אל חדארי עשה היסטוריה, לואיס סוארס מתקרב לשיא

לואיס סוארס
לואיס סוארס | Gettyimages

החלוץ כבש ב-0:2 של אורגוואי על רוסיה והעלה את מאזנו לשבעה שערים במונדיאל, אחד פחות מהשיאן של הסלסטה אוסקר מיגס. השוער המצרי הפך למבוגר ביותר ששיחק בגביע העולם. כל המספרים, התגובות והציוצים

(גודל טקסט)
 המספרים

* שוער אורוגוואי פרננדו מוסלרה ערך את ההופעה ה-100 שלו בנבחרת, מתוכן 14 במונדיאל. בכך, הפך לשיאן ההופעות של הנבחרת בגביע העולמי. בנוסף, מוסלרה ודניאל סובאשיץ' מקרואטיה הם שני השוערים היחידים שעדיין לא ספגו בטורניר.


* סעודיה כבשה את השער הראשון שלה במונדיאל. הנבחרת היחידות שעדיין לא הבקיעו הן קוסטה ריקה, מרוקו ופרו.



* לואיס סוארס כבש את השער השביעי שלו במונדיאל והוא רחוק שער אחד מאוסקר מיגס, מלך שערי הסלסטה בגביע העולם.


* אורוגוואי שמרה על רשת נקייה משחק שישי ברציפות בכל המסגרות. זו הפעם הרביעית בהיסטוריה של הנבחרת שהיא מסיימת שלב בתים ללא שער חובה והראשונה אי פעם עם מאזן מושלם.


* השער העצמי שנזקף לחובתו של דניס צ'רישב היה השישי במונדיאל – השוואת השיא של כל הזמנים שנקבע במונדיאל 1998.


* הפנדל השני שנשרק לזכותה של ערב הסעודית היה ה-18 בטורניר – השוואת שיא כל הזמנים שנקבע ב-1990, 1998 ו-2002.


* שוער מצרים עיסאם אל חדארי (45) שבר את שיאו של פאריד מונדראגון והפך לשחקן המבוגר ביותר שמשחק אי פעם בגביע העולמי.


* אל חדארי הוא השוער הרביעי אי פעם בתולדות המונדיאל שעוצר פנדל בהופעת הבכורה שלו בטורניר. השחקן השלישי היה שוער איסלנד הלדורסון.


התגובות

מאמן נבחרת אורוגוואי, אוסקר טבארס, היה מרוצה בסיום: "רוסיה ניסתה לדחוק אותנו לפינה אבל לא רק שמנענו מהם לעשות את זה, גם השארנו אותם בחצי שלהם במחצית הראשונה. היינו יכולים לנצח אפילו בהפרש גבוה יותר. לא הצלחנו לכבוש בכמה מתפרצות כמו שהיינו צריכים. לפעמים התזמון לא היה מושלם. אנחנו צריכים להשתפר מהר מאוד כי של משחק בשמינית הגמר יהיה ממש קשה. התוצאה והעובדה שסיימנו ראשונים בבית משמחת אותנו. ניצחנו בצורה משכנעת ואני אוהב את העובדה שלא ספגנו. צריכים לעבוד על זה עד הסוף. אהבתי גם את הנחישות והריכוז של הנבחרת שלי, שהייתה מפוקסת מההתחלה עד הסוף, כל הסגל. הם הוציאו לפועל את התוכנית שעבדנו עליה".

החלוץ לואיס סוארס, שכבש את השער הראשון, אמר: "ברור שזה מה שרצינו. רצינו להמשיך להתפתח במהלך המונדיאל ואחרי שניצחנו פעמיים 0:1, היום רצינו להיות טובים אפילו יותר ולשחק בדרך ששיחקנו בה לפני. ברמה האישית אני שמח להתקדם עם הנבחרת ולעשות היסטוריה. כקבוצה אנחנו חושבים מה הכי טוב לסגל וזה מה שהכי חשוב. בנוסף, אני רוצה להודות לאורוגוואים שהטריחו את עצמם להגיע לפה והחזרנו לה עם התוצאה הזאת. במשחקיפ הראשונים אתה מתוח ולא רוצה לעשות שום טעום שיכולה לעלות ביוקר. היום באנו בגישה שונה שהפכה את הלחץ לטוב יותר. זה מה שראינו על המגרש".

המאמן המפסיד סטניסלב צ'רצ'סוב אמר: "אפילו כשהיינו עם עשרה שחקנים במגרש, הם המשיכו לרוץ ורצו לתקוף, וזה מה שגרם לי לעשות חילוף. מבחינה פסיכולוגית, אנחנו מוכנים למשחק הבא. אני מאמין שאנחנו צריכים להסיק מסקנות באימונים, במשחק זה דבר אחר לגמרי. זאת אומנות לדעת להיות מוכן בכל רגע נתון"


חואן אנטוניו פיצי: "ההתאחדות צריכה להחליט מה היא הולכת לעשות. זה לא תלוי בי. אנחנו צריכים להמשיך לעבוד וצריכים סבלנות כדי להשתפר. אני מקווה שהעלם הסעודי שמח מהמשחק ונהנה מהניצחון. השחקנים יספרו לנכדים שלהם שהם הבקיעו במונדיאל. אנחנו מסיימים בהרגשה טובה ומתחרטים רק על ההופעה במשחק הראשון. יהיה קשה לשכוח את זה".


עיסאם אל חדארי: "אני מתנצל בפני העם המצרי בשמי ובשם חבריי אחרי שלושת ההפסדים. ניסינו ולא היה לנו מזל".


הקטור קופר: "שיחקנו טוב, אבל התוצאות לא הגיעו. נכון שהפסדנו שלושה משחקים, אבל פעמיים ספגנו בדקה ה-90 וזה חוסר מזל. אני עצוב ומאוכזב, אבל במונדיאל משחקות הנבחרות הטובות בעולם וגם הן סופגות שערים. כל הזמן אמרו לי שאנחנו הגנתיים מדי, אבל זו הגישה שהובילה אותנו למונדיאל אחרי 28 שנה. לפעמים אני מרגיש שיש צורך לבקר את ההופעה רק כי הפסדנו". על השמועות שסלאח יפרוש מהנבחרת אמר המאמן: "אני לא חושב שזה נכון". 



רק רשת

45 years, 161 days.

Egypt's Essam El-Hadary becomes the oldest player ever to play at the #WorldCuppic.twitter.com/qgymtzWxTw

— B/R Football (@brfootball) June 25, 2018

Essam El-Hadary saves the penalty! At the age of 45! pic.twitter.com/bXX2Fhlmkl

— Mo Salah Facts (@MoSalahFacts) June 25, 2018

INCREDIBLE SAVE! Fahad Al-Muwallad's penalty is brilliantly saved by the oldest player in World Cup history. Essam El-Hadary is 45-years old!#WorldCup⁠ ⁠#KSA⁠ ⁠#EGY⁠ ⁠#KSAEGYpic.twitter.com/vGMZz4IPCq

— FIFA World Cup (@WorIdCupUpdates) June 25, 2018

World Cup #Russiapic.twitter.com/zVBY4QlJ80

— Diário de uma Copa (@torcedordiario) June 25, 2018

Russia getting exposed now they have played an actual decent team…#URURUS#WorldCuppic.twitter.com/jkgNmFHgkW

— The Sportsman (@TheSportsman) June 25, 2018

Uruguay took a 2-0 lead in the first half. Their fans were here for it.

: cabuchalja/Twitter pic.twitter.com/rxdfYaVcDP

— FOX Sports (@FOXSports) June 25, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי