סוארס: זה הגביע העולמי, היריבות שלי עם רונאלדו שונה

לואיס סוארס
לואיס סוארס | Gettyimages

חלוץ אורוגוואי וברצלונה דיבר על המפגש המסקרן עם כוכב פורטוגל וריאל מדריד "אנחנו מייצגים מדינה שלמה". טבארס: "לא חושבים על סטטיסטיקות". גדש יחזור להרכב פורטוגל, סנטוס: "נשחק מחר עם הרבה ביטחון"

(גודל טקסט)
איזו שבת נפלאה לחובבי כדורגל איכותי. רק יסתיים המשחק בין ארגנטינה לצרפת ובשעה 21:00 בסוצ'י יתחיל עוד משחק ענק בין פורטוגל ואורוגוואי על הכרטיס לרבע הגמר. אי אפשר לנוח לרגע.


זה יהיה מפגש של כדורגל לטיני בין שתי נבחרות מיבשות שונות, אבל עם טון של כישרון בהתקפה ומנגד יכולת עילאית בהגנה. לא תהיה שם רק מלחמה בין שתי נבחרות אלא מפגש עתיר יוקרה בין חלוץ ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מצד אחד ובין לואיס סוארס (ברצלונה) ואדינסון קבאני (פאריס סן ז'רמן) שפגש העונה את ריאל מדריד בליגת האלופות מהצד האחר. הכל מתערבב בהכל.


אם תרצו עוד עימות תמצאו אותו בין התקפת פורטוגל למי שמכונים כעת שני שחקני ההגנה הכי טובים בטורניר, דייגו גודין וחוסה חימנס, שהם גם המנעולים של אתלטיקו מדריד. לואיס סוארס, שכבש צמד בטורניר, צריך עוד שער אחד במונדיאל כדי להשתוות לשיא של אוסקר מיגס בסלסטה במסגרת המונדיאל. הוא כבש שמונה שערים במונדיאלים 1950 ו-1954, לסוארס יש שבעה.


סוארס.
סוארס. "אם אנחנו רוצים לזכות, חייבים לנצח בכל המשחקים" (AFP)


סוארס אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "היריבות שלי עם כריסטיאנו רונאלדו בליגה הספרדית היא שונה מכאן. זה לא קשור לליגה. זה הגביע העולמי ואנחנו מגינים על החולצות של הנבחרות שלנו. כאן אנחנו עובדים עבור הנבחרת שלנו וכל אחד מאיתנו ייתן את המקסימום. השילוב שלי עם אדינסון קבאני? מאז שהיינו צעירים שיחקנו ביחד. 10 שנים ביחד מאז הנבחרת הצעירה. אין יריבות בינינו. ניצחנו את כל שלושת המשחקים בבית המוקדם כי אנחנו יודעים שאם אנחנו רוצים לזכות בגביע העולמי אנחנו צריכים לנצח בכל המשחקים".


המאמן אוסקר טבראס אמר: "פורטוגל תבוא עם מוטיבציה עצומה, אבל אנחנו לא חושבים רק על כריסטיאנו רונאלדו. אנחנו עובדים 12 שנה ביחד ומגיעים למטרות צעד אחר צעד. אנחנו קרובים יותר מתמיד להשיג את המטרה שלנו. זה לא משנה שלא שיחקנו בינינו בגביע העולמי לפני כן. התכוננו מצוין למשחק וננסה לנצח. הפוקוס במשחק יהיה הדבר הכי חשוב. לא חושבים על סטטיסטיקות. זו הכנה מנטלית ומאמץ קבוצתי. מה שחשוב זה שניצור לנו אפשרויות לכבוש".


האוהדים של פורטוגל כבר הגיעו לסוצ'י ומציפים את העיר.


Uma família gigante! O apoio e orgulho em Portugal vem de todos os cantos do mundo! ️

Marca a tua fotografia de apoio no Instagram ou Twitter com #ConquistaOSonho e mostra que a Seleção nunca joga sozinha! pic.twitter.com/0gFuzSUwdm

— Portugal (@selecaoportugal) 28 ביוני 2018


זהו גם עימות בין שני מאמנים מנוסים ושועלים ערמומיים. בצד אחד פרננדו סנטוס, שזכה עם פורטוגל ביורו 2016 אז קיבל קצת עזרה על הקווים של כריסטיאנו רונאלדו שנפצע בגמר וכיום בן 63. בצד השני אוסקר טאברס, המאמן המנוסה ביותר במונדיאל הזה, בן ה-71 שהולך בעזרת מקל אבל לא נכנע – בדויק כמו הנבחרת שלו. השניים הם המאמנים הכי מבוגרים בטורניר וחולקים ביחד 134 שנה.


אורוגוואי, שזכתה פעמיים בעבר במונדיאל, רשמה את הפתיחה הכי טובה שלה בשלב הבתים לאחר שלושה ניצחונות, כשהיא כובשת חמישה שערים ולא סופגת אפילו אחד. שוער אורוגוואי פרננדו מוסלרה חגג מאה הופעות בניצחון 0:3 על רוסיה במשחק' האחרון, ושיחק יותר מכל שחקן אחר של אורוגוואי במונדיאלים עם 14 משחקים. בפורטוגל יצטרכו לעבוד קשה כדי להכניע אותו.


הפורטוגלים לא גילו יכולת מזהירה בשלב הבתים, למעט אולי ה-3-3 מול ספרד, וגם אז רונאלדו הבקיע את כל השערים. אורוגוואי נחשבת לנבחרת הרבה יותר מאוזנת. אחרי פתיחה צולעת משהו עם ניצחון 0-1 על מצרים שינה טאברס את שיטת המשחק ושילב שחקנים צעירים.


רונאלדו. יחזור להוביל את טבלת הכובשים? (Gettyimages)
רונאלדו. יחזור להוביל את טבלת הכובשים? (Gettyimages)


פורטוגל חייבת לחזק את הצד ההתקפי שלה ולכן צפויה חזרתו של שחקן כנף שמאל מולנסיה, גונסלו גדש, שלא מימש את הפוטנציאל הענק שגלום בו במשחקים עד כה. סנטוס ניפה אותו מההרכב הפותח למשחק נגד איראן, שהסתיים בתיקו 1:1, והוא נכנס רק בדקה האחרונה. הפורטוגלים חוששים שוויליאם קראבליו שנפצע לא יהיה כשיר בזמן למשחק, אחרי ששיחק את כל 270 הדקות בבית המוקדם. הוא לא התאמן אתמול בקרטובו וקיבל טיפול רפואי. מסתמן כי הוא סובל מבעיות בשרירים ורופאי הנבחרת ינסו לאושש אותו למשחק.


פרננדו סנטוס אישר שוויליאן קאבליו הוא היחיד שבספק למשחק מחר, אבל מקווה שיהיה כשיר: "אני מבקש מכל הפורטוגלים בעולם להחזיק ידיים בהמנון וליצור שרשרת עולמית שתיתן לנו כוח לנצח את אורוגוואי. הם נבחרת חזקה מאוד שמשחקת ביחד כבר 12 שנה. אני מקווה שנהיה מפוקסים מחר ונשחק עם הרבה ביטחון".


פרננדו סנטוס. פורטוגל זקוקה לרונאלדו כמו שעוד נבחרות מתבססות על שחקנים (Gettyimages)
פרננדו סנטוס. "פורטוגל זקוקה לרונאלדו כמו שעוד נבחרות מתבססות על שחקנים" (Gettyimages)


"אני חושב שאי אפשר להשוות בין היורו בו זכינו לגביע העולמי", הוסיף המאמן, "פורטוגל זקוקה לרונאלדו כמו שעוד נבחרות מתבססות על השחקנים הגדולים שלהם. למשל אורוגוואי תלויה הרבה גם בסוארס וקבאני. מקווה שרונאלדו יעשה את ההבדל. ניתחנו את החולשות והחוזקות של אורוגוואי. הם לא ספגו בשישה המשחקים האחרונים".


בשורה התחתונה, רונאלדו יודע שהעסק הזה הוא עליו. חלוץ אורגוואי לשעבר דייגו פורלאן אמר ל-BBC שאם אורוגוואי יעצרו את רונאלדו הם יעצרו לפחות 50 אחוז מהיכולת של פורטוגל בהתקפה, אם לא יותר. "אנחנו נבחרת הגנתית טובה ואין בושה בכך, אבל יש לנו גם עם מי לעקוץ".


CR7 ינסה להבקיע שער חמישי ויותר במונדיאל כדי להשיג את תואר מלך השערים. נשיא פורטוגל מרסלו רבלו דה סוזה התארח אצל דונאלד טראמפ בבית הלבן. הוא סיפר לנשיא על רונאלדו הנחשב לדבריו לשחקן הטוב בעולם. טראמפ שאל – בשיא הרצינות – האם רונאלדו יזכה בנשיאות פורטוגל אם ירוץ, אבל דה סוזה טען שפורטוגל שונה מארה"ב ודבר כזה לא יכול לקרות. מי יודע, אולי אחרי זכייה בגביע העולמי דווקא כן.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי