צפו בתקציר: 1:2 לצרפת על אוסטרליה בזכות הטכנולוגיה

מילה ידינק
מילה ידינק | AFP

שופטי הוידאו העניקו פנדל ראשון בהיסטורה בתולדות גביע העולם לגריזמן שכבש (58), כעבור 4 דקות ידינאק השווה מהנקודה בגלל נגיעת יד שטותית של אומטיטי, אבל פוגבה (81) קבע ניצחון בזכות טכנולוגיית קו השער

(גודל טקסט)
מונדיאל 2018 ממשיך לספק דרמות ואחרי המשחקים המטורפים בשישי, יום שבת נפתח ב-1:2 דרמטי של צרפת על אוסטרליה. היסטוריה נרשמה כאשר לראשונה בגביע העולם, שופטי הווידאו התערבו וופסקו פנדל לצרפת אותו כבש אנטואן גריזמן. שער הניצחון שכבש פול פוגבה בדקה ה-81 אושר בזכות טכנולוגיית קו השער. מעבר לזה, סגנית אלופת אירופה ומי שנחשבת לאחת הפייבוריטיות ללכת עד הסוף, אכזבה בגדול. 


המחצית הראשונה נפתחה בלחץ של ההתקפה הצרפתית על שערו של מתיו ריאן. אמבפה וגריזמן איימו על השער וגרמו לנו להרגיש שהשער הוא רק עניין של זמן. אבל ככל שהמחצית התקדמה והאוסטרלים השתחררו מההתרגשות, הם נכנסו למשחק והפכו לשווי כוחות.


צריך לזכור שהגיל הממוצע בהרכב הצרפתי היה 24, מה שמצביע על חוסר ניסיון והתרגשות גם בקרב שחקנים שבאים ממדינה שכבר זכתה להניף את הגביע החשוב ביותר בעולם הכדורגל. האקשן התחיל במחצית השנייה. גריזמן קיבל כדור עומק מפוגבה, החלוץ הוכשל ולמרות שבתחילה השופט קבע כי המהלך חוקי, כעבור דקה הוא ניגש למצלמות הטלוויזיה, לראשונה בהיסטוריה של המונדיאל, ושוכנע כי מגיע לצרפת פנדל, אותו גריזמן כבש בקלות 0:1 לצרפת בדקה ה-58.


באדיבות כאן 11 – המשדר הרשמי של מונדיאל 2018. שידורים חיים, תקצירים, סטטיסטיקות ועוד מחכים לכם ממש כאן >





כעבור ארבע דקות אומטיטי סיפק נגיעה שטותית בידו ברחבה והאוסטרלים קיבלו פנדל גם הם, והקפטן מילה ידינאק השווה. הדרמה נמשכה ובדקה ה-81 פוגבה קיבל מסירה מז'ירו המחליף בנגיעתו הראשונה, קשר מנצ'סטר יונייטד הקפיץ מעל ריאן וטכנולוגית קו השער קבעה מיד כי הכדור עבר את הקו, 1:2 לצרפת ששמרה על התוצאה עד הסיום.


The teams are in for #FRAAUSpic.twitter.com/fnrkT1Iar9

— FIFA World Cup (@FIFAWorldCup) June 16, 2018


הרכבים

צרפת: הוגו לוריס, בנג'מין פבאר, רפאל וראן, סמואל אומטיטי, לוקאס הרננדז, פול פוגבה, אנגולו קאנטה, קורנטן טוליסו (בלז מאטוידי, 78), עוסמאן דמבלה (נביל פקיר, 70), קיליאן אמבפה, אנטואן גריזמן (אוליבייה ז'ירו, 70)


אוסטרליה: מתיו ריאן, עזיז בהיץ', מארק מיליגן, טרנט סיינסברי, ג'וש ריסדון, ארון מוי, מילה ידינאק, טום רוגיץ' (ג'קסון אירווין 72), רובי קרוס (דניאל ארזני, 84), אנדרו נאבוט (טומי יוריץ', 64).


Les Bleus sont sur le terrain pour l'échauffement ! #FRAAUS#FiersdetreBleuspic.twitter.com/iUKi9U281O

— Equipe de France (@equipedefrance) June 16, 2018


דידייה דשאן וברט ואן מרוויק לפני המשחק (AFP)
דידייה דשאן וברט ואן מרוויק לפני המשחק (AFP)


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק יצא לדרך בקאזאן ארנה!


דקה 2
: אמבפה בפריצה ראשונה לתוך הרחבה מצד ימין, בועט מזוית קשה וסוחט קרן מריאן.


דקה 6: גריזמן בועט מחוץ לרחבה לפינה הימנית, ריאן תפס את הכדור.


דקה 17
: טוליסו מסיט הרמה של מוי לכיוון שערו הוא, אבל לוריס עירני והודף לקרן.


טים קייהיל על הספסל. יכול להפוך לחמישי שכובש בארבעה מונדיאלים (AFP)טים קייהיל על הספסל. יכול להפוך לחמישי שכובש בארבעה מונדיאלים (AFP)


אמבפה. מחפש שער ראשון במונדיאל (GETTY IMAGES)אמבפה. מחפש שער ראשון במונדיאל (GETTY IMAGES)


לוריס מונע מטוליסו את השער העצמי (AFP)לוריס מונע מטוליסו את השער העצמי (AFP)


דקה 53: גריזמן קיבל כדור עומק מפוגבה וחדר לרחבה, מיליגן הגיע מאחוריו והכשיל אותו. כעבור דקה השופט ניגש לקבל עזרה משופטי הוידאו והחליט להעניק פנדל לצרפת, פעם ראשונה בתולדות המונדיאל ששופטי הוידאו מתערבים. 

דקה 58: 0:1 לצרפת! גריזמן כובש בקלות את הפנדל, מתיו ריאן אפילו לא זז.


גריזמן לפני הפנדל (AFP)
גריזמן לפני הפנדל (AFP)


גריזמן אחרי הפנדל (AFP)
גריזמן אחרי הפנדל (AFP)


דקה 62: אוסטרליה משווה ל-1:1! אומטיטי נגע בשטוטיות בכדור בידו ברחבה, ידיניק ניצל את הפנדל כדי להשוות

 
דקה 81: 1:2 לצרפת!
פול פוגבה נעזר בנגיעה של מגן אוסטרליה כדי להקפיץ מעל ריאן את היתרון השני של צרפת

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי