רוביאלס המליץ ללופטגי להתפטר, המאמן סירב

ז'ולן לופטגי
ז'ולן לופטגי | Gettyimages

הדרמה מאחורי הקלעים של הפיטורים בנבחרת ספרד נחשפים. נשיא ההתאחדות, שסירב לבקשות השחקנים למנות את מאמן הנבחרת הצעירה, שמע על המינוי בריאל מדריד כשהיה בכלל בקונגרס פיפ"א והתעצבן שלא עודכן קודם

(גודל טקסט)

 כמה ימים אחרי שז'ולן לופטגי פוטר על ידי נשיא ההתאחדות הספרדית לואיס רוביאלס, יוצא הלכלוך בין השניים החוצה לתקשורת הספרדית. "מארקה" פרסם שהכל החל כאשר הנשיא היה בקונגרס של פיפ"א כדי להצביע על ההצעה לאירוח המונדיאל ב-2026 בו זכתה בסופו של דבר ההצעה של ארה"ב, קנדה ומקסיקו. הנשיא קיבל שיחת טלפון דחופה והחוויר אחרי כמה שניות כשנשמע אומר: "הם (ריאל מדריד) הולכים להכריז על לופטגי עכשיו?". לופטגי הודיע לו שהוא רוצה לחתום בריאל מדריד, אבל ביקש שהכל ישאר רגוע כדי שלא לפגוע בנבחרת.

מרגע זה החלה מהומה מטורפת במחנה הנבחרת. העיתון כתב: "הכל כבר שייך להיסטוריה, אבל זה פרק על ההתאחדות הספרדית שאף פעם לא יישכח". לופטגי לא רצה בשום אופן לעזוב את הנבחרת ולא היה לו גם רמז שזה יקרה. באותו יום בו פוטר לופטגי החל הנשיא בשיחות עם המאמן היוצא משעה 8 בבוקר. הנשיא אמר שוב ושוב שהוא לא מבין דבר ממה שהתרחש.

העיתון כתב שלעד המונדיאל הזה ייזכר בספרד כ-"גביע העולמי של פיטורי לופטגי". המאמן אמר לעוזריו: "אני לא מבין מה קורה כאן". אחרי ההודעה שהוא מונה למאמן הבלנקוס הרבה שחקנים היו בהלם, אבל סברו כמוהו שזה לא ישנה כלום בגביע העולמי.

רובילאס עם היירו אחרי המינוי. סירב למנות את מאמן הנבחרת הצעירה (AFP)
רוביאלס עם היירו אחרי המינוי. סירב למנות את מאמן הנבחרת הצעירה (AFP)

"מארקה" פרסם לראשונה את השיחות בין השניים. הנשיא אמר ללופטגי: "הדבר הכי טוב עבורך יהיה שתתפטר". לופטגי סירב. "אני לא מתכוון להתפטר. אם אתה רוצה תעיף אותי". כפי שפורסם הקפטנים של הנבחרת וכן ראשי ההתאחדות מתחת לרוביאלס התחננו ממנו להשאיר את המאמן אבל לשווא. הנשיא החליט סופית בצהריים לפטר את המאמן והגרעין החזק של תומכי לופטגי נותר בהלם.

הנשיא התנגד לדרישת השחקנים שאלברט סלאדס, מאמן הנבחרת הצעירה, יהיה מאמנם בגלל שהוא ראה את דויד דה חאה, טיאגו אלקנטרה וקוקו גדלים בנבחרות הצעירות והבחירה בפרננדו היירו היתה שלו בלבד בניגוד לדעת כולם. אם הנבחרת תצליח רוביאלס ייכנס להיסטוריה כווינר ענק, אבל אם תיכשל ייתכן מאוד שיהיו השגות על תפקודו גביע העולמי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי