במקרה שלי זה לקח חמש דקות. רונאלדו התקשר לרופא מאיטליה ואז נותחתי, תודה לאל. לאנשים רבים אין את אותו מזל כמו שלי".

על ההתאוששות שלה: "היא הדרגתית. יש לי פיזיותרפיה, אני הולכת, היו לי כמה חודשים בהם חשתי אי נוחות. עזבתי את בית החולים כשאני יכולה ללכת אבל היו קשיים ברגל שמאל וגם הדיבור לא היה שלם. עכשיו אני מרגישה טוב יותר ואחזור להיות מאה אחוז. אני צריכה להיות זהירה באוכל, לא לנעול נעלי עקב ולהשתמש בבגדים פשוטים ללא כפתורים".

אמו של רונאלדו סיכמה: "לפני שנה ראיתי את חיי כמעט חומקים לי מבין האצבעות. ולמזלי, הצלחתי להיאחז באור שמשך אותי למעלה, באור שהתעקש בעקשנות שזה סתם עוד מכשול שצריך להתגבר עליו ועוד סיפור לספר. מעולם לא דיברתי בפתיחות על מה שקרה לי, התאוששתי כמעט לחלוטין ואנשים חושבים ששום דבר לא קרה".

כריסטיאנו רונאלדו, דולורס אביירו
כריסטיאנו רונאלדו, דולורס אביירו | Tullio M. Puglia/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי