שבת במונדיאל: אמבפה בהרכב, דשאן: לגריזמן אין דאגות יותר

פול פוגבה, אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה
פול פוגבה, אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה | AFP

אחת המועמדות הבכירות לזכייה בטורניר, צרפת, תתחיל מחר את המסע אל עבר התואר. הכוכב הצעיר התאושש מפגיעה בקרסול: "זו הייתה כניסה חזקה". ז'ירו צפוי להתחיל על הספסל, המאמן: "ירד מאנטואן משקל כבד"

(גודל טקסט)
בית ג' במונדאל ייצא מחר (שלישי) לדרך כשצרפת תפגוש את אוסטרליה במשחק המוקדם (13:00) ובמשחק השני פרו תשחק נגד דנמרק (19:00).


צרפת – אוסטרליה (בית ג', 13:00)
אחרי שלא הרשימה במשחקי ההכנה, צרפת תפתח את גביע העולם במשחק יחסית נוח מול אוסטרליה. לטריקולור יש הרבה מה להוכיח מול הנבחרת של ברט ואן מרוויק אחרי שסיימו רק ב-1:1 בניסוי הכלים האחרון מול ארצות הברית. הנבחרת של דשאן רשמה עלתה למונדיאל אחר שרשמה את טורניר המוקדמות הטוב ביותר שלה אי פעם והיא תרצה לשכוח מההפסד המסתכל לפורטוגל ביורו האחרון. את המונדיאל האחרון הצרפתים פתחו עם 0:3 חלק על הונדורס והם כמובן שואפים להשיג תוצאה דומה מול האוסטרלים.


אנטואן גריזמן, שהודיע רשמית על הישארותו באתלטיקו מדריד, הציג יכולת מרשימה באימון כשגם סטיב אנזונזי נראה חד ומוכן מתמיד. העיתונאים שצפו ברבע השעה האחרונה של האימון לא קיבלו רמז מדידייה דשאן לגבי ההרכב, אך על פי הדיווחים מסתמן שבנג'מין פבאר יועדף על פני ג'בריל סדיבה בצד ימין של ההגנה כשבצד שמאל אמור לפתוח לוקאס הרננדס. הבשורות הטובות הגיעו מכיוונו של קיליאן אמבפה שהתאושש מפגיעה בקרסול ומקומו ב-11 מובטח. גם הוגו לוריס, רפאל וראן, סמואל אומטיטי, אנגולו קאנטה, קורנטין טוליסו, פול פוגבה, עוסמאן דמבלה ואנטואן גריזמן ישלימו את ההרכב הנוצץ.


קיליאן אמבפה התייחס לפגיעה שספג באימון: "זו הייתה כניסה חזקה, אבל אני שמח שלא קרה כלום". הכוכב הצעיר דיבר על חבריו לחוד: "אנחנו מעריכים אחד את השני, שמים את האגו בצד ושיתוף הפעולה בינינו הוא מעולה". השוער הוגו לוריס דיבר על הציפיות: "זו הזדמנות גדולה לכל השחקנים ואנחנו רוצים להוכיח את עצמנו בכל משחק. אנחנו חייבים להיות טובים ביחד ולא כל אחד בנפרד. למדנו את האוסטרלים ואנחנו מצפה למשחק קשוח. כמובן שיש עלינו לחץ וגם התרגשות, אבל אנחנו ננסה לשלוט במשחק מהרגע הראשון ולפתוח את הטורניר ברגל ימין. השעה המוקדמת? אנחנו מקצוענים. אני לא יכול להגיד שאנחנו פייבוריטים כי יש עוד נבחרות טובות, אבל יש לנו שאיפות גדולות".


דשאן: "זה טורניר גדול ראשון עבור הרבה שחקנים שלנו. יש לנו סגל צעיר, אבל אני לא רואה בזה סיכון. יש כאן שחקנים איכותיים ולכן בחרתי אותם". המאמן החמיא לגריזמן על הלויאליות ואמר: "הוא בא חופשי מדאגות למונדיאל, ירד ממנו משקל כבד וזה דבר טוב עבורנו וחדשות טובות עבור הקבוצה שלו". 


 

באוסטרליה עסקו בעיקר בהחלטת המאמן ואן מרווייק להדיח מההרכב את הקפטן מילה ידינאק, קשרה הוותיק של אסטון וילה. על פי חוקי פיפ"א, הנבחרת מחויבת לשלוח שחקן שיפתח בהרכב למסיבת העיתונאים הרשמית שלפני המשחק. העובדה שידינאק לא הגיע, חשפה למעשה את ההחלטה של המאמן. טרנט סיינסברי ישמש כקפטן הסוקרוז במשחק.  

 

Hugo Lloris se confie avant le match face à l'Australie #FRAAUS
➡️ L'interview complète : https://t.co/9B5uqafUhWpic.twitter.com/FdW4KAzXUL

— Equipe de France (@equipedefrance) June 15, 2018


האוסטרלים אמנם נחשבים לנבחרת החלשה בבית, אך זה יהיה המונדיאל הרביעי שלהם ברציפות. הנבחרת של ואן מרוויק עלתה רק אחרי פלייאוף נגד הונדורס ולא הרשימה במשחק ההכנה. רוב תשומת הלב תהיה על טים קייהיל בן ה-38 שכבש חמישה שערים בגביעי העולם בעבר ואם ימצא את הרשת בטורניר הנוכחי הוא יהיה ברשימה מכובדת לצידם של אובלה זילר, מירוסלב קלוזה ופלה שכבשו בארבעה טורנירים שונים.


המאמן ברט ואן מרווייק: "אנחנו יודעים שנשחק נגד אחת הנבחרות הטובות בעולם, אבל לא תמיד השחקנים הכי טובים זוכים בפרסים. אנחנו משחקים עם הרבה משמעת ויש לנו אומץ להאמין. הכי חשוב מחר שנהיה עצמנו. ברור שעל הנייר לצרפת שחקנים טובים יותר, אבל עבדנו בשבועות האחרונים על להגיע למשחק כקבוצה ולא כחבורה של אינדיבידואלים. נצטרך להיות מאורגנים 90 דקות ולשחק בשכל".


פרו – דנמרק (בית ג', 19:00)

הפרואנים הרשימו בבית המוקדמות של דרום אמריקה בעיקר הודות למאמן ריקרדו גרקה והם יגיעו למשחק  הפתיחה עם ג'פרסון פרפאן ופאולו גררו שפיפ"א הסכימה לבטל את השעייתו אחרי מסע נרחב לשכנוע כולל החתמת כל הקפטנים של הנבחרות בבית שביקשו  להחזירו למשחקים אחרי שנה לאחר שכזכור נתפס על שימוש בקוקאין. המשחק במורדוביה ארינה ייפגשו שתי נבחרות שחוזרות לבמה הבינלאומית. דנמרק לא שיחקה במונדיאל 2014 ולא ביורו 2016 ופרו שבה לגביע העולמי אחרי 36 שנה, מאז מונדיאל 1982 עם תאופיליו קוביאס. 

 

@ChrisEriksen8 prepares with Denmark ahead of their @FIFAWorldCup opener against Peru

(: @dbulandshold) #WorldCuppic.twitter.com/zkvEFIBeYc

— Tottenham Hotspur (@SpursOfficial) June 15, 2018

 
 

פרו רוצה לחקות את הטורניר באיטליה 1982, אז העפילה לרבע הגמר, אך הדנים נמצאים בכושר טוב וקל זה לא יהיה. גרקה שומר את הקלפים קרוב לחזה, אך פדרו גאלסה אמור לעמוד בשער ורביעיית ההגנה תהיה לואיס אדבינסולה, כריסטיאן ראמוס, אלברטו רודריגס ומיגל טראוקו. פרו תשחק עם שני קשרים אחוריים רנאטו טאפיה ויושימאר יוטון. בהתקפה עדיין יש התלבטות אם לפתוח עם גררו. אלברטו רודריגס הפרואני אמר במסיבת העיתונאים: "היה לנו קשה מאוד להגיע לכאן ולכן אנחנו צריכים לקחת את זה בכיף, אבל כמובן שהמטרה שלנו להגיע כמה שיותר רחוק".


המאמן ריקרדו גארקה: "אריקסן הוא שחקן המפתח, כולם מכירים אותו ואנחנו צריכים להיות מסוגלים להתמודד עם שחקנים כמוהו, אבל גם לנו יש שחקנם ברמה שלו. הוא לא השחקן היחיד שאנחנו צריכים להתרכז בו, אבל משחקים נגד שחקנים כמוהו יעזרו לנו לגדול וללמוד". גארקה הודה לקפטנים של הנבחרות היריבות בבית שתמכו בערעורו של פאולו גררו, שקיבל אישור לשחק בטורניר למרות ההשעייה בגין שימוש בקוקאין: "זה היה אקט של סולידריות. פאולו מאוד כשיר ומאוד שמח לשחק".   

עבור דנמרק זה יהיה המונדיאל החמישי בתולדותיה והיא כנראה תעלה עם ההרכב שניצח 0:2 את מקסיסו במשחק ההכנה. הכוכב הגדול ביותר הוא כמובן כריסטיאן אריקסן מטוטנהאם. הדנים כבר עם 15 משחקים רצופים ללא הפסד והם עדיין לא ספגו ב-2018. המאמן אגה האריידה: "זה משחק חשוב. צרפת פייבוריטית ואם אנחנו רוצים את המקום השני, חשוב שניקח נקודות. אנחנו צריכים לגוון את המשחק שלנו, להשתמש בכוח הפיזי שלנו ולהרוויח מצבים נייחים בשלישי האחרון של המגרש. יש לנו שחקנים חזקים באוויר, אנחנו צריכים להרוויח מזה כי פרו לא נבחרת אגרסיבית". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי