משלוש תודח אחת: יפן, סנגל וקולומביה במאבק על השמינית

יויה אוסאקו
יויה אוסאקו | AFP

משחקי בית ח' יגיעו לסיומם, פולין כבר סיימה את דרכה בתחרות ותוכל לקלקל לאסייאתים (חמישי, 17:00), במקביל ה"אריות מטרנגה" יילחמו מול חאמס, פלקאו ושאר כוכבים. קוליבאלי: "לחץ? יבשת אפריקה מאחורינו"

(גודל טקסט)

יפן, סנגל או קולומביה – מי משלושת הנבחרות הללו תמצא את עצמה בחוץ אחרי סיום משחק המוקדמות בבית ח'? פולין היחידה בבית שכבר עפה, אבל יכולה להשפיע על זהות העולות.

סנגל – קולומביה (בית ח', 17:00)
סנגל היא הנבחרת היחידה שנותרה מבין האפריקאיות שעוד יש לה סיכוי לשחק בשמינית. תיקו מול קולומביה בסמארה יעלה אותה בוודאות לנוקאאוט. היא גילתה שני משחקים מצוינים בפתיחה, אבל תשחק נגד קולומביה שרמסה את פולין 0:3 במשחק מצוין אחרי שספגה הפסד 2:1 ליפן במשחק הראשון.

ה"אריות מטרנגה" רוצים להשאיר טיפת גאווה לכדורגל האפריקאי, מכיוון שמאז מונדיאל 1982 כל שלב בשמינית בגמר כלל לפחות נציגה אפריקאית אחת. עושה רושם שהכדורגל האפריקאי עשה כמה צעדים לאחור בטורניר הנוכחי. סנגל ניצחה את פולין 1:2, אבל לא הצליחה לנצח את יפן במשחק שהסתיים ב-2:2 שהשאיר לשתיהן סיכוי להעפיל.

מאמני שתי הנבחרות אליו סיסה מסנגל וחוסה פקרמן מקולומביה לא צריכים להכניס מוטיבציה לשחקנים. סנגל הייתה חלשה בהגנה מול יפן ותצטרך לחזק את הצד ההגנתי, אבל היא תצא למתפרצות קטלניות. בקולומביה יודעים שניצחון של פולין על יפן יעלה אותם לשמינית גם עם תיקו, אבל הם לא יכולים לסמוך על הנבחרת המפורקת של אדם נבאלקה. קרלוס סאנצ'ס שהורחק במשחק הראשון מול יפן יחזור להרכב. קולומביה תמשיך להתבסס על רדאמל פלקאו והשלישיה המסעירה שלה בקישור – חואן קוודראדו, חואן פרננדו קינטרו וחאמס רודריגס הנפלא. סנגל שיחקה רק משחק אחד נגד נציגה של קונקקף בגביע העולמי וזה היה מול אורגוואי במשחק שהסתיים ב-3:3 במונדיאל של 2002. מאמן הנבחרת כיום סיסה שיחק באותו משחק.


סיסה. היה אז על המגרש, הפעם הוא על הקווים (AFP)

"קולומביה נבחרת עם שחקנים מהטופ העולמי, הם יכולים לשלוט בקצב המשחק וגם פיזית הם מאוד חזקים", אמר סיסה, "אנחנו נשחק מחר כדי לנצח. הקרב בקישור יהיה המפתח למשחק". בלם נאפולי והנבחרת קאלידו קוליבאלי הוסיף: "לייצג את יבשת אפריקה זה לא דבר שמלחיץ אותנו, אלא מחזק אותנו שיבשת שלמה עומדת מאחורינו".

לחוסה פקרמן היו חדשות טובות בקשר לשוער הנבחרת דויד אוספינה שנפצע נגד פולין. הוא ישחק מחר אחרי שהחלים מהפגיעה. פקרמן אמר במסיבת העיתונאים: "שיחקנו משחק גדול נגד פולין ואין טעם לציין שחקנים בודדים, אבל סנגל חזקה כך שאין טעם להביט לאחור. אנחנו בטוחים ביכולתנו. הסנגלים משחקים עם הרבה כוח, אבל כדורגל אירופי וזה שילוב מסוכן. זאת בגלל שרוב השחקנים שלהם נולדו ומשחקים בליגות באירופה. יהיה לחץ ומתח במשחק. אנחנו לא חושבים לרגע שלא נעלה. זה לא עובר לנו בראש בגלל שבאנו להגיע כמה שיותר רחוק".

פקרמן גם הגן על הבלם ירי מינה, שנכשל בברצלונה בעונתו הראשונה וכבש מול פולין: "לא היה לו מזל בברצלונה. הוא שולב ברגע לחוץ שקבוצה לא רצתה להפסיד משחקי ליגה ושיחק בה מתחת לרמתו הרגילה. הוא עבר תקופה לא קלה, אבל תמיד האמנו בו והצלחנו לאושש אותו. מינה אמור להיות אחד הבלמים הכי טובים בעולם".


מינה חוגג מול פולין. "אמור להיות אחד הבלמים הטובים בעולם" (AFP)

יפן – פולין (בית ח', 17:00)
מי היה מאמין לפני הטורניר שפולין בשלב הזה תהיה כבר על המזוודות ואילו יפן תוכל עוד לעלות לשמינית הגמר במשחק המכריע. היפנים מחפשים לעלות לשמינית בפעם השלישית בתולדותיהם, כשלמעשה ליפן מספיק למעשה תיקו כדי לעלות. ביפן טוענים שלמרות העובדה שתיקו יספיק לה להעפיל, הנבחרת מבחינה רעיונית לא מוכנה לשחק על נקודה ותעשה את הכל כדי לנצח. הקשר קייסוקה הונדה, שנכנס פעמיים כמחליף והרשים מול ב-2:2 מול סנגל ואז גם כבש, עשוי לפתוח בהרכב, אבל הסיכוי הגדול יותר הוא שהמאמן אקירה נישירו יעלה עם אותם 11 מהמשחק הקודם. יפן ניצחה את פולין פעמיים במשחקי ידידות.

הבלם מאיה יושידה אמר לקראת המשחק: "אני חושב שכולנו מבינים את החשיבות של לעבוד בשיתוף פעולה ולהישאר מאוחדים. קל יותר עם הנבחרת הלאומית, יותר מאשר בקבוצה. אני חושב שזו החוזקה של יפן. נכון שאין לנו חלוצי על או יותר מדי כוכבים, ולכן אנחנו משחקים כקבוצה וככה אנחנו גם כובשים. זו גם הסיבה לכך שאין לנו שחקן אחד שאחראי על הבקעה ואנחנו צריכים לשחק כדורגל מגוון בהתקפה".


יושידה. ללא חלוץ על או כוכבים, אבל יש ליפנים אחד את השני (AFP)

פולין חייבת לכבוש לפחות שער כדי להימנע מהסטטיסטיקה הכי גרועה שלה בשלב הבתים המוקדמים של המונדיאל. הקטע המוזר שהרקורד הכי גרוע היה ב-1986, אז כבשו רק שער אחד במוקדמות ועדיין עלו לנוקאאוט. המונדיאלים הכי גרועים שלהם היו ב-2002 וב-2006, אבל הם ניצחו לפחות משחק בבית המוקדם.

רוברט לבנדוסקי רוצה לכבוש את שער הבכורה שלו בגביע העולם ופולין נשבעה לעשות חיים קשים ליפן. אחד הסיפורים המרגשים שהופיע בפולין עסק בכך שילד פולני בכה ביציע אחרי ההפסד לקולומביה, אוהדים של הלוס קאפטרוס ראו אותו וניחמו אותו ולמחרת הילד העלה בעזרת הוריו פוסט באינסטגרם כשהוא לובש כובע קולומביאני וסיפר איך האוהדים התייחסו אליו יפה. הפולנים הגיבו בהתרגשות ענקית והסיפור הפך לוויראלי בפולין ואולי גם ישמש עבורם כתמריץ מול היפנים. אחד השינויים שעשויים להיות בפולין הוא שהשוער לוקאש פביאנסקי יפתח במקום ווייצ'ך שצ'סני. שני זוגות שחקנים מכל נבחרת המשחקים באותה קבוצה עשויים להתעמת ביניהם. יאן בנדרק ומאיה יושידה מסאות'המפטון ושינג'י קגאווה ולוקס פישצ'ק מדורטמונד.

הבלם קמיל גליק הודה בצער: "בואו נהיה כנים – אנחנו אחת הנבחרות הכי חלשות בטורניר אחרי שני משחקים. למה? אין סיבה אחת. לא כך רצינו לשחק ברוסיה, אנחנו מאוד מאוכזבים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי